AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #1 Skrevet 3. april 2020 Sitat Coronatiltakene kommer ikke til å forsvinne med det første, ifølge helsebyråd i Oslo, Robert Steen. Han ber Oslos innbyggere innstille seg på at bevegelsesfriheten blir begrenset i hvert fall ut året. - Denne coronasituasjonen er ikke over til påske. Den er ikke over til sommeren. Den kommer til å vedvare hele 2020 og kanskje langt inn i 2021, sier Steen til Dagsavisen. Han viser til scenarioer fra Helsedirektoratet, om at det kan ta flere år å bygge opp flokkimmunitet, samt at en vaksine ligger 12-18 måneder fram i tid. Kilde: https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=30680 Anonymkode: 79d49...89a 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #2 Skrevet 3. april 2020 Jaja. Norge går konkurs i såfall. Anonymkode: fa823...9d1 14
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #3 Skrevet 3. april 2020 Tror jeg skal la meg smitte med vilje på et tidlig tidspunkt. På den måten blir jeg immun og kan drite i å følge tiltakene. Anonymkode: 091f6...9ad 22
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #4 Skrevet 3. april 2020 Dette er klassisk Dagbladet og VG. Nei, ingen vet hvor lenge vi må leve med tiltak. Hva «tiltak» er er imidlertid ikke definert- det betyr altså ikke at vi må leve i isolasjon med stengte skoler og barnehager til 2021- som DB/VG vil få leserne til å tenke. Anonymkode: 7a7cd...597 32
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #5 Skrevet 3. april 2020 Har allerede begynt å legge opp til flytting. Jeg ønsker at mine barn skal få utdanning, og at jeg har et ok arbeidsmiljø. Det her går ikke. Anonymkode: f4084...51c 18
RC Skrevet 3. april 2020 #6 Skrevet 3. april 2020 Det gjelder mest sannsynligvis bare tiltak som å holde avstand til andre etc. Får man sannelig håpe iallfall. 7
Daman90 Skrevet 3. april 2020 #7 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jaja. Norge går konkurs i såfall. Anonymkode: fa823...9d1 helt enig, dette kommer ikke til å fullføres, da går halve norge konken. er nok bare blitt brukt store ord i media. Norge går nok som normalt til før eller etter sommeren. trenger ikke bli helt hysterisk 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #8 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, RC skrev: Det gjelder mest sannsynligvis bare tiltak som å holde avstand til andre etc. Får man sannelig håpe iallfall. Ja, det sier seg jo selv at vi ikke skal sitte hjemme og ha stengte skoler og barnehager ut året. Anonymkode: 17fc3...f8a 6
Silva Pluvialis Skrevet 3. april 2020 #9 Skrevet 3. april 2020 (endret) Huff 😞 Jeg håper bare behandlingssteder starter opp igjen. Alt er stengt ned. Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #10 Skrevet 3. april 2020 Selvfølgelig blir det begrensninger i lang tid fremover. Det er ikke sånn at vi går fra max 5 folk sammen til fotballkamper med 25 000 tilskuere over natta. Anonymkode: 0a139...8c8 16
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #11 Skrevet 3. april 2020 2 minutter siden, Gorilla skrev: Huff 😞 Jeg håper bare behandlingssteder starter opp igjen. Alt er stengt ned. Heldigvis foregår det meste over telefon, men jeg hadde akkurat startet opp i psykomotorisk fysioterapi uka før tiltakene ble satt i gang, og det går ikke an å ta over telefon. DPS skal avslutte meg til sommeren for å sende meg til privat psykolog, og jeg frykter at jeg ikke får tatt ordentlig farvel med terapeuten. Jeg sliter mye med avskjeder fra før grunnet separasjonsangst, så om avslutningen blir så brå så kan det gjøre meg veldig ustabil. Ja, og hva skjer med operasjoner, kreftbehandling, tannlegebehandling og alt annet som er blitt utsatt på ubestemt tid? Anonymkode: f4084...51c 13
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #12 Skrevet 3. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er klassisk Dagbladet og VG. Nei, ingen vet hvor lenge vi må leve med tiltak. Hva «tiltak» er er imidlertid ikke definert- det betyr altså ikke at vi må leve i isolasjon med stengte skoler og barnehager til 2021- som DB/VG vil få leserne til å tenke. Anonymkode: 7a7cd...597 VG og Dagbladet siterer Dagsavisen på dette, så om du skal si noe så får du si at det er klassisk Dagsavisen. Dette er helsebyråden som sier dette. Jeg syns det er helt idiotisk å gå ut med dette nå. For det første så skaper det frykt og stress blant mange. Det er utrolig mange som akkurat har blitt permittert, som sitter og tenker på økonomiske konsekvenser, mange som skal kombinere hjemmeskolen med barnepass. Jeg kan ikke forstå hva som er poenget med å si det nå, rett før påske og spesielt når han er så uklar. Han sier bare tiltak, men ikke hva han mener det og det er nok fordi at han ikke vet det selv. Det virker som om han bare vil si noe sånn at han får være med og delta i pressen han også. Anonymkode: e61df...daf 13
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #13 Skrevet 3. april 2020 6 minutter siden, Daman90 skrev: helt enig, dette kommer ikke til å fullføres, da går halve norge konken. er nok bare blitt brukt store ord i media. Norge går nok som normalt til før eller etter sommeren. trenger ikke bli helt hysterisk Det gjør ikke det, ser du. Selv om alt av tiltak ble fjernet i dag, ville ikke folk oppført seg som før likevel. Det handles mindre, reises ikke, folk holder seg isolert uoppfordret videre. Pluss at når det "åpnes opp igjen" skyter smitten fart og skrekkscenarioene utspiller seg daglig. Det gir folk ekstra grunn til å fortsette et isolert og ikke-forbrukende liv. Anonymkode: d53c1...e8c 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #14 Skrevet 3. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og hva skjer med operasjoner, kreftbehandling, tannlegebehandling og alt annet som er blitt utsatt på ubestemt tid? Anonymkode: f4084...51c jeg har en kronisk tarmsykdom, operasjonene mine er utsatt på ubestemt tid. har venner med lik sykdom som nå må ta skadelig mye morfin om dagene for å overleve mens de venter på operasjon. man kan bli rusmisbruker til slutt av sånt. det kan ikke fortsette slik. Anonymkode: 1a459...69c 17
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #15 Skrevet 3. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og hva skjer med operasjoner, kreftbehandling, tannlegebehandling og alt annet som er blitt utsatt på ubestemt tid? Anonymkode: f4084...51c Bare korona som er viktig, vet du. Anonymkode: f5ce7...abc 15
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #16 Skrevet 3. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har allerede begynt å legge opp til flytting. Jeg ønsker at mine barn skal få utdanning, og at jeg har et ok arbeidsmiljø. Det her går ikke. Anonymkode: f4084...51c Hvor fra, og hvor til? Utenlands? Vurdert flytting selv, lenge før dette, men nå har det blitt mer prekært. Lurer imidflertid på om det overhodet er mulig å få solgt en bolig i Oslo i disse dager, iallfall til noe mer en praktisk talt gi bort-pris. Anonymkode: 02e30...ea3 1
Silva Pluvialis Skrevet 3. april 2020 #17 Skrevet 3. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og hva skjer med operasjoner, kreftbehandling, tannlegebehandling og alt annet som er blitt utsatt på ubestemt tid? Anonymkode: f4084...51c Ja, det får vanvittig mange konsekvenser for veldig mange. Veldig trist dette. Er veldig bekymret for alle de som er avhengige av helsehjelp. 5
wintergirl Skrevet 3. april 2020 #18 Skrevet 3. april 2020 Snakk om å ta sorgene på forskudd, men det selger bedre enn gode nyheter kanskje. 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #19 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, wintergirl skrev: Snakk om å ta sorgene på forskudd, men det selger bedre enn gode nyheter kanskje. Nå er det altså en helsebyråd i Oslo som sier at tiltakene kanskje vil vedvare langt inn i 2021. Og ihvertfall hele 2020. Det er ikke en anonym fyr på nettet som har sagt det. Anonymkode: 79d49...89a 4
Peanut Skrevet 3. april 2020 #20 Skrevet 3. april 2020 (endret) Jeg må si jeg regnet jo med at det på en måte ikke gikk over etter påske- det er jo ikke en bryter man slår av og på. Jeg skulle inn til en operasjon som seff er utsatt på ubestemt tid. Gud vet når jeg får gjort noe med håret (ikke så viktig men >_< ) Selvfølgelig tenker jeg økonomi og alt sånt. Jeg har foreldre i et annet fylke- skulle besøkt dem men kan jo ikke det nå. Hadde vi gjort tiltakene mye tidligere og mye strengere (type Singapore) så kanskje... men det gjorde vi ikke så da er vi her. Vi må bare gjøre det beste ut av situasjonen. Endret 3. april 2020 av Peanut
Anbefalte innlegg