Gå til innhold

Folk som står tett i tett ved kassen på matbutikken gir meg angst.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på matbutikk i ettermiddag for første gang på 3 uker, siden jeg har sittet isolert. Har nå begynt å bli såpass frisk at jeg ikke smitter lengre. Hadde ikke lyst å gå inn, men har fantasert om bl.a marsipanpølser&røkt ørret i ukesvis😀Jeg tenkte jeg skulle fyke inn i full fart, betale og kjapt ut igjen, men det gikk ikke. Da jeg kom til de to kassene var det lange køer, og selv om det var "hold avstand striper" på gulvet, sto vi like tett som i koronafrie dager. Jeg ble helt stressa og ba narkodamen bak meg som hostet røykhoste holde avstand. De fleste handlende slengte varene i posen i full fart og føk ut, men en ung dame som hadde handlet såpass mye at disken var full, brukte veeeeldig lang tid på å legge varene omstendelig på plass i vesken sin. For å få tak i mine 5 ting måtte jeg bøye meg over hennes varer på disken og pakke de i posen, mens narkodama hostet meg i nakken og den treige damen stod så tett på meg, at jeg kjente at hun hadde spist hvitløk.Da jeg kom ut av butikken var jeg helt hva jeg helt pumpet, og det er lenge siden jeg har vært så anspent. Heretter skal jeg handle klokken syv om morgenen. Er det andre som blir så stresset når de er på overfylte butikker? 

Anonymkode: d43be...701

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Har du underliggende psykiske problemer?

Anonymkode: 6d627...9d9

• Liker 4
Skrevet

Hva er narkodame? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei men jeg har nettopp vært veldig syk i 4 uker med mistanke om Corona, og 100% isolert i 3 av de uten å ha vært utenfor dørstokken. Dette er første dagen jeg er ute i det offentlige rom, og jeg merker jeg blir stresset når folk står helt opp i trynet mitt på butikken. Jeg har ikke så veldig lyst å bli syk igjen og sitte enda en måned inne eller havne på sykehus. 

Ts. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Hva er narkodame? 

narkoman/ rusmisbruker

AnonymBruker
Skrevet

I disse dager, som ellers egentlig, er jeg flittig bruker av antibac og selvbetjente kasser. Og hvis de ikke klarer å holde avstand der, så ber jeg de vennlig om å gå vekk. Det har enda ikke hendt at de da ikke har gått vekk. Heldigvis.

Anonymkode: 5012c...49f

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

narkoman/ rusmisbruker

Stakkars da 😞 de har det jo ikke lett nå.

Men jeg er også på butikken. Går demonstrativt i en bue rundt de som går i sin egen verden ofte. Noen er bare hensynsløse, men prøv å slapp av. Gå u butikken tidligst mulig om morgenen. 

Fysøren, jeg beundrer de som jobber der jeg. De opplever nok hensynsløsheten x antall ganger om dagen. Dessverre 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, SoWhat? said:

Men jeg er også på butikken. Går demonstrativt i en bue rundt de som går i sin egen verden ofte. Noen er bare hensynsløse, men prøv å slapp av. Gå u butikken tidligst mulig om morgenen. 

Fysøren, jeg beundrer de som jobber der jeg. De opplever nok hensynsløsheten x antall ganger om dagen. Dessverre 

Enig, de har det sannelig ikke lett nå, på flere plan.

Jeg kjenner meg ijgen i den buen. De aller fleste gir meg et vennlig smil, og jeg velger å tolke det slik at de setter pris på det. De som er hensynsløse, men innenfor rimelighetens grenser omgår jeg enkelt, ved å heller vente litt ekstra. De som derimot er hensynsløse og står "oppå meg" i kassen osv, når jeg først har kommet så langt, de får en klar beskjed om å holde avstand.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja Jeg beundrer også de som jobber i matbutikken, selv om de fleste butikkene nå har montert opp glasskjerm foran ekspeditøren så er det jo risikofylt for de. 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja Jeg beundrer også de som jobber i matbutikken, selv om de fleste butikkene nå har montert opp glasskjerm foran ekspeditøren så er det jo risikofylt for de. 

Ts

Jeg skjønner nesten ikke atden skjermen utgjør stort, selv om det sikkert er sånn at alt hjelper til en viss grad.

All ære til de som har jobber som må utsette seg for smitten, og ikke minst frykten, som er i disse dager. Det er helt rått, og jeg vet mange sier det, men jeg (også) håper så inderlig de blir satt noe mer pris på av folk flest, også etter dette er over.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, de har det sannelig ikke lett nå, på flere plan.

Jeg kjenner meg ijgen i den buen. De aller fleste gir meg et vennlig smil, og jeg velger å tolke det slik at de setter pris på det. De som er hensynsløse, men innenfor rimelighetens grenser omgår jeg enkelt, ved å heller vente litt ekstra. De som derimot er hensynsløse og står "oppå meg" i kassen osv, når jeg først har kommet så langt, de får en klar beskjed om å holde avstand.

Jeg burde helt klart gitt beskjed i dag, men jeg ble jeg så stresset at jeg klarte ikke å si noe. De har tapet striper i gulvet for at kundene skal ha en meter mellom seg , men når kassene står tett så blir vi jo stående bare med 30-40 cm skulder til skulder. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

narkoman/ rusmisbruker

Altså et medmenneske som er fanget av helvetes  sykdom som slike som deg ikke er i nærheten av å forstå? 

Anonymkode: e60bf...84d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner nesten ikke atden skjermen utgjør stort

Den stopper dråpesmitte ganske effektivt. 

Anonymkode: 9da09...6de

AnonymBruker
Skrevet

Altså et medmenneske som er fanget av helvetes  sykdom som slike som deg ikke er i nærheten av å forstå? 

Anonymkode: e60bf...84d

???? Hva vet du om det? Min beste barndomsvenn som har vært som en bror for meg har endt opp som narkoman, og sitter nå inne og soner sin ørtiende dom. Min ex som jeg har barn med har alkoholproblemer, det var derfor det ble slutt. Så jeg har MYE erfaring med rus som pårørende, selv om jeg ikke har vært rusmisbruker selv! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Blir også noe stresset av masse folk ved kassa. Har hatt problemer med lungene tidligere, og er derfor veldig redd for å bli smittet. I dag så jeg en person som sto og rota og rørte ved brødene-gikk en runde ekstra i butikken og plukket med meg det jeg skulle ha, for så å gå tilbake til brødene. Personen sto fortsatt der og pella på pakkene. Med tanke på tiden jeg brukte på runden, så tror jeg nok at alle brøda var tatt på!!

Anonymkode: 32e52...ec3

AnonymBruker
Skrevet

TS, kan du ikke få noen andre til å handle for deg? Eventuelt finnes det hjemmelevering av matvarer der du bor?

Anonymkode: 2c75d...cc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk én litt nær meg, snudde meg bare og spurte om han var sikker på at jeg ikke var smittet....? Da rygg han fort gitt 😏

Anonymkode: 91f71...2c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS, kan du ikke få noen andre til å handle for deg? Eventuelt finnes det hjemmelevering av matvarer der du bor?

Anonymkode: 2c75d...cc4

Joda jeg har fått folk til å handle for meg flere ganger, men jeg har savnet å gå på butikken og handle selv akkurat det jeg ønsker. Når folk skal handle til meg så kjøper de ofte litt feil; kylling leverpostei istedenfor den vanlige, gule bananer istedenfor grønne, grovbrød med kjerner istedenfor uten frø&kjerner. Ikke viktig egentlig, men det blir et irritasjonsmoment etter flere uker.. Jeg har alltid likt å gå i matbutikker, så det er noe jeg har savnet mest ved å være isolert. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor «alle» som er hjemme må handle mellom 4-6 når vi som jobber fulle dager i fult smittevernutstyr kommer hjem fra jobb.....😥

i starten var det nesten ingen på T-banen. I dag; peoppfult. Folk som hadde vært og handlet og kost seg satt tett i tett. Måtte fiske frem munnbind fra veska for jeg er så redd for å dra smitte med meg på jobb. Så skal jeg en liten tur innom Kiwi for å handle litt frukt til ungene. Det er jo reneste lørdagshandelen! Proppfult av mennesker. Enkelte går og småprater og jeg overhører til og med «måtte bare gå i butikken fordi jeg har vært så mye hjemme og holder på å bli sprø....

men kan man ikke gå og handle ila dagen. Pensjonister og folk som er hjemme kan vel spre ut handlingen litt. Kiwi i dag var ekstremt! 

Anonymkode: a97f7...dfa

• Liker 1
Skrevet

Bruker handle grytidlig eller sent på kvelden for å unngå masse folk jeg

• Liker 1
  • Opprett ny...