Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om de som har flere premature barn? Jeg kjenner ei som har 4 barn. Alle er premature. Burde vel kanskje ha stoppet etter nr 2? Er vel ingen som kan tro at man vil gå til termin noen gang, når de to første er premature? Skjønner ikke hvordan de vil gå gjennom dette så.mange ganger.

Anonymkode: 82c34...a0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg bare er dumt sagt. Jeg kjenner en med 4 barn. Første var prematur og døde dager etter fødsel. Andre var født i uke 28 og overlevde. Så ble hun gravid med tvillinger og gikk nesten helt til termin. 

Anonymkode: 714cf...ec1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ta en titt på bloggen lykkenermange

Anonymkode: d259c...48f

AnonymBruker
Skrevet

Kan være mange grunner til at babyer kommer prematurt. Er vel verre med de som har 4 barn med 4 forskjellige fedre, eller de som har tatt abort 4 ganger. De burde kanskje stoppet på nr 2.

Anonymkode: fa4dd...be1

• Liker 5
Skrevet

Prematur fødsel forekommer tidligere enn 37 uker - et barn født i uke 36 reiser i utgangspunktet hjem fra sykehuset i løpet av et par dager. Hvor prematurt snakker vi om? Har noen av barna permanente skader av å ha kommet for tidlig?

Jeg har to prematur barn født syv og ni uker før termin. De er i dag begge sunne og friske og det ser ikke ut til at de har tatt skade av det på noen måte. Likevel er vi enige om å ikke få flere barn av ulike årsaker. En er at jeg blir veldig syk. En annen er at jeg er redd neste mann vil komme enda tidligere. En tredje er at min mann må være hjemme i X uker med mine to dersom jeg må være lenge på sykehuset med ny prematur.

Dersom denne kvinnen har fått fire premature, som kom sent nok til at de kom seg greit hjem fra sykehuset ser jeg ingen problemer. Dersom de er enige om at de ønsker flere barn og aksepterer et par uker/måneder på sykehus, men at dette kun er kort tid av et helt liv - så er det også helt ok.

Dette har jo du ingenting med! La dem kose seg med barna sine!

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, ablaze skrev:

Prematur fødsel forekommer tidligere enn 37 uker - et barn født i uke 36 reiser i utgangspunktet hjem fra sykehuset i løpet av et par dager. Hvor prematurt snakker vi om? Har noen av barna permanente skader av å ha kommet for tidlig?

Jeg har to prematur barn født syv og ni uker før termin. De er i dag begge sunne og friske og det ser ikke ut til at de har tatt skade av det på noen måte. Likevel er vi enige om å ikke få flere barn av ulike årsaker. En er at jeg blir veldig syk. En annen er at jeg er redd neste mann vil komme enda tidligere. En tredje er at min mann må være hjemme i X uker med mine to dersom jeg må være lenge på sykehuset med ny prematur.

Dersom denne kvinnen har fått fire premature, som kom sent nok til at de kom seg greit hjem fra sykehuset ser jeg ingen problemer. Dersom de er enige om at de ønsker flere barn og aksepterer et par uker/måneder på sykehus, men at dette kun er kort tid av et helt liv - så er det også helt ok.

Dette har jo du ingenting med! La dem kose seg med barna sine!

Nettopp den årsaken du nevner, om at det kan være en mulighet for at barnet kommer enda tidligere, jeg tenkte på. Hva da? Er ikke sikkert ting går like bra. Det gjør det vanskelig for meg å forstå, at noen vil utsette seg for det mer enn to ganger. Første gang kunne vært tilfeldig,  men etter nr 2 så er vel sannsynligheten for prematur fødsele betraktelig større. Derfor er jeg nysgjerrig på om det er noen tanker rundt dette temaet, som gjør dette mer forståelig. De første kom 2 mnd før termin, og siste 3 mnd før. De har ingen synlige permanente skader. De to yngste er veldig små enda. 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta en titt på bloggen lykkenermange

Anonymkode: d259c...48f

Ja, det er enda mer uforståelig. Hvor mange har ikke hun nå? 7-8?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Mine to er premature, tar ikke sjansen på fler.... 

Anonymkode: f492f...4eb

Skrevet

Kanskje fordi disse mødrene takler det? Hun har allerede masse erfaring. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to premature barn (ikke ekstremt premature), nummer tre og fire kom derimot til termin.

Anonymkode: b4310...3d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4.4.2020 den 13.02, AnonymBruker skrev:

Nettopp den årsaken du nevner, om at det kan være en mulighet for at barnet kommer enda tidligere, jeg tenkte på. Hva da? Er ikke sikkert ting går like bra. Det gjør det vanskelig for meg å forstå, at noen vil utsette seg for det mer enn to ganger. Første gang kunne vært tilfeldig,  men etter nr 2 så er vel sannsynligheten for prematur fødsele betraktelig større. Derfor er jeg nysgjerrig på om det er noen tanker rundt dette temaet, som gjør dette mer forståelig. De første kom 2 mnd før termin, og siste 3 mnd før. De har ingen synlige permanente skader. De to yngste er veldig små enda. 

Mange blir nok ganske godt rustet når de har vært foreldre som har bodd på nyfødtintensiven. Man er som alle andre, har lyst på en familie, og en familieforøkelse. Man ser kanskje ikke så mørkt på det å få et prematurt barn heller. Det går stort sett bra, eller barnet kan få en funksjonsnedsettelse, og det går også bra.

Har ikke et prematurt barn selv, men hadde en del komplikasjoner ved fødsel. Jeg ønsker meg jo likevel et barn til som veldig mange andre, selv om det er en risiko for komplikasjoner. Jeg håper jo aller mest på å få oppleve en vanlig fødsel og vanlig barseltid.

Anonymkode: 1669c...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...