Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt vikariat i 1,5 år med mulighet for forlengelse. Grunnet kronisk sykdom har jeg hatt endel fravær men er under utredning og helsen har blitt bedre siste tiden. Sjefen for bedriften tok meg til samtale her om dagen å sa at de var veldig fornøyd med meg, jeg var godt likt og presterte meget godt men at de ikke kunne tilby meg fast stilling pga jeg har vært mye syk. Dette forstår jeg

Det jeg ikke forstår er at han pusher på meg til å søke på den faste stillingen som de har lyst ut pga vikariatet mitt går ut. Jeg spurte hvorfor jeg skulle søke dersom de ikke vil ha meg videre, men da sier han at de vil det men må se bedring i fraværet. Søknadsfrist utløpet 5. mai og samtalen hadde jeg for noen dager siden. Vi har hjemmekontor og jeg skjønner derfor ikke hvordan jeg kan vise mindre fravær på denne korte tiden, og spesielt når vi har hjemmekontor. 

Jeg fortalte han at jeg ble litt demotivert og antagelig ikke ville søke, men det tviholdt han på at jeg måtte og burde gjøre. Burde jeg søke? Ble ganske lei meg av at jeg ikke fikk videre jobb og vil ikke ta sjangsen på å bli «avvist» en til gang dersom det ikke er så mye håp for å få den. 

Anonymkode: 0c36a...5a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha jobben søker du. Hvis ikke lar du være. Så enkelt er det faktisk. Ingen vet utfallet uansett. 

Anonymkode: 92189...728

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ha jobben søker du. Hvis ikke lar du være. Så enkelt er det faktisk. Ingen vet utfallet uansett. 

Anonymkode: 92189...728

Jeg vet at ingen vet utfallet men man må få spørre om råd. Det er ikke så enkelt siden jeg skjønner ikke hvorfor han sier jeg ikke får tilbud om fast stilling men likevel ønsker jeg skal søke på stillingen som utløpet om en måned? 

Anonymkode: 0c36a...5a7

Skrevet

Ingen sjef oppfordrer deg til å søke på en jobb det er HELT usannsynlig at du vil få. Denne sjefen vil sikkert se an hvilke andre som søker også, men hadde jo ikke bedt deg om å søke hvis han var helt sikker på at du ikke kan være den som får jobben. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...