Gå til innhold

Kan det kome noe godt utav denne pandemien ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

🐤Dette blir en annerledes påske for de aller fleste, og påskeferien for de aller fleste i 2020.     Til tross for at det henger mørke skyer over store deler av verden i desse dager så er det viktig og forsøke å  tenke positivt, og ta vare på hverandre.   

Mange gjør ein fantastisk innsats, det det skal de ha all honnør for, og en betryggelse at det nå  jobbes på høygear verden over å finne vaksine / medisiner for kan ta knekken på denne viruset som har spredt seg som ild i tørt gras over hele verden.  

Mange spør seg hvor lang tid dette pandemien tar før det snur tilbake til kvardagen, og folk kan igjenn begynne å gji hverandre en god klem.

Som vår kjære kongepar  nevnte under sin  påskehilsen :     "kanskje  vil kome noe godt utav denne  krisen når den engang er over ". 

GOD PÅSKE til dere alle !🐣🐤

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper vi vil bli mer empatiske, og mer bevisst på vårt forbruk og reisevaner. Men tror egentlig ikke det kommer til å skje. Egoismen og alle de negative følelsene som flommer nå er bevis på det.

Anonymkode: c08ec...b0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ingenting

Anonymkode: 77c6a...a02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper at vi kan få på plass mindre unødvendig flyreiser. Tror at næringslivet her til lands kanskje tar mer i bruk teams etter dette. Til vanlig reiser jeg på mange unødvendige reiser via jobb. Morgenfly til Trondheim, ettermiddagfly hjem igjen. Bare for et kort møte... 

Anonymkode: 4cd3b...2ea

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper at vi kan få på plass mindre unødvendig flyreiser. Tror at næringslivet her til lands kanskje tar mer i bruk teams etter dette. Til vanlig reiser jeg på mange unødvendige reiser via jobb. Morgenfly til Trondheim, ettermiddagfly hjem igjen. Bare for et kort møte... 

Anonymkode: 4cd3b...2ea

Håper at vi begynner å produsere mer her i Norge, istedet for at utlandet gjør det... Da er man ihvertfall godt forberedt

Anonymkode: 77c6a...a02

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gode investeringsmuligheter for tiden da. Bare ha litt is i magen og plukke de rette aksjene til rett tid.. eller spre kjøpene på en passe måte. 

Anonymkode: 84ea2...76b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på mange måter at vi har griseflaks. Viruset er akkurat ille nok til at verdenssamfunnet kommer til å ta grep for å være bedre forberedt til neste gang. Dette primært av økonomiske årsaker - det er tydelig at den økonomiske kostnaden av å være forberedt, er langt lavere enn det vi opplever nå. 

Anonymkode: d7e35...c79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper det blir mer fokus på antibiotikaresistens etter dette, og at land med et høyt antibiotikaforbruk reduserer dette. 

Jeg tror også denne krisen gjør oss bedre rustet til å håndtere det neste gang det kommer en (kanskje farligere) epidemi. 

Anonymkode: 9e26e...c5a

• Liker 4
Skrevet

Noen mennesker vil så klart være takknemlige og se i litt andre perspektiv. Helt klart. 

Mens andre fortsetter i samme spor og vil henge på Rampelys og fortsette å slå ned på andre. Jaja. Sånn er det.

Det beste ville vært om vi alle gikk i oss selv og reflekterte over hvordan bli bedre mennesker, både ovenfor oss selv og andre. At vi lærte å holde munn, og å skjønne at handlinger betyr mye mer.

Jeg tror det vil komme en bølge av gode mennesker etter dette jeg. Og som vil påvirke oss alle positivt. Det velger jeg å tro. 

AnonymBruker
Skrevet

Større fokus på smittevern. Alt fra mer vasking av hender til mindre sympati for å ha med barn på jobb til stenging av skoler ved store lokale influensautbrudd.

Utover det tror jeg vi glemmer fort.

Anonymkode: 4a347...cfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får en pause fra drittjobben.

Anonymkode: 68f6e...954

• Opprett ny...