AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #1 Del Skrevet 3. april 2020 Jeg skal om kort tid velge fagretning/spesialisering på byggingeniørstudiet, på bachelornivå. Dessverre har jeg ikke klart å bestemme meg enda. Derfor ønsker jeg innvendinger for og imot. Mottas med takknemlighet! Anonymkode: 95b82...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #2 Del Skrevet 3. april 2020 Jeg har hatt begge... synes vegfag og VA var litt enklere enn konstruksjon. Det er sannsynligvis lettere å få jobb i VA/veg, siden det er færre som går den veien, og mange kommunale ingeniører begynner å trekke på åra. Dersom du vil ha jobbsikkerhet/jobbe for kommunen er VA/veg et godt valg. Vil du jobbe for vanlig bygg-entreprenør er det bedre med anlegg eller konstruksjon. Alle tre typer jobber som rådgivende ingeniør, men her er det flere med master på konstruksjon. Har inntrykk av at det er færre med master på VA/vei. Så spørsmålet er vel... hvor kan du tenke deg å jobbe, og hvor viktig er det med en sikker jobb? Nå er det mange entreprenører og rådgivende som begynner å permittere, for å si det slik. Anonymkode: baf9b...5ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #3 Del Skrevet 3. april 2020 Anonymkode: baf9b...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Read Skrevet 4. april 2020 #4 Del Skrevet 4. april 2020 Alle logiske argumenter tilsier veg eller VA. Konstruksjon velger du pga interesse. Men det var (forhåpentligvis) interessen som gjorde at du startet på utdanningen i utgangspunktet, så følg magefølelsen. Det er stort behov for folk innen både veg og VA, så er nok enda enklere å få jobb der. Dessuten er fagene noe enklere + litt lavere snitt dersom du vurderer å søke videre på master (men dette kan selvfølgelig variere). Eneste fordelen med konstruksjon er at det nok er lettere å få jobb i det private, mens VA -og vegingeniører lettere havner i kommunen. Har selv gått konstruksjon, til opplysning :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå