Gå til innhold

Hvor mange av dere må avlyse selskapet på grunn av covid 19?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ikke en eneste tråd om temaet, og lurer på hvorfor og hvordan dere har tenkt å gjennomføre festen? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle giftet oss nå i april, så verken vielse eller fest blir noe av. Grunnen er at rådhuset har avlyst alle vielser i april, samt at lokalet er stengt og har avlyst alle arrangementer, selvfølgelig.  Det er forbudt å ha fester i kommunen, så har ikke noe valg, selv om vi selvfølgelig ikke hadde hatt fest nå uansett i disse tider.

Aner ikke hva som skjer videre. Vi vil gifte oss så fort vi får nytt tidspunkt for vielse, og festen tenker vi i første omgang vente med til i høst. Men det er selvfølgelig ingen som kan gi noe svar på når det blir mulig å gjennomføre noe og det blir nok stort etterslep både på lokaler og hos vigsler. 

Dumt å måtte avlyse noe vi har gledet oss til og planlagt lenge, og vi vil jo bare bli gift. Så håper de åpner for vielser snart. 🤷

Det er sikkert mange tråder om dette temaet på korona-forumet. Jeg ser de fleste tråder blir flyttet dit.

Anonymkode: b25be...63e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi skulle etter planen gifte oss 30. mai. Tviler på at det blir noen feiring den datoen, men håper på å få gjenomført vielse og kanskje en middag med de nærmeste hvis vi er heldige. Fest tenker vi vår/sommer 2021 for å markere 1 år som gift 

Endret av Kolfinna
  • Liker 1
Skrevet

Vi gifter oss i august og regner ikke med at det blir noe av. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, addict skrev:

Oi. Jeg fikk nettopp en bryllupsinvitasjon i posten, til et bryllup i august. Håper ikke det spøker for mye for det bryllupet nå :(

Anonymkode: cc0b2...748

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, addict skrev:

Håper det går bra. Vet bare at mange ønsker å stå brud i mai. Vet om i alle fall ett bryllup som er avlyst nå selv om de skulle ha hagefest. 

Hva skjer når man har bestilt mat, lokale etc. Får man tilbake pengene?  

De åpner kanskje for at man kan gifte seg, men bare med få gjester. Vil dere (ikke rettet til deg addict) velge å gifte dere da? 

Skrevet
1 minutt siden, Jytte skrev:

Håper det går bra. Vet bare at mange ønsker å stå brud i mai. Vet om i alle fall ett bryllup som er avlyst nå selv om de skulle ha hagefest. 

De åpner kanskje for at man kan gifte seg, men bare med få gjester. Vil dere (ikke rettet til deg addict) velge å gifte dere da? 

Vi har "heldigvis" bare booket lokaler og catering og kan avbestille, det står i kontraktene.

Det som er litt hjertesorg derimot er at vi skal gifte oss i Nidarosdomen og den er allerede booket for 2021.. Det er dermed ikke sikkert at vi får gjennomført, og siden min sønn er døpt der så kjenner jeg at det svir mest å kanskje måtte droppe akkurat det. Eller utsette til 2022.

Vi vurderer derfor å bare gifte oss, jeg og han. Droppe alt av fest og det som er. Spare pengene og heller dra på skikkelig med reiser i 2021/når ting er tilbake til normalt. Det viktigste er å bli gift 😊

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper ikke tråden blir flyttet. Dette er jo et eget underforum som har vært spesielt for kg siden starten. 

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Jeg fikk nettopp en bryllupsinvitasjon i posten, til et bryllup i august. Håper ikke det spøker for mye for det bryllupet nå :(

Anonymkode: cc0b2...748

Ville vært forberedt på det.

Det som evt kan skje er at de setter en max grense på feks 50 stk. Dvs at vi heller må avinvitere halve gjestelista 🙃🙃 Ikke veldig gøy det heller. 

Skrevet
1 minutt siden, addict skrev:

Vi har "heldigvis" bare booket lokaler og catering og kan avbestille, det står i kontraktene.

Det som er litt hjertesorg derimot er at vi skal gifte oss i Nidarosdomen og den er allerede booket for 2021.. Det er dermed ikke sikkert at vi får gjennomført, og siden min sønn er døpt der så kjenner jeg at det svir mest å kanskje måtte droppe akkurat det. Eller utsette til 2022.

Vi vurderer derfor å bare gifte oss, jeg og han. Droppe alt av fest og det som er. Spare pengene og heller dra på skikkelig med reiser i 2021/når ting er tilbake til normalt. Det viktigste er å bli gift 😊

Nidarosdomen. Ja, den forstår jeg. 

Høres fornuftig ut det siste du skrev, siden ting nå er som de er. 

AnonymBruker
Skrevet

Venninne skulle gifte seg i mai, avlyst. 

Anonymkode: 25c60...784

Skrevet

På bryllupagruppa på Facebook ser eg at mange avbestiller. Noen får alle pengene tilbake, noen får ny dato og andre får ikke depositum tilbake, men tilbud om en annen dato (som de ikke nødvendigvis er så happy med) osv. Mange forskjellige opplegg der ute. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Sokkar skrev:

På bryllupagruppa på Facebook ser eg at mange avbestiller. Noen får alle pengene tilbake, noen får ny dato og andre får ikke depositum tilbake, men tilbud om en annen dato (som de ikke nødvendigvis er så happy med) osv. Mange forskjellige opplegg der ute. 

Forstår at de ikke blir så happy med en tilfeldig dato, og ingen vet når det åpnes for å ha store feiringer igjen. Er depositum stort eller bare et symbolsk beløp? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Feil tema. Ser at det gjaldt bryllup.

Endret av Daraya
Skrevet
1 minutt siden, Jytte skrev:

Forstår at de ikke blir så happy med en tilfeldig dato, og ingen vet når det åpnes for å ha store feiringer igjen. Er depositum stort eller bare et symbolsk beløp? 

En hadde betalt 30 000 😬 hun måtte enten ta en ny dato på litt ukurrant tidspunkt for henne neste år (utenfor høysesongen, på tross av ledige datoer) eller ikke få pengene tilbake. 

Hun spurte i forhold til om hun hadde noen rettigheter. 

Men folk er ganske positive til det. Og det meste handler om hva andre ville gjort. Bryllup i Spania i september, avlyse nå eller vente? 

Skrevet
1 minutt siden, Sokkar skrev:

En hadde betalt 30 000 😬 hun måtte enten ta en ny dato på litt ukurrant tidspunkt for henne neste år (utenfor høysesongen, på tross av ledige datoer) eller ikke få pengene tilbake. 

Hun spurte i forhold til om hun hadde noen rettigheter. 

Men folk er ganske positive til det. Og det meste handler om hva andre ville gjort. Bryllup i Spania i september, avlyse nå eller vente? 

30 tusen. Det var mye. Jeg så for meg et beløp på en tusen lapp eller maks fem tusen. 

Spania i september, jeg ville avlyst. 

Skrevet
30 minutter siden, Jytte skrev:

30 tusen. Det var mye. Jeg så for meg et beløp på en tusen lapp eller maks fem tusen. 

Spania i september, jeg ville avlyst. 

Enig. Men dette er jo ting eg har lest om temaet, så hva som er hovudtemaet nå har eg ikke fått med meg 😊 det er vel ganske stille i gruppen der nå, ingen skal ha stor fest før om et år? 😛 men er ikke så aktiv, så kan ta feil 😊

Skrevet
4 minutter siden, Sokkar skrev:

Enig. Men dette er jo ting eg har lest om temaet, så hva som er hovudtemaet nå har eg ikke fått med meg 😊 det er vel ganske stille i gruppen der nå, ingen skal ha stor fest før om et år? 😛 men er ikke så aktiv, så kan ta feil 😊

30 tusen kan jo stemme hvis arrangøren har gjort mye forarbeid for det kommende ekteparet. Lille meg som ikke har så stor greie på bryllup tenkte først på fem hundre, så på en tusenlapp før jeg tenkte fem tusen. ;)

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Jytte said:

Vi fikk avbestilt mat og lokale uten å måtte betale noe, to uker i forveien. Men vi tenker jo bruke de samme når vi får ny dato.

Vi kommer til å ha vielse med de aller nærmeste så fort de tillater vielser her vi bor, men festen venter vi med til det er tillatt med større fester igjen. Vi hadde 90 inviterte og vil jo alle skal få bli med. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk avbestilt mat og lokale uten å måtte betale noe, to uker i forveien. Men vi tenker jo bruke de samme når vi får ny dato.

Vi kommer til å ha vielse med de aller nærmeste så fort de tillater vielser her vi bor, men festen venter vi med til det er tillatt med større fester igjen. Vi hadde 90 inviterte og vil jo alle skal få bli med. 

Jeg ville gjort det samme, bare giftet meg med de nærmeste tilstede og holdt en heidundrandes fest senere en gang. Måtte dere forplikte dere til å bruke de samme? Det var hyggelig gjort av dem at dere slapp unna, men de har kanskje ikke måttet planlegge så mye?

Og bryllupsreisen ville jeg utsatt på ubestemt tid, og kanskje satt et annet mål enn man egentlig har nå. 

Endret av Jytte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...