Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg planlegger å droppe fra videregående skole i løpet av første året i vgs, så kan jeg fokusere tiden min på ren boksetrening for amatørkampene mine. Jeg er for øyeblikket 16 og kan bli profesjonell når jeg fyller 18. Så planen min er at jeg dropper ut av videregående skole tilbringer 2 år av livet mitt på å trene hardt med å isolere meg fra venner, sosiale liv osv. Virker ganske rart? men det vil lønne seg senere i løpet av min profesjonelle karriere, det er hvis jeg holder meg til planen og holder meg DETIKATERT. Takk for at du leser dette innlegget, og vær så snill å legge igjen kommentarer og tanker om planen min.

Nåværende amatør rekord 22-0

Nåværende amatørrekord 22-0.

Anonymkode: b4ff1...9b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempelurt å droppe videregående. Det er jo ingen vits å ha noe å falle tilbake på når karrieren din som proffbokser er så godt som garantert. 

Anonymkode: 6a9fd...e92

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Okei, hva tenker foreldrene dine om planene dine?

Jeg aner ikke hva du har valgt å gå på videregående, men idrettslinjen kunne jo vært en ide for deg. 

Uansett, det er lurt å fullføre videregående. Så får du bruke all fritid til trening og kamper. Du er jo ikke garantert proffkarriere uansett, og skader kan skje. Da er det jo veldig fint å ha en utdannelse i bunn. Kjipt å ikke ha noe nettverk eller utdannelse.

Anonymkode: 5fb22...42f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er veldig mange som tjener godt nok på boksing til å sikre pensjon og voksenlivet (altså de siste 50-70 årene av livet ditt), og en del blir også skadet før de kommer så langt en gang, så jeg ville prøvd å kombinere. 

Anonymkode: d3cf0...de8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjempelurt! Alle blir jo profesjonelle boksere og kommer på tv. Utdannelse er for dem som vil forsikre seg om at de ikke sitter tomhendt hvis ting ikke går som planlagt 🙄🤷🏼‍♀️ Så ja. Definitivt. Foreslå dette for foreldrene dine, de vil helt sikkert være veldig støttende.

Anonymkode: a2952...78f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner tankegangen din, vi har alle vært 16 år og ikke tenkt særlig langsiktig. 

Min tanke er at du fortsetter med VGS, samtidig som du prøver å gå for en karriere innen boksing. Har du 22-0 i statistikk, så tilsier vel dette at du har peiling på hva du driver med. VGS er, etter mitt inntrykk, mye lettere enn det enkelte skal ha det til. Jeg gikk ut med 3.6 i snitt, og da ga jeg blaffen i det meste. Gjør du ala noe samme så kan du fortsatt bruke mye tid på boksing, men samtidig fullføre VGS i samme slengen...

La oss si du blir veldig god i boksing, hvor lenge kan du holde på med det? Litt kjipt om du måtte gi deg i en alder av 35 og ikke ha noe å falle tilbake på... 

Lykke til! :) 

Anonymkode: 20707...0d3

• Liker 2
Gjest Bohrman
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis så dumt.

Man må gjerne ofre noe for å nå toppen, så hvis du er så dedikert som det det virker som her er det absolutt noe å vurdere. "Normale" folk vil sikkert peke og le av deg, og fortelle deg hvor håpløs du er, men så er det jo også derfor de er "normale" mennesker som aldri kommer til å oppnå noe utenom det "normale".

Videregående kan du alltids ta opp seinere om prosjektet ditt skulle feile. Så det er uansett ikke sånn at du har brent alle broer om du ikke tar det nå.

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke lurt 

Anonymkode: 5248d...09b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fullfør videregående, så kan du gjøre hva du vil etterpå. Uten videregående så har du eller veldig få muligheter i livet dessverre.. 

Anonymkode: a48d6...cc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var deg, så ville jeg fullført videregående. Du er bare 16 år, nyt vennene dine og skolegangen. Det er noe du aldri kan oppleve igjen.  Du vet aldri hva som kan skje om 5 år, hva om du plutselig ombestemmer deg og ønsker ikke å være en bokser lenger? Hvis du fullfører VGs, så har du en plan B eller en backup plan hvis du ønsker å studere til fremtiden. Det er veldig dumt å måtte være 23 år og betale for å gå studiekompetanse når du kan få det gratis. 
Vi lever i et samfunn hvor du kommer deg ikke langt uten utdanning, spesielt ikke uten VGs vitnemål. 

Anonymkode: 2b7fe...3a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hege Schøyen - Bokseren - YouTube

Anonymkode: 6aa8d...7ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg planlegger å droppe fra videregående skole i løpet av første året i vgs, så kan jeg fokusere tiden min på ren boksetrening for amatørkampene mine. Jeg er for øyeblikket 16 og kan bli profesjonell når jeg fyller 18. Så planen min er at jeg dropper ut av videregående skole tilbringer 2 år av livet mitt på å trene hardt med å isolere meg fra venner, sosiale liv osv. Virker ganske rart? men det vil lønne seg senere i løpet av min profesjonelle karriere, det er hvis jeg holder meg til planen og holder meg DETIKATERT. Takk for at du leser dette innlegget, og vær så snill å legge igjen kommentarer og tanker om planen min.

Nåværende amatør rekord 22-0

Nåværende amatørrekord 22-0.

Anonymkode: b4ff1...9b0

Hvorfor starte på vgs i det hele tatt da? Hvis du er så DETIKATERT så er det vel bare å satse for fullt sånn med én gang. 
Lykke til, lille nettroll :-)

Anonymkode: 6c954...603

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor starte på vgs i det hele tatt da? Hvis du er så DETIKATERT så er det vel bare å satse for fullt sånn med én gang. 
Lykke til, lille nettroll 🙂

Hvis han når toppen vil han tjene flere titalls millioner kroner. Hva med deg... Ja... Du må vel jobbe 9-5? Ditt lille nettroll. Hehe

Anonymkode: 660f9...3af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det å være detikatert?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han når toppen vil han tjene flere titalls millioner kroner

Anonymkode: 660f9...3af

LooooollzZzzZzZzZ. "Hvis han når toppen".  "HVIS + TOPPEN", yeah man! Haha. Litt av en kombinasjon. 0,00001% sjanse. Hvorfor utsette seg for slike odds? 

Det er minst like stor sjanse for at han får noen uheldige slag i hodet og ligger strødd der som delvis / heltid grønnsak resten av livet. Dette er ikke noe normal sport. Dette er en sport der man får gjentatte slag i hodet og mot kroppens organer. Selv om man vinner 20+ ganger på rad, så har kroppen ofte registrert slagene og jo flere man får over lengre perioder, jo større sjanser for alvorlige problemer senere. 

I tillegg ønsker TS å isolere seg selv i 2 år. Ja, det blir jo helt konge for den mentale / psykiske tilstanden. 

Anonymkode: e70bd...69b

• Liker 3
Skrevet

Ja, vil så absolutt anbefale deg dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...