Gå til innhold

Erfaring med vaniljeekstrakt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har noen flasker vaniljeekstrkt stående i skapet, som jeg aldri får brukt, fordi jeg er så usikker på doseringen. Noen som vet hvordan jeg "oversetter" mengde fra vaniljesukker til vaniljeekstrakt i en oppskrift?

Anonymkode: 10f28...2e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har noen flasker vaniljeekstrkt stående i skapet, som jeg aldri får brukt, fordi jeg er så usikker på doseringen. Noen som vet hvordan jeg "oversetter" mengde fra vaniljesukker til vaniljeekstrakt i en oppskrift?

Anonymkode: 10f28...2e2

Det er vanlig å regne 1 teskje vaniljeekstrakt = 2 teskjeer vaniljesukker.

Anonymkode: c1c24...fca

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (På 3.4.2020 den 17.45):

Jobben ligger i å vente på at vodkaen blir brun. Men jo flere vaniljestenger du bruker jo bedre. Så ta vare på stengene du har skrapt frøene av. Ellers fins det ikke jobb. Bare åpne en liten vodka flaske, stapp så stenger inne. Ferdig! 

Gammel tråd men aktuelt emne, håper du enda er her. Er det bare å kjøpe en halvflaske på polet, stappe noen stenger nedi og la stå? Må ikke forsegle den på glass eller noe? 

Anonymkode: 46a05...f95

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gammel tråd men aktuelt emne, håper du enda er her. Er det bare å kjøpe en halvflaske på polet, stappe noen stenger nedi og la stå? Må ikke forsegle den på glass eller noe? 

Anonymkode: 46a05...f95

Hei. Stemmer. Må ikke forsegles. Den kan brukes etter ca 3 mnd, men best etter 6 mnd. Jeg har min i kjøleskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...