Gå til innhold

møte ungen til typen for første gang

Anbefalte innlegg

Gjest seroxata
Skrevet

I morgen skjer det altså! Og gjett om jeg gruer meg!

For jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg, hva jeg skal si-ingenting! :-?

Sitter med følelse av at ungen kanskje ikke vil like meg, og begynne å grine, at typen vil synes jeg er en idiot sammen med ungen, med andre ord: nerver her i gården!

Noen tips til hvordan jeg skal forholde meg? aldri vært i en slik situasjon før!

skal overnatte der også!

Ungen er snart fire..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært i din situasjon, men var jeg moren til dette barnet ville jeg ønsket at du var snill og hyggelig og at du for all del ikke prøvde å "spille" moren!! Å behandle barnet med respekt i den forstand at du ikke er for "tett" og lar barnet ta eventuelle initiativ. Første gangs møte er ikke stedet å vise at du vil ha grenser!! ;)

Vis barnet at du og pappa'n er venner og at du ønsker å være venner med det også. Barnet skal ikke føle deg som en trussel som "tar" fra h*n pappa'n!

Sett deg ned på barnets nivå, kanskje se på lekene og leke litt med barnet...

Lykke til og jeg håper du er åpen til sinns. Har møtt endel "ste-mødre" som ikke helt takler ste-barna... Ikke forvent at pappa'n setter deg før barnet sitt!! :roll:

:)

Gjest Gjesten
Skrevet

Huff, høres skummelt ut ja. Kanskje du kunne ta med en liten presang for å bryte isen?

Gjest seroxata
Skrevet

tusen takk for svar:)

Jeg vil for all del ikke virke som en trussel mot faren hans, er livredd for å virke som ei hurpe!

Typen min sier at det ikke er noe å være redd for, at alt vil gå såå greit at :roll:

Jeg er bare så redd for at ungen vil hate meg fra første stund! jeg er bare 22, og har rart hår, ser sikkert litt merkelig ut for en på hans alder :-?

Men har god erfaring med unger, jobbet i stall flere år, med daglig kontakt med de små, så vet hvordan jeg skal omgåes de..

Men dette er så skummelt, for det er tross alt ungen til min type! ulp...

Skal iallefall ikke sette noen grenser :wink: det kommer jeg ikke til å gjøre med mindre typen ber meg ta del i det..

for han har bare ungen annenhver helg nå for tida... så det blir jo ikke ofte jeg ser han..

Gjest La Flaca *
Skrevet

Vanskelig å gi råd, for unger er jo like forskjellige som vi voksne er. Noen er pratsomme og tar initiativ og andre er tilbakeholdne og skeptiske. Dersom typen sier at det ikke blir noe problem så tror jeg han vet hva han snakker om. :wink:

Bare vær deg selv og la guttungen legge opp løpet, ikke stress for at han skal "elske" deg med en gang.

Lykke til, dette kommer til å gå kjempebra! :-)

Gjest gjest1
Skrevet

Lykke til idag!

Skjønner godt at det er litt skummelt, men det går helt sikkert bra. Og husk på at det nå blir lettere neste gang du skal møte ungen.

Få høre hvordan det gikk når det hele er overstått da :)

Gjest seroxata
Skrevet

tusen takk for lykkeønskninger, nå er det ikke mange timene til :o

skal komme innom og si fra hvordan det gikk :wink:

Gjest Gulltopp
Skrevet
Jeg vil for all del ikke virke som en trussel mot faren hans, er livredd for å virke som ei hurpe!

Da går det nok bra, skal du se! :-) Det er et godt tegn at du er nervøs - hadde du vært en hurpe, ville du ikke ofret en tanke på det å oppføre deg bra og gjøre de riktige tingene overfor barnet.

Skrevet

Som pappas kjæreste i forhold til barna er du ikke en istedet for, men i tillegg til. Du er en ny ressurs i barnets liv. :-) Gled deg over å få lov til å bli kjent med et nytt lite menneske, og vær deg selv. Og tenk for en gave barnets far gir deg, at du får lov å møte og bli kjent med den viktigeste personen i hans liv.

Dette går så bra så. Håper du har hatt det kjempehyggelig. :P

Gjest gjest1
Skrevet

Hvordan gikk det med dere igår? Håper det gikk bra :)

Gjest seroxata
Skrevet

Det gikk utrolig bra til å være første gangen! :P

Jeg var ganske så nervøs, men han tittet frem fra sofaen, sa "hei", krøyp opp ved siden av meg og viste meg bilene sine :) Og da var isen brutt!

Han var så skjønn! og da typen skulle levere han til mora senere på dagen, så sier sønnen "du må bare bli med oss", hehe:)

Blir forhåpentligvis bare lettere for hver gang:)

Gjest gjest1
Skrevet

Han høres ordentlig søt ut. Det er så herlig med sånne tillitsfulle små barn. Så bra at det gikk så fint! Nå ble jeg glad :)

Gjest gjest1
Skrevet

Han høres ordentlig søt ut. Det er så herlig med sånne tillitsfulle små barn. Så bra at det gikk så fint! Nå ble jeg glad :)

Gjest seroxata
Skrevet

ja, det var skikkelig gøy at det gikk så bra som det gikk:) men klart, alle broer er jo enda ikke brent, som det heter.. eller noe?

Men er iallefall en god start :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...