Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte, og tenkte at det blir en fin anledning til å få trådløst internett. Men - jeg trenger litt hjelp!

Jeg må ha et trådløst nettverkskort- spørsmålet er da: Hva skal jeg kjøpe? Jeg ser at det finnes ulike typer til ulike priser, men jeg vet ikke hva dette betyr for mitt vedkommende.

Om det har noe å si, tror jeg jeg kommer til å velge et adsl-abonnement fra Nextgentel med hastighet på 2000/400.

Jeg må også ha en router. Det koster 598,- å oppgradere til trådløs router fra nettleverandøren. Burde jeg likegjerne kjøpe dette selv sammen med nettverkskortet, eller er det likegreit å leie fra leverandør?

på forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anbefaler kort og base fra 3com..i alle fall kort .. fraråder belkin ( skrives det slik) pga dårlig erfaring med sistnevnte.

Gjest ..Gjest..
Skrevet

Her er de produsentene jeg har erfaring med:

Hvis du er ute etter utstyr som både er stabilt og billig (og hvem er ikke det), er det lite som kan slå Asus. Linksys har også meget billige og bra komponenter. God ytelse, bra pris, utmerket funksjonalitet, lett å bruke.

D-Link er i noen tilfeller litt billigere, men de har vært uheldige med en del produktserier som ikke har fungert helt bra. Fortsatt opplever vi (et firma som selger datautstyr) ustabilitet og litt høy feilrate på D-Link-komponenter.

3Com pleier å være noe dyrere, og det er ikke alltid de er like flinke til å følge standardene, noe som fører til problemer når man har en blanding av 3Com og annet utstyr.

SMC er ikke spesielt rimelig, men veldig stabilt. De sliter litt med dårlig rykte etter noen routere som hadde programvarefeil for noen år siden, men de har såvidt meg bekjent ingen slike problemer nå.

CNet er superbillig, og gjerne ikke de som kan tilby den beste ytelsen eller funksjonaliteten. Men utstyret fungerer...

Siden du har router fra NGT, vil jeg anbefale et rent aksesspunkt (f.eks. Asus WL-300g). Hvis du kjøper router, blir du sittende med det som kalles "dobbel NAT", der både NGT-routeren og din router skjuler trafikken bak sine respektive IP-adresser. Det fungerer ikke alltid like bra.

Skrevet

Vi har trådløs router fra Linksys og er veldig fornøyd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...