Gjest Lilletill Skrevet 17. juni 2005 #1 Del Skrevet 17. juni 2005 fins det noe hemmelig triks for å få perfekte selvpoppede popcorn i gryte? jeg har ikke mikrobølgovn men har prøvd det andre steder og der ble popcornet perfekt! også liker jeg de ferdigpoppede fra maarud, kjempegode! men hvorfor blir ikke mine som jeg popper i gryte like bra? jeg smelter smøret, så heller jeg cornene i gryta, ca hele bunnen dekket, så skrur jeg ned varmen to hakk og legger på lokk så popper det etter en stund og jeg lar det poppe helt ferdig. men resultatet er så som så, for mange stive og harde kornskjell og de er ikke like bra i konsistensen som de andre jeg nevnte, klarer ikke helt forklare hvordan de ikke ligner.... noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2005 #2 Del Skrevet 20. juni 2005 Selv får jeg best resultat ved å bruke en nøytral olje(smør svir før det blir varmt nok til å poppe popcorn, kan til nød blande smør og olje, da tåler smøret høyere temperatur), og aluminiumskasserolle. Varmer opp oljen og har popcornene i, og kjører på full varme til poppingen kommer skikkelig i gang, skrur da ned varmen til det halve og rister litt på gryta, og lar det poppe til det går ca 1 sekund mellom hver som popper. Heller det da raskt over i en bolle så det ikke svir. Får alltid godt resultat med denne metoden. Og veldig få upoppede popcorn. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå