Gå til innhold

Har du kommet inn på ønsket utdanning med for lavt snitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Er det noen som har opplevd å komme inn på ønsket studie selv om man ikke har høyt nok snitt? I følge snittet som står på samordna opptak. Har søkt på flere høyskoler, men absolutt alle har for høyt snitt for mine VGS-karakterer 😅Selv med alderspoeng og tilleggspoeng er snittet mitt for lavt i Oslo-området. ååå! 

Anonymkode: 3f482...c69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe det lurer jeg også på, har lyst til å prøve meg selvom 😊

Anonymkode: 4b2a4...81e

AnonymBruker
Skrevet

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Er det noen som har opplevd å komme inn på ønsket studie selv om man ikke har høyt nok snitt? I følge snittet som står på samordna opptak. Har søkt på flere høyskoler, men absolutt alle har for høyt snitt for mine VGS-karakterer 😅Selv med alderspoeng og tilleggspoeng er snittet mitt for lavt i Oslo-området. ååå! 

Anonymkode: 3f482...c69

Jeg kom inn på et studie hvor jeg egentlig ikke hadde snittet til.

de tar inn flere folk enn det de egentlig skal. I kullet mitt så skulle egentlig de ta inn 15, men de tok inn 30 stykk. Noe som er veldig typisk. Så hvis du har snitt på 4.5 og snittet der er 4.7, så kommer du ned nok inn på studiet. 

hva er det du ønsker å studere? 

Anonymkode: 4809b...f07

AnonymBruker
Skrevet

Kom inn på Juss/Rettvitenskap (UiO) med snitt på 4.8, da snittet egentlig var 5.6.. Nærmer seg snart 15 år siden.  
Hadde så flaks at det var en som trakk seg, og da fikk jeg en hyggelig telefon fra de. Er politiadvokat i dag. :) 

Anonymkode: e52de...e57

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom inn på Juss/Rettvitenskap (UiO) med snitt på 4.8, da snittet egentlig var 5.6.. Nærmer seg snart 15 år siden.  
Hadde så flaks at det var en som trakk seg, og da fikk jeg en hyggelig telefon fra de. Er politiadvokat i dag. :) 

Anonymkode: e52de...e57

Oi, du må ha følt tidenes lykkerus da du fikk den telefonen😀 Moro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...