Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

mens jeg er sykemeldt i samråd med nav og fastlege. Tanken var at sykemeldingsperioden da blir oppsigelsesperioden. Arbeidsgiver vil ha umiddelbar virkning. Sånn at sluttdato da blir fra datoen jeg sa opp, og ikke datoen sykemeldingen går ut. Har de lov til det? Skal det ikke ganske mye til for at "oppsigelse med umiddelbar virkning" skal trå til?

Anonymkode: 1f6f2...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet i uansett vending. 
Hvis du er sykemeldt i oppsigelsestid koster det ikke bedriften noen penger. De blir stuck med arbeidsgiveransvaret - aktivitetsplikt som du fint kan hoppe over, og muligens pensjonsbetalingen, men ut over det. Nada.

Hvis de vil ha "umiddelbar oppsigelse" så går d jo an å gjøre det slik at de på papiret sier deg opp fra da og da, med sluttavtale istede. Du får sykepenger uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Okei. Så jeg mister ikke sykepenger selv om de avslutter arbeidsforholdet før sykemeldingen går ut?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Så jeg mister ikke sykepenger selv om de avslutter arbeidsforholdet før sykemeldingen går ut?

Nei. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem utbetaler feriepengene dine? Om det er arbeidsgiver, så får du feriepenger for dette. 

Opptjente feriepenger skal utbetales sammen med siste lønning. Vær obs på det. Ikke kan eller bør, men SKAL. Står i ferieloven. Det kan unntaksvis utbetales påfølgende måned om det er vanskelig å regne ut hva du skal ha... 

Anonymkode: 1f744...502

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...