AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #1 Skrevet 3. april 2020 Jeg er snart en nyutdannet sykepleier, som misliker å jobbe turnus. Jeg er lei stell og mye stress. Jeg jobber nå på et sykehus som vikar, og vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg har et ønske om å videreutdanne meg til helsesykepleier, men da må jeg jobbe som sykepleier et helt år + at snittet på helsesykepleier utdanningen nå er veldig høyt. Jeg orker ikke en dag til i turnus, men må ha inntekt. Hva skal jeg gjøre? Er så lei og sliten.. Orker ikke ha det slik:( Anonymkode: 71fa1...44a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #2 Skrevet 3. april 2020 Da får du nesten søke deg inn på en ny utdanning som kun krever dagarbeid da. Virker jo ikke som om at det er turnusen alene som er problemet, men også stell og stress. En ting du nesten må tåle i yrket er stress. Anonymkode: 9f5da...039
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #3 Skrevet 3. april 2020 Jeg har tenkt på det å starte på noe helt nytt, men vet ikke hva det skulle vært.. Da må jeg også mest sannsynlig gå 3 år til på skole. Tror helsesykepleier hadde vært den perfekte jobben for meg, men synd at det skal være så vanskelig nå.. Anonymkode: 71fa1...44a 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #4 Skrevet 3. april 2020 Har du tenkt på å gå inn i psykiatrien? Jeg er også sykepleier og var i praksis på en ungdomsavdeling, det var givende på mange måter og ikke stress eller stell. Vi snakket med ungdommene om alt mulig, man har grupper hvor man snakker om ting, 1 til 1 samtaler hvor man bruker endel kognitiv terapi og hjelper de med vonde takker og handlingsmønster. Det var mye turer, matlaging sammen etc. Man skal jo hjelpe de å hjelpe seg selv og det er ett ganske rolig tempo. Dog er det jo dag og kveldsjobbing, men du slipper mye av det andre som virker som du ikke liker.. Det er også mye tverrfaglige møter med lege, vernepleier, sosionom etc. Hvor man tar opp hver og enkelt pasient og tar seg god tid til å finne gode løsninger for den enkelte. Anonymkode: d1cd3...be1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #5 Skrevet 3. april 2020 Jeg har tenkt mye på psykiatrien. Jeg trivdes veldig godt i praksisen jeg hadde i psykiatri. Jeg har bare en tendens til å bli litt redd om pasientene viser truende atferd, så føler det kan være et hinder.. Anonymkode: 71fa1...44a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #6 Skrevet 3. april 2020 Problemet med å være nyutdannet er at man gjerne står i en posisjon uten så mange valg (eller, man er avhengig av flaks). Hva med å søke jobb på steder hvor pasientene er relativt oppegående, eller stell er en mindre del av jobben? Finnes det noen alternativer som både gir deg opptelling til å søke helsesykepleier, og som du kan trives med? Feks jobb på en barneavdeling hvis det er det der du bor? Det er nyttig erfaring for en helsesykepleier, men usikker på hvordan jobbsituasjonen er lokalt for deg/for nyutdannede. Barne- og ungdomspsykiatrien? Anonymkode: 3d7d9...be9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #7 Skrevet 3. april 2020 Tusen takk for godt tips! Barne og ungdomspsykiatri hadde vært veldig spennende ☺️ Jeg skal se om jeg finner en jobb innenfor det! Fikk jobben på sykehus for en måned siden, føler det er dumt å si opp så tidlig om jeg får en jobb innen psykiatrien.. hmm Anonymkode: 71fa1...44a
antonie Skrevet 3. april 2020 #8 Skrevet 3. april 2020 Dagssenter/dagtilbud for personer med psykisk utviklingshemming kan jo også være et alternativ om det er noe du kunne trives med. Det innebærer vel noe stell vil jeg tro, men ikke på langt nær så mye som på sykehjem/sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå