Gå til innhold

Tommy Steine tok seg jobb på Kiwi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/2465-sokere-til-atte-kiwi-stillinger/3423235634.html

Selvfølgelig er dette en form for avtale mellom steine og kiwi. Hvorfor i alle dager skulle de ansatte steine, som selv innrømmer at han ikke gjør en god jobb?

Anonymkode: eb9ec...7d6

En artikkel fra 2016? Nå er vi i 2020, handlevanene til folk er sterkt endret de siste ukene og KIWI HAR OPPFORDRET I E-POST TIL TRUMFMEDLEMMER om å sende åpen søknad som MIDLERTIDIG HJELP til varepåfylling primært. 

Anonymkode: 78c83...413

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Står ikke han og Kiwi fritt til å gjøre som de vil? Som alle andre mennesker i samfunnet?

Jeg var arbeidsledig mellom studie og fast jobb. Var overkvalifisert (mastergrad), null erfaring, og vår åpen om at jeg hadde fast jobb fra oktober. Fikk likevel jobbtilbud "på dagen" på de tre butikkene (hvorav en dagligvare) jeg søkte på. I Oslo. 

Så det kan da ikke være så vanskelig å få foten innenfor på slike steder som enkelte i denne tråden gir uttrykk for? 

Anonymkode: c0b7e...525

Hørtes veldig rart ut.

Det er vanskelig å få butikkjobb i Oslo.

Dette er kanskje veldig mange år siden?

Anonymkode: 148ab...e2f

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Jeg er ikke jobbsøker. 

Stusser bare på at flere bransjer klager over mangel på arbeidskraft, men samtidig ikke utlyser stillinger på de mest åpenbare stedene - nemlig finn og nav.

Det skal da ikke være et rebusløp å finne ledige stillinger. 

At kiwi søker arbeidskraft tror jeg heller ikke noe særlig på da butikkene alltid får inn flere hundre søkere. Med mindre man bor i indre gokk, da.  Kan ikke forvente at mennesker med familie, venner, partner med jobb på bostedet skal flytte dit 

Kiwi har sendt ut Mail til alle trumf kunder å sagt at de trenger arbeidskraft. 

Anonymkode: 69d08...a46

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så du mener at han og sønnen burde avstått fra å søke? Og heller levd på staten noen måneder?

Jeg mener at et PR-jippo ikke fortjener spesielt mye applaus. Det er utrolig mange som gjør langt mer prisverdige ting og får mindre igjen for det for tiden.

Anonymkode: 2d3d5...5f3

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kiwi har sendt ut Mail til alle trumf kunder å sagt at de trenger arbeidskraft. 

Anonymkode: 69d08...a46

Vel, det hjelper ikke arbeidsledige i finnmark at de har tilkallingsbehov i Oslo 

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes veldig rart ut.

Nei, 5 år. Hadde lett tatt en ny runde nå om det ble permitteringer. Selv om det hadde betydd halvering av lønn i forhold til NAV utbetalinger. Hater å være stillesittende. 

Personlig oppmøte - riktig fremtoning - sosiale egenskaper - en tilpasset og kort CV. Er ikke så mye som skal til. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Helena0102 skrev:

Oppfordrer til å hjelpe bøndene dere som trenger jobb eller vil være med på noe viktig! Det mangler 30.000 utenlandske sesongarbeidere i år på grunn av korona og reiserestriksjoner, og om plassene ikke fylles vil det være mindre norsk mat i hyllene om et halvt år.

Finn gårder nær deg i gruppen "Korona-dugnad Våronna 2020"  på Facebook 😊

🐮🐖🐑🐓🐣🌾🍒🍓🌽🥬🥦🧀🍖🥩🥓🌭 ja osv.. 

Jeg er litt på gjerdet der. Hvorfor skal jeg hjelpe bønder som til vanlig foretrekker å benytte utenlandsk arbeidskraft fremfor norsk? Det er jævlig usolidarisk. Men nå, nå som den billige arbeidskraften uteblir, ja da skal vi brette opp ermene å trå til? 

Anonymkode: ded6f...95f

AnonymBruker
Skrevet

Tommy Steine starta denne tråden! 😅

Neida, men bra for han. 👍

Anonymkode: 14a42...120

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er han sikkert, det har jeg ingen formening om, men det jeg opplevde av ham utenfor scenen var ikke greit.

Men som jeg også skrev, det han gjør nå står det respekt av.

Anonymkode: f0a51...f7f

Nå får det være nok! Anonyme påstander legenden ikke kan forsvare seg mot!

Anonymkode: 5616b...426

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til og med jeg mottok e-post fra Kiwi om å søke stilling hos dem (fikk fordi jeg er Trumf-kunde):

image.thumb.png.329733ae6afd7efce0366bc509142950.png

Anonymkode: a8ce5...4f1

AnonymBruker
Skrevet
On 4/3/2020 at 2:28 PM, AnonymBruker said:

Nå fant denne hendelsen sted for rundt 15 år siden, og jeg håper og tror at han har vokst siden den tid.

Anonymkode: f0a51...f7f

Det unnskylder ikke handlingen om det så går tusen år. 

Anonymkode: 05181...3de

• Liker 1
Skrevet

Mann gjør jobb. Mann skal gjøre jobb om det er jobb å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at @AnonGangerTo har ett og annet å si om å søke jobb på kassa i kiwi som arbeidsledig, "feil alder", god komperanse og erfaring 

Anonymkode: eb9ec...7d6

AnonymBruker
Skrevet
På 3.4.2020 den 15.47, AnonymBruker skrev:

Hørtes veldig rart ut.

Det er ikke vanskelig å få butikkjobb i matbutikk nå, i alle fall. Alle de store kjedene har sagt at de nå aksepterer åpne søknader. 

Anonymkode: e23b6...07e

• Opprett ny...