Gå til innhold

Tommy Steine tok seg jobb på Kiwi

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så imponerende med det,fyren trenger penger og jobber på Kiwi.Det er mange som trenger penger og jobber for dem,kan ikke se at det er noe mer fantastisk det han gjør.Eller er det slik at man nedvurderer butikkansatte til vanlig og blir imponert over at Steine jobber i en butikk. 

Anonymkode: 4e1e0...a3c

Du misforstår totalt. Det som er verdt å klappe for er at han tar skeen i egen hånd fremfor å vente på at nav kommer ilende til, slik mange permitterte gjør.

Det er ingen som er imponert over at han jobber på butikk. Men han fortjener samme honnør som resten av dagligvareansatte i disse tider. 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, ♥ said:

Nå er det ikke sikkert søkerbunken var tykk, da. Butikken averterte, og får og sønn Steine søkte.

Forøvrig er det en myte at underholdningsbransjen er så lukrativ. Steine sier selv i artikkelen at han hadde grei inntekt før coronatiltakene, det betyr ikke at han med nødvendighet sitter på den grønne grein og kan få inn ingen ting i månedsvis uten å komme i en likviditetskrise. Han kan like lite som oss andre ta med seg en stuevegg for å betale for seg.

Det er gjerne hundrevis av søkere til de jobbene. Har søkt på noen sånne jobber selv, men ga opp etter samtale med et par butikkeiere. 500 søkere på en deltidsstilling. 

Han fikk nok jobben fordi han er kjendis, og de så markedsføringsverdien.

Anonymkode: b5cd8...529

• Liker 8
Skrevet (endret)
35 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Det snakkes sånn om at de trenger folk både her og der. 

Men kan aldri se at de utlyser stillinger. 

Kan være et lurt sted å starte... 

Kan ikke forvente at folk arbeider gratis 

Da må du lete litt bedre.. 

http://www.landbrukstenester.no/arbeidskraft-til-landbruket/

https://m.facebook.com/groups/545099148881832/

Hvis du hadde gått inn på gruppa jeg tipset om så hadde du sett disse linkene, og mange fler som søker etter arbeidskraft på gårdbrukene sine med lønn.

For andre stillinger så har Kiwi som kjede utlyst stillinger, Manpower som byrå oppfordret folk til å registrere seg nå for å bli videreformidlet til arbeidsgivere, og mange andre lokale kjeder. Det er mange nye annonser på Finn.no og. Om du trenger jobb så skader det heller ikke å gå et sted å spørre, selvom de ikke har utlyst. En kan ikke vente å få det servert i fanget. Lykke til 😊

Endret av Helena0102
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var han fra Pawn Star

Anonymkode: d34e9...e57

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, ♥ skrev:

Du misforstår totalt. Det som er verdt å klappe for er at han tar skeen i egen hånd fremfor å vente på at nav kommer ilende til, slik mange permitterte gjør.

Det er ingen som er imponert over at han jobber på butikk. Men han fortjener samme honnør som resten av dagligvareansatte i disse tider. 

Mange permitterte som vil jobbe,men får ikke jobb slik situasjonen er.De sitter ikke bare og venter. Steine fikk nok jobben fordi han er kjendis,som en bonus i tillegg blir det skrytt av i media. Ikke mange butikkansatte som får samme oppmerksomhet.

Anonymkode: 4e1e0...a3c

• Liker 4
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Helena0102 skrev:

Da må du lete litt bedre.. 

http://www.landbrukstenester.no/arbeidskraft-til-landbruket/

https://m.facebook.com/groups/545099148881832/

Hvis du hadde gått inn på gruppa jeg tipset om så hadde du sett disse linkene, og mange fler som søker etter arbeidskraft på brukene sine med lønn.

For andre stillinger så har Kiwi som kjede utlyst stillinger, Manpower som byrå oppfordret folk til å registrere seg nå for å bli videreformidlet til arbeidsgivere, og mange andre lokale kjeder. Det er mange nye annonser på Finn.no og. Om du trenger jobb så skader det heller ikke å gå et sted å spørre, selvom de ikke har utlyst. En kan ikke vente å få det servert i fanget. Lykke til 😊

Jeg er ikke jobbsøker. 

Stusser bare på at flere bransjer klager over mangel på arbeidskraft, men samtidig ikke utlyser stillinger på de mest åpenbare stedene - nemlig finn og nav.

Det skal da ikke være et rebusløp å finne ledige stillinger. 

At kiwi søker arbeidskraft tror jeg heller ikke noe særlig på da butikkene alltid får inn flere hundre søkere. Med mindre man bor i indre gokk, da.  Kan ikke forvente at mennesker med familie, venner, partner med jobb på bostedet skal flytte dit 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det samme nå når jeg er permittert! 

Anonymkode: e23b6...07e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

👌👏👏👏

Anonymkode: 03f1e...d09

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det samme nå når jeg er permittert! 

Anonymkode: e23b6...07e

Samme honnør til deg!

Og forsåvidt til de som søker uten å finne noe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han tok seg ikke jobb på kiwi. Han fikk seg jobb på kiwi. Det er stor kamp om jobbee på kiwi. Håper bare han fikk den fordi han var best kvalifisert, og ikke fordi han er kjendis.

Anonymkode: 4b6e9...0ee

• Liker 4
Skrevet

Måtte google opp han. Han er kjendis forsto jeg, så bra at han tar en jobb som liksom ikke har så høy status. Han går jo fram som et godt eksempel da. At han er som folk flest tross kjendisstatusen. Så alt i alt får han pluss fra meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får man lønn for å være sesongarbeider? 

Anonymkode: 146c7...ec4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det er andre som har mer behov for den jobben enn han... han burde ha penger på bok etter sin karriere...

Anonymkode: 8faf5...e60

Han har vel drevet salg av luksusbiler, på en litt for kreativ måte, så jeg tenker ikke den pengeboken er for tykk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes Tommy Steine skal ha cred for innstilling og pågangsmot. Når inntektene ble borte over natta, snudde han seg rundt for å se hva annet han kunne gjøre. Nå er han vikar på Kiwi, samt har meldt seg til å bistå bøndene.

https://www.dagbladet.no/kjendis/vikar-pa-kiwi/72329205

Anonymkode: 80a98...287

Sånn skal det være👏

Anonymkode: 28216...26c

• Liker 3
Gjest Chroma
Skrevet
1 time siden, Mrs Robinson skrev:

Det snakkes sånn om at de trenger folk både her og der. 

Men kan aldri se at de utlyser stillinger. 

Kan være et lurt sted å starte... 

Kan ikke forvente at folk arbeider gratis 

Kiwi har lagt ut på siden sin at de trenger folk. 

Skrevet
18 minutter siden, Chroma skrev:

Kiwi har lagt ut på siden sin at de trenger folk. 

Og disse jobbene går til studenter/ungdom som krever 150 kr timen. Ikke voksne med huslån og barn. 

Denne ansettelsen av Steine er intet annet enn er pr-stunt for å få positiv kred. Han sitter jo i artikkelen og nærmest fniser at "men jeg er jo helt ubrukelig, da". 

Hva med å gi disse jobbene til folk som står på og tar i et tak?

Ingen tommel opp til hverken kiwi eller steine fra meg 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Grønnfargen kledde ham godt :klappe:

Anonymkode: 5fc3d...8a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet respekten for Tommy Steine etter en hendelse som skjedde for en god del år tilbake i tid, da han var temmelig høy på seg selv, men det han gjør her står det respekt av!

Flott!

Anonymkode: f0a51...f7f

Jeg vet ikke hvem han er. Første gang jeg ser ham i dag.

Anonymkode: 5fc3d...8a4

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er andre som har mer behov for den jobben enn han... han burde ha penger på bok etter sin karriere...

Anonymkode: 8faf5...e60

Så måtte det komme sånne surfiser som deg. Selvfølgelig! Hva vet vel du om økonomien til hans? Uansett kjempepositivt at han bidrar. Så får de andre som har behov for jobb også søke (om de gidder) også får butikkene vurdere om de har kompetanse og rette innstilling.

Anonymkode: ebd7d...e36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes Tommy Steine skal ha cred for innstilling og pågangsmot. Når inntektene ble borte over natta, snudde han seg rundt for å se hva annet han kunne gjøre. Nå er han vikar på Kiwi, samt har meldt seg til å bistå bøndene.

https://www.dagbladet.no/kjendis/vikar-pa-kiwi/72329205

Anonymkode: 80a98...287

Bra gjort, er ikke mange "kjendiser" som tør noe sånt.

Anonymkode: f29f1...b77

• Liker 3
  • Opprett ny...