AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #1 Skrevet 3. april 2020 Hva mener utleier med det? Før jeg skulle signere kontrakt så ville utleier presisere det. Anonymkode: 44830...900
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 3. april 2020 1. Det må regnes med noe støy fra barna. 2. Ikke dra masse folk inn i leilighet for å feste halve natta. Anonymkode: 26537...f46 51
Gjest ti10 Skrevet 3. april 2020 #3 Skrevet 3. april 2020 At du må være stille på kveldene og at du må forvente bråk fra ungene på dagtid.
Rosatoast Skrevet 3. april 2020 #4 Skrevet 3. april 2020 Da må du regne med en del støy, og du må regne med at du vil få begrensninger mtp det er små barn i leiliehgeten rett over deg 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #5 Skrevet 3. april 2020 Støy fra deres barn er greit. Støy fra deg og fest er ikke greit. Anonymkode: ba702...7b8 24
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #6 Skrevet 3. april 2020 Eller for å si det sånn: de kan bråke alt de vil. Du kan ikke bråke. Anonymkode: ba702...7b8 25
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #7 Skrevet 3. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller for å si det sånn: de kan bråke alt de vil. Du kan ikke bråke. Anonymkode: ba702...7b8 Pluss at du må godta at de bråker så mye de vil. Nytter ikke å klage. Anonymkode: e1464...83c 7
Helena0102 Skrevet 3. april 2020 #8 Skrevet 3. april 2020 (endret) Støy, tramp, skrik og bråk. Og må være stille i fra deg, særlig etter kl 19 - eller 21 avhengig av hvor gamle barna er. Hadde det vært meg hadde jeg trekt meg fra leieavtalen, hadde irritert meg så sykt over bråkeunger og lyder hele tida. Endret 3. april 2020 av Helena0102 11
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #9 Skrevet 3. april 2020 Æsj så dritt. Jeg skjønte ikke hva han mente og undertegnet avtalen det er en sokkelleilighet så de bor rett over meg ts Anonymkode: 44830...900
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #10 Skrevet 3. april 2020 Så bra at gan sier i fra tenker jeg. Da er du liksom ekstra advart. Anonymkode: 6da60...34c 9
Hjerte Skrevet 3. april 2020 #11 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Æsj så dritt. Jeg skjønte ikke hva han mente og undertegnet avtalen det er en sokkelleilighet så de bor rett over meg ts Anonymkode: 44830...900 Du skjønte ikke at barn bråker? Eller du skjønte ikke at du ikke kan bråke om natta? 13
Helena0102 Skrevet 3. april 2020 #12 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Æsj så dritt. Jeg skjønte ikke hva han mente og undertegnet avtalen det er en sokkelleilighet så de bor rett over meg ts Anonymkode: 44830...900 De burde ha skrevet det i annonsen, men sånt er også ting du bør tenke over før du bestemmer deg for sokkelleilighet.. Måtte en dårlig erfaring til for meg også før jeg skjønte hvor viktig det var å tenke over (og unngå).
Hjerte Skrevet 3. april 2020 #13 Skrevet 3. april 2020 Det er ikke sikkert det blir så ille. Jeg tåler ikke at ungene hyler og skriker, de får beskjed når nivået blir for høyt og demper seg. Det virker som om utleier er bevisst på at lyd sjenerer på tvers av leilithetene i huset, så det er lov å håpe at de griper inn når det blir for voldsomt. 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #14 Skrevet 3. april 2020 Det er ikke sikkert det blir så ille. Jeg har et vennepar som også leier ut en sokkel og de opplyste også om det, samtidig som de er veldig påpasselige med å stanse barna hvis de herjer for mye. De får derimot ikke stanset alt i tide, så noe lyd hører antakeligvis leieboeren. Anonymkode: f014d...0ab 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #15 Skrevet 3. april 2020 Tja, det kommer an på hvor gamle barna er og hvor lytt huset er. Der jeg bodde før (leilighetskompleks), bodde det en småbarnsfamilie på skrått over meg. 2 barn under skolealder. Så i hverdagen var det jo ikke ille for meg, men på våren og sommeren var dryg, for da brukte de å slippe ut barna på gressplenen rett utenfor soverommet mitt (mens foreldrene sannsynligvis snek til seg noen ekstra timer med søvn). Da var det krangling, skriking, hyling og roping om hverandre. Da var det innimellom at det holdt på å klikke for meg. Eller kan du nok regne med å høre hopping, tramping, risting, roping osv. Men hvor mye vil komme an på alder på barna, grenser foreldrene setter for barna, aktivitetsnivået til barna, hvor mye familien er inne og hvor lytt det er i huset. Selv valgte jeg bort en nyere og finere sokkelleilighet til fordel for en litt eldre og mer slitt da jeg flyttet igjen etter at jeg bodde i den leiligheten. Og grunnen til det var at det var en småbarnsfamilie som eide den nye sokkelleiligheten, mens et eldre par eide den gamle sokkelleiligheten. Anonymkode: ac1ca...7e2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #16 Skrevet 3. april 2020 59 minutter siden, ♥ skrev: Du skjønte ikke at barn bråker? Eller du skjønte ikke at du ikke kan bråke om natta? Jeg skjønte ikke hvorfor han sa det. Skjønte jo at de hadde små barn da det lå barneleker utenfor, men ikke hvorfor gan ville si fra en ekstra gang liksom. ts Anonymkode: 44830...900
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #17 Skrevet 3. april 2020 Utleier her og barnefamilie. Det kan være så forskjellig, men klare regler hos oss er ikke røyk på eiendommen. Og heller ikke noe ulovligheter. Ellers er det fritt frem. Vi har bygget støyskille mellom etasjene, slik at vi ikke skal plage hverandre. Her tar vi hensyn til hverandre og ikke bare den ene veien. Anonymkode: 51050...146 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #18 Skrevet 3. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Æsj så dritt. Jeg skjønte ikke hva han mente og undertegnet avtalen det er en sokkelleilighet så de bor rett over meg ts Anonymkode: 44830...900 Tja. Det kan jo gå bra? Jeg bodde et sted hvor jeg hørte dem veldig godt når de var på kjøkkenet. Men der var de heldigvis ikke så mye. Bare under middagen. Og jeg hadde ikke behov for fest. Så det spørs på huset deres også. Anonymkode: ba702...7b8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #19 Skrevet 3. april 2020 Jeg har tidligere leid en sokkelleilighet av en barnefamilie. Var faktisk aldri et problem med støy. Var vel ikke så lytt da, men jeg hørte lite til dem. Jeg er også rolig av meg, så jeg tror ikke de var særlig plaget av meg heller... Så det trenger jo ikke bli så ille. Men tror jeg hadde spurt hva han mente det med det. Hvilke forventninger har de til deg, og hva kan du forvente av dem? Best å avklare slikt før man flytter inn tenker jeg. Så slipper man problemer senere. Anonymkode: e3de4...393 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #20 Skrevet 3. april 2020 Vi har hus som vi leier ut i sokkeletasjen, og hos oss er det betong i mellom etasjene og godt isolert. Men barna våre får uansett ikke hoppe som gærninger på stua, vi tar hensyn (barnerom i loftsetasjen, der får de styre). De som har bodd her sier at det er veldig stille og de merker lite, bare hvis vi mister noe tungt i gulvet f. eks. Så det trenger ikke bli ille. Men det er nok mer lytt i hus der det bare er bjelkelag mellom etasjene. Anonymkode: c9091...004 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå