AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #21 Skrevet 3. april 2020 Jeg er helt enig med henne, det er blitt et veldig snevert samfunn, det er ikke lett å uttrykke avvikende meninger. Nå når det. gjelder corona må vi være lydige, om ikke blir det for gjevest. Men hun har rett det er ikke rom for å ytre noe som er annerledes enn opinionen satt av myndigheter. Hadde myndigheter satt sin politikk på folkets opinion hadde vi hatt et bedre demokrati. Hun har helt rett, men i en slik pandemi, trenger vi ikke så mye meninger som fakta. Ta det motsatte, folk som vil gå med masker, de får høre hvor ubrukelige de er, både i Norge, FHI, EU, og WHO. Dette fordi det ikke er nok masker, men det er jo effektivt mot at pandemien sprer seg. Nå snur land etter land, helsemyndighet etter helsemyndighet, og nå er det eksperter hos WHO som skal revurdere. Hva skjer da med de som kjeftet mot mot bruk av masker, da kommer de til å kjefte mot ikke bruk av masker. For de tenker ikke selv. Det er et svært snevert samfunn vi lever i, når det kommer til meninger. Svært så snevert. Anonymkode: 4a030...1c2 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #22 Skrevet 3. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er helt enig med henne, det er blitt et veldig snevert samfunn, det er ikke lett å uttrykke avvikende meninger. Nå når det. gjelder corona må vi være lydige, om ikke blir det for gjevest. Men hun har rett det er ikke rom for å ytre noe som er annerledes enn opinionen satt av myndigheter. Hadde myndigheter satt sin politikk på folkets opinion hadde vi hatt et bedre demokrati. Hun har helt rett, men i en slik pandemi, trenger vi ikke så mye meninger som fakta. Ta det motsatte, folk som vil gå med masker, de får høre hvor ubrukelige de er, både i Norge, FHI, EU, og WHO. Dette fordi det ikke er nok masker, men det er jo effektivt mot at pandemien sprer seg. Nå snur land etter land, helsemyndighet etter helsemyndighet, og nå er det eksperter hos WHO som skal revurdere. Hva skjer da med de som kjeftet mot mot bruk av masker, da kommer de til å kjefte mot ikke bruk av masker. For de tenker ikke selv. Det er et svært snevert samfunn vi lever i, når det kommer til meninger. Svært så snevert. Anonymkode: 4a030...1c2 Det jo helt motsatt! Det er absolutt rom for å ytre seg og ha andre meninger i norge, men det fine med demokratiet er da at man får motargumenter. Ingen har påstått at hun ikke skal få ytre seg, men det hun ytrer må vi kunne reagere på. Det er jo å ta henne på alvor! Ønsker hun å ytre seg uten å få motbør? Da forfekter hun jo de totalitære samfunnet hun påstår vi har. Det å basere politikken på (noen av) folkets opinion kalles populisme, en uting. Skal folkets synsing om masker være mer verd enn fagfolk? Anonymkode: a7371...ccd 37
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #23 Skrevet 3. april 2020 En bekjent postet dette på Facebook. Å bruke SÅ lang tid på å si så lite, er jo helt fantastisk. Sluttet hun ikke i Morgenklubben på Radio Norge? Mener å huske jeg flagget. Anonymkode: ac923...5d4 10
parmanoia Skrevet 3. april 2020 #24 Skrevet 3. april 2020 Dette er jo bare fjas og sprøyt. Sjekk tvilsomt med tjomlid på YouTube hvor han tar bit for bit for seg tullet hun kommer med. Saklig og opplysende. 6
Jdz Skrevet 3. april 2020 #26 Skrevet 3. april 2020 Det er ikke første gang fra Henriette Lien. Hun har kommet med mye konspirasjonsteoretisk oppgulp... 6
Gjest DislayName Skrevet 3. april 2020 #27 Skrevet 3. april 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Spiller hun på lag med Kari Jaquesson? Anonymkode: 27d78...6ca Kari Jaquesson er mer politisk. Henriette Lien er i samme sjanger som Ingunn Røiseland og Sjaman Durek.
parmanoia Skrevet 3. april 2020 #28 Skrevet 3. april 2020 3 minutter siden, DislayName skrev: Kari Jaquesson er mer politisk. Henriette Lien er i samme sjanger som Ingunn Røiseland og Sjaman Durek. Og Sølje Bergmann. Det er tydeligvis en bivirkning av å spille Ninni Anker-Hansen. 27
Gjest Bohrman Skrevet 3. april 2020 #29 Skrevet 3. april 2020 (endret) 6 hours ago, AnonymBruker said: Spiller hun på lag med Kari Jaquesson? Anonymkode: 27d78...6ca Kari Jaquesson har mer peiling på Syria-konflikten enn et samlet norsk pressekorps. Og for det har hun selvfølgelig blitt utpekt som tankekriminell og persona non grata av det samme propagandøse pressekorpset. Og det er nok memen du har plukket opp her (det er sånn propaganda fungerer). Du lever i en fantasiverden om du tror at mainstream-pressens oppgave fortsatt er å holde myndigheter og styresmakter i tøylene. Endret 3. april 2020 av Bohrman
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #30 Skrevet 3. april 2020 9 minutter siden, parmanoia skrev: Og Sølje Bergmann. Det er tydeligvis en bivirkning av å spille Ninni Anker-Hansen. 🤣🤣🤣 Anonymkode: e0847...c23 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #31 Skrevet 3. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Skal folkets synsing om masker være mer verd enn fagfolk? Ja, når fagfolket ikke er enig, da må folket bestemme. Fagfolkene skal ikke bestemme alene, det heter teknokrati. Det er viktig med balansert presentasjon av de ulike studier, og ikke bastant forkaste andre sine ideer. Det være seg her om man mer tror på svensk tilnærming, eller på slik som ble gjort i Sør Korea. Man blir møtt på samme måte, som helt idiot som ikke er 100% med FHI. Det er jo en viss fare med å ha fagfolk oppnevnt ansatt av den styrende makt, når og om de går den styrende makta ærend. Svergie er jo et skrekkeksempel her. Jeg har tillit til FHI, men på for eksempel dette med masker burde de vært mer nyansert. Om FHI derimot nå finner ut at coronavirus ikke spres av norske barn, når London sier skolestenging har vært effektivt, da mister jeg tillit. men tiden vil vise. Anonymkode: 4a030...1c2 2
Gjest DislayName Skrevet 3. april 2020 #32 Skrevet 3. april 2020 21 minutter siden, parmanoia said: Og Sølje Bergmann. Det er tydeligvis en bivirkning av å spille Ninni Anker-Hansen. 😂
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #33 Skrevet 3. april 2020 Håpløst av Ninni Krogstad. Anonymkode: 48015...d51 5
Limbo 2014 Skrevet 3. april 2020 #34 Skrevet 3. april 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er helt enig med henne, det er blitt et veldig snevert samfunn, det er ikke lett å uttrykke avvikende meninger. Nå når det. gjelder corona må vi være lydige, om ikke blir det for gjevest. Men hun har rett det er ikke rom for å ytre noe som er annerledes enn opinionen satt av myndigheter. Hadde myndigheter satt sin politikk på folkets opinion hadde vi hatt et bedre demokrati. Hun har helt rett, men i en slik pandemi, trenger vi ikke så mye meninger som fakta. Ta det motsatte, folk som vil gå med masker, de får høre hvor ubrukelige de er, både i Norge, FHI, EU, og WHO. Dette fordi det ikke er nok masker, men det er jo effektivt mot at pandemien sprer seg. Nå snur land etter land, helsemyndighet etter helsemyndighet, og nå er det eksperter hos WHO som skal revurdere. Hva skjer da med de som kjeftet mot mot bruk av masker, da kommer de til å kjefte mot ikke bruk av masker. For de tenker ikke selv. Det er et svært snevert samfunn vi lever i, når det kommer til meninger. Svært så snevert. Anonymkode: 4a030...1c2 Det er ikke snevert overhodet, men større krav til at meninger og teorier bør kunne underbygges av vitenskapelige fakta. For deg eller de som liker overtro blir jo dette utfordrende og det kan være vanskelig å få gehør, men også her er det blitt lettere å finne sin «menighet». Vår del av verden har aldri hatt så stor tilgang på informasjon og kunnskap, frihet og mulighet til å tenke selv og dele sine tanker. Det jeg synes mangler hos Henriette Lien og andre lettvektere, i tillegg til vitenskapelig innsikt i hvordan noe kan la seg gjennomføre, er hypotese om motiv; hva skal myndighetene oppnå, hvorfor skulle de plante dette ut i befolkningen, er det den smarteste veien til målet eller tvert i mot en høyst usikker metode? Og hvem er «de», myndighetene - det er jo ikke en ensartet gjeng, med like verdier og meninger. Henriette Lien og hennes meningsfeller fremstår som veldig uvitende, og med manglende evne til refleksjon - selv om de tror det motsatte og prøver hardt, så er det så mangel på logikk og fakta at de bare dummer seg ut. 11
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #35 Skrevet 3. april 2020 Hun sier at man må være åpen for flere sannheter, men det er jo bare en sannhet og flere teorier. Hva sannheten er vet vi ikke enda. Anonymkode: 2caba...272 3
Limbo 2014 Skrevet 3. april 2020 #36 Skrevet 3. april 2020 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, når fagfolket ikke er enig, da må folket bestemme. Fagfolkene skal ikke bestemme alene, det heter teknokrati. Det er viktig med balansert presentasjon av de ulike studier, og ikke bastant forkaste andre sine ideer. Det være seg her om man mer tror på svensk tilnærming, eller på slik som ble gjort i Sør Korea. Man blir møtt på samme måte, som helt idiot som ikke er 100% med FHI. Det er jo en viss fare med å ha fagfolk oppnevnt ansatt av den styrende makt, når og om de går den styrende makta ærend. Svergie er jo et skrekkeksempel her. Jeg har tillit til FHI, men på for eksempel dette med masker burde de vært mer nyansert. Om FHI derimot nå finner ut at coronavirus ikke spres av norske barn, når London sier skolestenging har vært effektivt, da mister jeg tillit. men tiden vil vise. Anonymkode: 4a030...1c2 Hører på FHI? Idiot som ikke er 100% enig med FHI? Det var jo det våre politikere IKKE gjorde og ikke var... Om Sverige er et skrekkeksempel gjenstår å se. Det må vente til vi har fasit mht antall døde og grad av resesjon. Håper jo ikke vi ender opp med like mange døde i fht folketall og vi i tillegg har kjørt økonomien mer til helvete. Endret 3. april 2020 av Limbo 2014
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #37 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hun sier at man må være åpen for flere sannheter, men det er jo bare en sannhet og flere teorier. Hva sannheten er vet vi ikke enda. Anonymkode: 2caba...272 Ja, men i tillegg kan noen teorier - som hennes - utelukkes fordi det ikke er teknisk mulig, det ikke finnes en global samordnet myndighet og derfor ikke motiv for globalt iscenesatt pandemi. Anonymkode: b4410...628 10
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #38 Skrevet 3. april 2020 Hun har et poeng, man SKAL absolutt tenke selv, men -det er et men - man må samtidig inrette seg etter myndighetene selv om man er uenig. JEG tror ikke denne isolasjonen holder oss friskere nødvendigvis, men jeg tror at fordi vi har et helsevesen som IKKE er rustet for en pandemi må vi nødvendigvis ta noen grep, og de innebærer å få folket til å underkaste seg noen rettningslinjer og gjerne skremme dem for å oppnå resuktatet. I seg selv er dette viruset skremmende, mer enn en "vanlig" influensa - misforstå meg riktig, og med disse grepene kanskje vi kan få færre dødsfall enn vi får med "vanlig forløp" og da tenker jeg at selv om jeg ikke alltid er enig med regjeringen så er det vel slik at målet helliger midlene av og til. Selv om, jeg er enig med henne - man skal absolutt tenke selv. Det verste er mennesker som blindt følger flokken helt ut for kanten om nødvendig for de ble fortalt at dette var riktig.. Anonymkode: 77cd8...9b6 3
parmanoia Skrevet 3. april 2020 #39 Skrevet 3. april 2020 Når noen snakker om at vi må «våkne opp», så er det ALL grunn til å være skeptisk til de de mener. 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #40 Skrevet 3. april 2020 Så gammel hun har blitt. Eller kanskje hun var eldre enn jeg trodde da jeg så henne på tv for noen år siden 😅 fulgte ikke med på de programmene da, men jeg kjente henne igjen. Anonymkode: 630b8...4b1 2
Anbefalte innlegg