Leandra1 Skrevet 3. april 2020 #21 Skrevet 3. april 2020 12 minutter siden, Troyamin skrev: Direkte. Vær direkte. Hele tiden. Si akkurat hva du mener. Lag regler for forholdet, som dere skriver ned. Ikke mer enn maks 5 regler. Det må være enkelt å forholde seg til. Og husk at en mann ikke har ferdig utviklet "konsekvensdel" i hjernen før han er 25 år Men! Hvis du føler at du ikke blir tatt hensyn til og at han ikke hører, så burde du strengt talt følge huet og ikke hjertet. Er dette en mann du ser for deg at du vil satse på? Du skal bare være med en som får deg til å føle deg bra. En av de aller viktigste tingene i et forhold, er å føle seg verdsatt av kjæresten. Hvis ikke dere har vært sammen lenge og du allerede føler deg glemt og avvist, så er det et dårlig tegn. Desverre. For da er det ikke sikkert det er ADHD`n hans som er problemet. Det er personligheten hans. Okei, takk! Det skal jeg prøve. Jeg føler meg veldig verdsatt når vi er sammen, og når vi får kommunisert. Det vanskelig kommer når vi er borte fra hverandre, og han gjør andre ting. Jeg ser tydelig at han prøver for meg når jeg sier i fra om noe, så føler ikke det handler om at han ikke bryr seg. Han er også veldig flink på å gi oppmerksomhet når vi er sammen, men problemet kommer når vi er fra hverandre/han har andre planer.
Troyamin Skrevet 3. april 2020 #22 Skrevet 3. april 2020 Akkurat nå, Leandra1 skrev: Okei, takk! Det skal jeg prøve. Jeg føler meg veldig verdsatt når vi er sammen, og når vi får kommunisert. Det vanskelig kommer når vi er borte fra hverandre, og han gjør andre ting. Jeg ser tydelig at han prøver for meg når jeg sier i fra om noe, så føler ikke det handler om at han ikke bryr seg. Han er også veldig flink på å gi oppmerksomhet når vi er sammen, men problemet kommer når vi er fra hverandre/han har andre planer. Så bra at han er så god til å bry seg om deg når dere er sammen. Da har dere en fin base å bygge videre på. Dette fikser du! ❤️ Lykke til videre i forholdet! 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #23 Skrevet 3. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere med ad/hd. De glemmer aldri ting de har lyst til.... Petter Stordalen har vel ad/hd? Man glemmer ikke en kjæreste ett døgn. Da var det ikke viktig for dem.... Anonymkode: 3a106...9f3 Dette er sant. Jeg glemmer sjeldent avtaler, men jeg er heller ikke en person som lager så mange avtaler i utgangspunktet så da er det ikke så vanskelig. Jeg kan derimot glemme at jeg har en samtale på gang over melding selv om jeg liker personen jeg snakker med, bare fordi andre ting dukker opp som jeg blir opphengt i. Anonymkode: 8ba91...f0f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #24 Skrevet 3. april 2020 9 minutter siden, Leandra1 skrev: Okei, takk! Det skal jeg prøve. Jeg føler meg veldig verdsatt når vi er sammen, og når vi får kommunisert. Det vanskelig kommer når vi er borte fra hverandre, og han gjør andre ting. Jeg ser tydelig at han prøver for meg når jeg sier i fra om noe, så føler ikke det handler om at han ikke bryr seg. Han er også veldig flink på å gi oppmerksomhet når vi er sammen, men problemet kommer når vi er fra hverandre/han har andre planer. Kanskje han rett og slett trenger litt tid til å gjøre andre ting også. Jeg kan ikke konstant holde kontakt med folk på melding, jeg blir gal av det, og føler at jeg ikke får noe annet gjort, for da er hodet mitt på en eller annen samtale istedenfor det jeg burde fått gjort. Om man har konsentrasjonsproblemer så er det vanskelig å være av og på hele tiden. Jeg ville ikke lagd regler som han må følge som noen nevner, det kan fort bli sykt slitsomt. Men at han holder avtaler burde jo hvertfall være forventa. Anonymkode: 8ba91...f0f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #25 Skrevet 3. april 2020 Kan det hende at det finnes et kurs for pårørende, slik at du forstår mer? ADHD-diagnosen hadde ikke eksistert hvis de bare kunne skjerpet seg! Jo, de kan skjerpe seg, men de kan ikke trylle. Konsekvensene for vanskene sine må de som hovedregel ta selv. Konsekvensene av å ikke fungere i et forhold er som regel at de forblir single. Ikke at kjæresten skal slite seg ut med å være assistenten hans. Anonymkode: db9c3...b49
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #26 Skrevet 3. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det hende at det finnes et kurs for pårørende, slik at du forstår mer? ADHD-diagnosen hadde ikke eksistert hvis de bare kunne skjerpet seg! Jo, de kan skjerpe seg, men de kan ikke trylle. Konsekvensene for vanskene sine må de som hovedregel ta selv. Konsekvensene av å ikke fungere i et forhold er som regel at de forblir single. Ikke at kjæresten skal slite seg ut med å være assistenten hans. Anonymkode: db9c3...b49 Det er vel ikke det det er snakk om her, men heller at hun er litt needy på oppmerksomhet. Anonymkode: 8ba91...f0f
Leandra1 Skrevet 3. april 2020 #27 Skrevet 3. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke det det er snakk om her, men heller at hun er litt needy på oppmerksomhet. Anonymkode: 8ba91...f0f Ja, det er jeg! Jeg liker å snakke med kjæresten min i løpet av dagen. Skulle gjerne vært for uten det behovet, men usikker på hvordan jeg skal klare å forstå at det er ADHDen, og at jeg fortsatt er viktig for han.
Leandra1 Skrevet 3. april 2020 #28 Skrevet 3. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje han rett og slett trenger litt tid til å gjøre andre ting også. Jeg kan ikke konstant holde kontakt med folk på melding, jeg blir gal av det, og føler at jeg ikke får noe annet gjort, for da er hodet mitt på en eller annen samtale istedenfor det jeg burde fått gjort. Om man har konsentrasjonsproblemer så er det vanskelig å være av og på hele tiden. Jeg ville ikke lagd regler som han må følge som noen nevner, det kan fort bli sykt slitsomt. Men at han holder avtaler burde jo hvertfall være forventa. Anonymkode: 8ba91...f0f Ja, det kan hende. Bare kjipt når jeg ikke er en person som liker å ikke snakke i løpet av en hel dag. Han har derimot mye frihet og ingen "forpliktelser" til meg i form av meldeplikt etc. Og han er aldri hjemme før 22:00 på kvelden, så det burde være mer enn nokk "alenetid".
Leandra1 Skrevet 3. april 2020 #29 Skrevet 3. april 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er sant. Jeg glemmer sjeldent avtaler, men jeg er heller ikke en person som lager så mange avtaler i utgangspunktet så da er det ikke så vanskelig. Jeg kan derimot glemme at jeg har en samtale på gang over melding selv om jeg liker personen jeg snakker med, bare fordi andre ting dukker opp som jeg blir opphengt i. Anonymkode: 8ba91...f0f Ja, og det er nettopp dette jeg sliter med å forstå ettersom jeg aldri kunne "glemt" en person jeg er så glad i.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #30 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, Leandra1 skrev: Ja, det kan hende. Bare kjipt når jeg ikke er en person som liker å ikke snakke i løpet av en hel dag. Han har derimot mye frihet og ingen "forpliktelser" til meg i form av meldeplikt etc. Og han er aldri hjemme før 22:00 på kvelden, så det burde være mer enn nokk "alenetid". Kanskje dere heller kan ta en tlf på slutten av dagen eller noe sånt noe han ikke er opptatt med andre ting? Anonymkode: 8ba91...f0f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #31 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, Leandra1 skrev: Ja, og det er nettopp dette jeg sliter med å forstå ettersom jeg aldri kunne "glemt" en person jeg er så glad i. Ja, her kan det selvfølgelig hende han bruker adhd som en unnskylding, men det er vanskelig for oss å vite. Anonymkode: 8ba91...f0f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #32 Skrevet 3. april 2020 5 timer siden, Leandra1 skrev: 20 og 24 år, to år sammen :)! Ok, takk. Nå skal du høre noe røft: å glemme de viktigste i livet er IKKE typisk ADHD. Faktisk det motsatte. Familie (om man står dem nær) og kjæreste er nr 1, fordi hjerneforstyrrelsen gjør slik at tanker og følelser gjentar seg mange ganger om og om igjen. Mens normale mennesker kanskje tenker "jeg er så glad i kjæresten, jeg sender en melding og spør om vi skal ut og spise", så går hjernen til en med ADHD "kjæreste kjæreste, hvor er kjæresten, jeg kan ikke nå han raskt nok, jeg ringer NÅ, fy fader kjæresten er fin hei hå macarena". Jeg er fæl med å glemme at vennene mine finnes, og har ikke kontakt med storfamilie utenom bursdager. Men søsken, foreldre og samboer er på rundgang i hjernen min. Det er de jeg har kapasitet til å bry meg om, siden det er begrenset hvor mye tid og oppmerksomhet jeg kan gi. Det som er så godt med å ha en (moden og reflektert) kjæreste med ADHD, er at du kan regne med å bli prioritert, at du har en kjæreste med stor rettferdighetssans og evig lojalitet. Så mine tanker går rett til at han har en fot ut av forholdet. Og siden dere er unge blir jeg enda mer sikker. Det du beskriver kjenner jeg igjen fra da jeg var ung, og involvert med unge menn som ikke var klar for seriøse forhold, men ble, kanskje pga forventninger, kanskje for de ikke ville såre meg, kanskje for de var usikre på deg selv og egne følelser. Anonymkode: d0090...2f9
prinsessa2282 Skrevet 3. april 2020 #33 Skrevet 3. april 2020 1 time siden, Leandra1 skrev: Så bra det funker for dere! Dessverre er jo ikke alle like, og jeg er veldig selvsikker på at han bare er med meg. Som jeg skrev i innlegget mitt, så mener jeg ikke at han er utro. Poenget mitt var at grunnen til at han glemte meg, ikke holdt avtaler og ikke ga meg det jeg trengte, var fordi han var opptatt med ting han synes var viktige enn meg. Han var også veldig omtenksom og kjærlig når vi tilbrakte tid sammen. Men så fort han gikk ut av døren, glemte han at jeg eksisterte. Men bestekompisene sine glemte han aldri!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #34 Skrevet 3. april 2020 At han bare vil ha deg når det passer for han, har ingenting med ADHD å gjøre. Anonymkode: e0b46...10a 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #35 Skrevet 3. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kjæresten min har ADHD. Sliter ofte med at jeg føler meg oversett/ignorert/at han glemmer meg. Han kan bruke 1 døgn på å svare på meldinger, glemmer planer, kommer for sent, planlegger masse uten å ta hensyn til meg, vet aldri når han er hjemme/kan legge planer etc. Jeg vet godt at han ikke gjør det med vilje, og han blir lei seg hver gang han innser at jeg har blitt lei meg. Jeg blir aldri sint eller kjefter, og derfor har vi ganske gode samtaler om det, og han prøver virkelig så godt han kan. Det går alltid veldig bra i en uke, før han glemmer det igjen eller noe annet tar oppmerksomheten. Problemet mitt er vel egentlig at når han glemmer meg/ikke snakker til meg/kommer for sent/ ikke svarer så blir jeg lei meg og går å grubler på disse tankene frem og tilbake lenge. Jeg tenker alltid at noe er feil med meg, at jeg burde være mer kostbar og prøver å tenke ut forskjellige strategier på hvordan jeg kan endre meg før jeg ender opp med å ringe han å forstår at alt dette bare er i hodet mitt og at han ikke har enset at noe plager meg/ingenting plager han. Vi har det utrolig fint sammen, og han gir meg masse oppmerksomhet og kjærlighet når vi er sammen. Det er bare veldig slitsomt å hele tiden gå å gruble på hvorfor noen kan "glemme" deg, på tross av at jeg vet at det kommer av ADHDen. Syns det er utrolig vanskelig å la være å ta meg nær, og å ikke bli lei meg selv om. Det blir jo tross alt et behov jeg ikke får dekt helt. Føler meg til tider litt ensom, selv om jeg vet jeg kan ringe å spørre om å bli med på alt han gjør så føler jeg at jeg blir i veien får hans liv som går i 140 km/t. Noen som er i samme situasjon, og har tips til hva jeg kan gjøre får å slutte å spinne på disse tankene og heller slå meg til ro med situasjonen? Anonymkode: bbea9...29f Dette har ikke noe med adhd å gjøre. Du er treig og uselvstendig imenst han har masse hobbyer og ting å gjøre på. Du får lov å være med, men du føler det går fort fort, 140km/t. Har du ikke egne hobbyer? Han er glad i deg fordi han får ro i kroppen av å være ilag med deg. Når han har fått ut alt av energien sin på ulike ting er det godt for han å være sammen med deg. Fint at han har noe å få energien sin ut på, han er fornøyd når han treffer deg, det er bra. Har dere noe dere begge liker å gjøre sammen? Det er viktig at dere bruker tid sammen også. En gang i uken kan dere ha en fast dag dere gjør noe sammen. Adhd har godt av rutiner. Anonymkode: 1c50a...a89
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #36 Skrevet 3. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Adhd har godt av rutiner. Anonymkode: 1c50a...a89 Tjaaa.. det kommer veldig an på. Bra for andre kanskje, men det gir lite rom for kreativitet og utfoldelse. Anonymkode: 8ba91...f0f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #37 Skrevet 3. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tjaaa.. det kommer veldig an på. Bra for andre kanskje, men det gir lite rom for kreativitet og utfoldelse. Anonymkode: 8ba91...f0f Den gylne middelvei Anonymkode: e0b46...10a 1
Leandra1 Skrevet 3. april 2020 #38 Skrevet 3. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk. Nå skal du høre noe røft: å glemme de viktigste i livet er IKKE typisk ADHD. Faktisk det motsatte. Familie (om man står dem nær) og kjæreste er nr 1, fordi hjerneforstyrrelsen gjør slik at tanker og følelser gjentar seg mange ganger om og om igjen. Mens normale mennesker kanskje tenker "jeg er så glad i kjæresten, jeg sender en melding og spør om vi skal ut og spise", så går hjernen til en med ADHD "kjæreste kjæreste, hvor er kjæresten, jeg kan ikke nå han raskt nok, jeg ringer NÅ, fy fader kjæresten er fin hei hå macarena". Jeg er fæl med å glemme at vennene mine finnes, og har ikke kontakt med storfamilie utenom bursdager. Men søsken, foreldre og samboer er på rundgang i hjernen min. Det er de jeg har kapasitet til å bry meg om, siden det er begrenset hvor mye tid og oppmerksomhet jeg kan gi. Det som er så godt med å ha en (moden og reflektert) kjæreste med ADHD, er at du kan regne med å bli prioritert, at du har en kjæreste med stor rettferdighetssans og evig lojalitet. Så mine tanker går rett til at han har en fot ut av forholdet. Og siden dere er unge blir jeg enda mer sikker. Det du beskriver kjenner jeg igjen fra da jeg var ung, og involvert med unge menn som ikke var klar for seriøse forhold, men ble, kanskje pga forventninger, kanskje for de ikke ville såre meg, kanskje for de var usikre på deg selv og egne følelser. Anonymkode: d0090...2f9 Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #39 Skrevet 3. april 2020 10 timer siden, Leandra1 skrev: Ja, det er jeg! Jeg liker å snakke med kjæresten min i løpet av dagen. Skulle gjerne vært for uten det behovet, men usikker på hvordan jeg skal klare å forstå at det er ADHDen, og at jeg fortsatt er viktig for han. Kan det være at han føler at du også er litt krevende? Tror over hodet ikke han mener noe vondt med det, men at har mye stress som bygger seg opp og trenger å komme seg ut og får utløp for dette med å evt henge med kompiser, eller noe annet hobbyrelatert? Jeg er 100% sikker på at han ikke nedprioriterer deg med vilje, og han vet nok ikke alltid at han kan gjøre så du føler det sånn. Kan det også være at du i tillegg trenger litt mer oppmerksomhet enn vanlig, og at det kan kan føles litt mye for han? Tror dere må møtes litt på halvveien her, og vær tydelige når dere snakker sammen. Lykke til, jeg tror nok dere vil finne ut av dette Anonymkode: 77206...41b 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #40 Skrevet 3. april 2020 11 timer siden, Troyamin skrev: Så bra at han er så god til å bry seg om deg når dere er sammen. Da har dere en fin base å bygge videre på. Dette fikser du! ❤️ Lykke til videre i forholdet! Veldig enig med deg her👍🏻 Anonymkode: 77206...41b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå