Gå til innhold

Hvorfor velger apotekene å korte ned åpningstiden, slik at flere mennesker er der samtidig?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen medisiner jeg skulle hentet på apoteket, men etter tre forsøk nå siste uken, så orket jeg ikke mer og bestilte på nettet. Hver gang jeg dro dit, så var det stappfullt av folk, så jeg valgte å ikke gå inn. Ser at apotekene her har kuttet åpningstiden med to timer hver dag, og det gir ikke mening for meg. Jo lengre åpningstid, jo mer spredt blir jo kundene utover dagen. Nå blir det i stedet slik at det er stappfullt og masse kunder samtidig. Hva er logikken i det? Hvorfor ikke heller utvide åpningstidene? De har skilt utenfor med max antall personer inne i butikken, men det ender jo bare med en klynge folk rett utenfor, og de som bare skal inn og trekke lapp etc. 

Anonymkode: ee4e0...827

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Skjønner ikke helt hva de vinner på det? Det utgjør jo en smitterisiko for kunder og Ikke minst de ansatte. 

Anonymkode: b106f...20a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De kan ha ansatte som er syke, smittet, i karantene, isolasjon og ikke ha andre de kan hente inn. For reseptene kreves det bla at det er ansatte som kan signere reseptene. 

Kan du ikke ringe dit og bestille varer du skal ha og avtale å hente det rett etter åpningstid eller rett før de stenger?

Anonymkode: 13d1c...ccb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Handler til syvende og sist om at de ikke har råd til å holde åpent så lenge. Og verre vil det bli, til både apotek og andre bedrifter stenger for godt.

Anonymkode: a9650...42e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skoler og barnehager er stengt, det begrenser hvem som kan jobbe i disse dager. Matbutikker har nok i større grad ansatte som ikke har barn, gjerne studenter etc.

Anonymkode: 73df2...acd

Gjest Albbas
Skrevet

Har du sjekket om det er andre apotek som har det rolig? I Stavanger har for eksempel apoteket på Torgterrassen varslet at de har det veldig rolig og gjerne ønsker seg kunder... 

AnonymBruker
Skrevet

Økonomi og ansatte som er syke/hjemme med barn. Apotekene skal også gå med overskudd. Salget deres av «vanlige» varer (hudkremer og ymse ting) er nok sterkt redusert nå, og det er det apotekene tjener penger på. Ikke salg av medisiner. 

Anonymkode: e58be...952

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handler til syvende og sist om at de ikke har råd til å holde åpent så lenge. Og verre vil det bli, til både apotek og andre bedrifter stenger for godt.

Anonymkode: a9650...42e

Apotekene er nok blant de siste som går konk. De har i det minste en svært trofast kundegruppe.

Anonymkode: 94fd1...6f2

• Liker 4
Skrevet (endret)

For å spare penger, duh. Det er mindre kunder nå for tiden. Om de holder de vanlige åpningstidene, så taper de penger fordi de må betale ansatte timeslønn i en tid der man i utgangspunktet ikke tjener inn mye penger. Det er for å forebygge at apoteket går konkurs. Ikke bli overrasket om du opplever at matbutikker begynner å gjøre det samme.

Dette er økonomi 101.

Det er også bedre å ha en klynge med folk utenfor apoteket enn inni apoteket, fordi et apotek er veldig lite med begrenset plass, mens utenfor er plassen gjerne ubegrenset.

Endret av simsmachop
  • Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Apotekene på nett er mye billigere enn mitt lokale, 123 apoteket og farmasiet.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Apotekene er nok blant de siste som går konk. De har i det minste en svært trofast kundegruppe.

De har lagt opp mye av driften til å selge jåleprodukter, godteri og gaver, da, for å dra inn litt ekstra i konkurranse med de andre apotekene. Det er ikke SÅ lenge siden en by typisk hadde 2-3 apoteker, som bare solgt medisin og knapt hadde noe selvbetjening. Nå er det apoteker overalt, og de merker nok presset.

Anonymkode: d4502...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kjøper produkter de tjener lite penger på. Det er ikke Paracet og nesespray de tjener penger på. 

Anonymkode: e58be...952

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan ha ansatte som er syke, smittet, i karantene, isolasjon og ikke ha andre de kan hente inn. For reseptene kreves det bla at det er ansatte som kan signere reseptene. 

Kan du ikke ringe dit og bestille varer du skal ha og avtale å hente det rett etter åpningstid eller rett før de stenger?

Anonymkode: 13d1c...ccb

Jeg tok det via nettbestilling, så alt lå klart og var allerede betalt. Jeg skulle dra ved stengetid (kl20), men de hadde endret til stenging kl. 18, da er det stappet med folk. 

3 timer siden, Albbas skrev:

Har du sjekket om det er andre apotek som har det rolig? I Stavanger har for eksempel apoteket på Torgterrassen varslet at de har det veldig rolig og gjerne ønsker seg kunder... 

De andre hadde ikke varene mine inne, så jeg hadde kun et valg 😕 

1 time siden, simsmachop skrev:

For å spare penger, duh. Det er mindre kunder nå for tiden. Om de holder de vanlige åpningstidene, så taper de penger fordi de må betale ansatte timeslønn i en tid der man i utgangspunktet ikke tjener inn mye penger. Det er for å forebygge at apoteket går konkurs. Ikke bli overrasket om du opplever at matbutikker begynner å gjøre det samme.

Dette er økonomi 101.

Det er også bedre å ha en klynge med folk utenfor apoteket enn inni apoteket, fordi et apotek er veldig lite med begrenset plass, mens utenfor er plassen gjerne ubegrenset.

To av apotekene her befinner seg inne på kjøpesenter, det ene ligger vegg i vegg med vinmonopolet, ergo er det helt stappet med folk rett utenfor. Det tredje som har inngang direkte fra gateplan er veldig lite, men de hadde uansett ikke inne det jeg skulle bestille.

Anonymkode: ee4e0...827

• Opprett ny...