*nordby* Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Vi skal bygge en pergola, men er usikre på valg av tak. Trenger skygge. Vi vurderer piletre på rull. Litt "sydenstemning", og gir skygge.. Men vet noen hvor lang levetiden er på piletre? Vi vurderer også plasttak. Fordelen er at det blir tørt under, men kanskje ikke like koselig? Hvilke erfaringer har du, og hva ville du valgt?
RaraAvis78 Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 Jeg la pil på rull nederst med plasttak over...innenifra så det bare ut som pil og det holdt seg tørt og fint 🙂 4
*nordby* Skrevet 2. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2020 12 minutter siden, RaraAvis78 skrev: Jeg la pil på rull nederst med plasttak over...innenifra så det bare ut som pil og det holdt seg tørt og fint 🙂 Høres bra ut. Har du hatt det slik i mange år? Ser det fremdeles fint ut?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 Vi hadde strå og ti år senere så det ut som en falleferdig rønne, det krevde mye vedlikehold, raking og retting hele sommeren. Vi har nå valgt bare tre med åpent i mellom, og i sommerhalvåret tvinner jeg kunstige klatreplanter rundt og lager tett trekk med kunstig gressmatte. Anonymkode: f755b...893 1
*nordby* Skrevet 2. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde strå og ti år senere så det ut som en falleferdig rønne, det krevde mye vedlikehold, raking og retting hele sommeren. Vi har nå valgt bare tre med åpent i mellom, og i sommerhalvåret tvinner jeg kunstige klatreplanter rundt og lager tett trekk med kunstig gressmatte. Anonymkode: f755b...893 Tusen takk for svar. Dette var også en lur løsning!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #6 Skrevet 3. april 2020 18 timer siden, *nordby* skrev: Vi skal bygge en pergola, men er usikre på valg av tak. Trenger skygge. Vi vurderer piletre på rull. Litt "sydenstemning", og gir skygge.. Men vet noen hvor lang levetiden er på piletre? Vi vurderer også plasttak. Fordelen er at det blir tørt under, men kanskje ikke like koselig? Hvilke erfaringer har du, og hva ville du valgt? Jeg anbefaler seilduk. Spenn en vaier fra hjørne til hjørne, krok seilduk på vaieren - trekk over ved behov, ta av seilduk og gjem i garasjen på vinterstid. Det samme anbefaler jeg på den eller de sidene der du ønsker le for vind eller beskyttelse mot innsyn. Løsningen har som fordel å være billig og fleksibel (dersom du kan å sy). Anonymkode: 9cb1e...498 1
*nordby* Skrevet 3. april 2020 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler seilduk. Spenn en vaier fra hjørne til hjørne, krok seilduk på vaieren - trekk over ved behov, ta av seilduk og gjem i garasjen på vinterstid. Det samme anbefaler jeg på den eller de sidene der du ønsker le for vind eller beskyttelse mot innsyn. Løsningen har som fordel å være billig og fleksibel (dersom du kan å sy). Anonymkode: 9cb1e...498 Takk, skal definitivt ta med dette i beregningen 👍👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå