AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #21 Skrevet 3. april 2020 3 timer siden, Rogadame skrev: Jeg forholder meg til vitenskapen og hva forskerene bringer oss av naturlige forklaringer på fenomener. Dette er det hva JEG er nysgjerrig på. Det er min fulle rett å mene at spøkelser, guder og annet overnaturlig er tull . Også er det ikke noen brukere som kan bestemme antall smiley og hjerter det skal være i innlegg , bare fordi dem blir fornærmet at det er folk her med ulik mening og kaller det mobbing . Jada seff men vitenskapen har ikke bevist at det ikke fins har de? Ingenting her i verden kan bevises 100% nøyaktig. Ikke en gang en partikkel 😉 Anonymkode: 16b0f...785
Rogadame Skrevet 3. april 2020 #22 Skrevet 3. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada seff men vitenskapen har ikke bevist at det ikke fins har de? Ingenting her i verden kan bevises 100% nøyaktig. Ikke en gang en partikkel 😉 Anonymkode: 16b0f...785 Nå holder jeg meg til det jeg svarte til hovedinnlegget. Jeg MÅ ikke være nysgjerrig på alternativt bullshit . Jo alle partikler KAN bevises 100% , kan godt legge ved linker fra vitenskapssider og youtube om du er nysgjerrig hvor smått man faktisk kan måle idag, men regner med du ikke er interessert i fakta?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #23 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, Rogadame skrev: Nå holder jeg meg til det jeg svarte til hovedinnlegget. Jeg MÅ ikke være nysgjerrig på alternativt bullshit . Jo alle partikler KAN bevises 100% , kan godt legge ved linker fra vitenskapssider og youtube om du er nysgjerrig hvor smått man faktisk kan måle idag, men regner med du ikke er interessert i fakta? Hvis du tror at jeg ikke kan vitenskap så tar du veldig veldig feil! Jeg mener som sagt man ikke kan si at man vet alt. Anonymkode: 16b0f...785
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #24 Skrevet 3. april 2020 3 timer siden, Rogadame skrev: Jeg forholder meg til vitenskapen og hva forskerene bringer oss av naturlige forklaringer på fenomener. Dette er det hva JEG er nysgjerrig på. Det er min fulle rett å mene at spøkelser, guder og annet overnaturlig er tull . Også er det ikke noen brukere som kan bestemme antall smiley og hjerter det skal være i innlegg , bare fordi dem blir fornærmet at det er folk her med ulik mening og kaller det mobbing . Jeg elsker også vitenskap, men vitenskapen har ikke verken bekreftet eller avkreftet at Gud, eller en vilje til liv, til skapelse, finnes. Også Einstein snakket om det mystiske. For meg er det også en innrømmelse at man ikke kommer til å få kontroll på alt, og at intet menneske noensinne kommer til å kjenne den hele og fulle sannhet om universet. Å tro på Gud er det, å tro. Å ikke tro på Gud er dettes negasjon, men like fullt også tro. "Gud finnes ikke" er ikke en vitenskapelig sannhet, uansett hva man definerer Gud som. At noen synes en sammenligning av Gud og Mikke Mus virker riktig, sier mer om hvor lite man kjenner til det religiøse og teologien. Jeg respekterer alles syn, også ateisters, men jeg orker ikke å diskutere med folk som er totalt unysgjerrige og fiendtlig innstilt overfor noe de ikke forstår. Dette gjelder for øvrig ikke bare religion og livssyn, men alt. Anonymkode: db75c...c6f 1
Conall Skrevet 3. april 2020 #25 Skrevet 3. april 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tror at jeg ikke kan vitenskap så tar du veldig veldig feil! Jeg mener som sagt man ikke kan si at man vet alt. Anonymkode: 16b0f...785 🙂 Endret 3. april 2020 av Conall
Conall Skrevet 3. april 2020 #26 Skrevet 3. april 2020 9 minutter siden, Rogadame skrev: Nå holder jeg meg til det jeg svarte til hovedinnlegget. Jeg MÅ ikke være nysgjerrig på alternativt bullshit . Jo alle partikler KAN bevises 100% , kan godt legge ved linker fra vitenskapssider og youtube om du er nysgjerrig hvor smått man faktisk kan måle idag, men regner med du ikke er interessert i fakta? Okey, så et proton og et nøytron kan bevises? Dette er partikler som brukes som modeller for å forklare. Kan ikke bevise at de fins.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #27 Skrevet 3. april 2020 Akkurat nå, Conall skrev: Okey, så et proton og et nøytron kan bevises? Dette er partikler som brukes som modeller for å forklare. Kan ikke bevise at de fins. Jo. Det kan observeres. Det er jo det som er vitenskap - det observerbare. Anonymkode: db75c...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #28 Skrevet 3. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo. Det kan observeres. Det er jo det som er vitenskap - det observerbare. Anonymkode: db75c...c6f Atomet kan ikke bevises. Det er en modell. Anonymkode: 16b0f...785
Conall Skrevet 3. april 2020 #29 Skrevet 3. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker også vitenskap, men vitenskapen har ikke verken bekreftet eller avkreftet at Gud, eller en vilje til liv, til skapelse, finnes. Også Einstein snakket om det mystiske. For meg er det også en innrømmelse at man ikke kommer til å få kontroll på alt, og at intet menneske noensinne kommer til å kjenne den hele og fulle sannhet om universet. Å tro på Gud er det, å tro. Å ikke tro på Gud er dettes negasjon, men like fullt også tro. "Gud finnes ikke" er ikke en vitenskapelig sannhet, uansett hva man definerer Gud som. At noen synes en sammenligning av Gud og Mikke Mus virker riktig, sier mer om hvor lite man kjenner til det religiøse og teologien. Jeg respekterer alles syn, også ateisters, men jeg orker ikke å diskutere med folk som er totalt unysgjerrige og fiendtlig innstilt overfor noe de ikke forstår. Dette gjelder for øvrig ikke bare religion og livssyn, men alt. Anonymkode: db75c...c6f Jeg mener de som virkelig er nysgjerrige har et mer åpent sinn til at man ikke vet svaret på alt.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #30 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Atomet kan ikke bevises. Det er en modell. Anonymkode: 16b0f...785 Ok, jeg trodde man kunne observere det gjennom atomkraftmikroskop? Anonymkode: db75c...c6f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #31 Skrevet 3. april 2020 Nå ble det mye googling her, tror jeg. 😄 Anonymkode: db75c...c6f
Conall Skrevet 3. april 2020 #32 Skrevet 3. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg trodde man kunne observere det gjennom atomkraftmikroskop? Anonymkode: db75c...c6f Jeg har aldri hørt om det, kanskje det går. Jeg vet bare at det er en modell som mye annet innen fysikk. Modell for å forklare forskjellige ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå