AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Til dere som «vet» at gud ikke finnes. og dere som «vet» at gud finns. Slutt å si at dere vet dette. Vi må være nysgjerrige, ikke tro at vi vet svaret på alt. Det gjør vi absolutt ikke. Ingen vet, vi tror alle sammen. Anonymkode: 16b0f...785 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til dere som «vet» at gud ikke finnes. og dere som «vet» at gud finns. Slutt å si at dere vet dette. Vi må være nysgjerrige, ikke tro at vi vet svaret på alt. Det gjør vi absolutt ikke. Ingen vet, vi tror alle sammen. Anonymkode: 16b0f...785 Og med dette mener jeg: respekter hverandre for de individuelle individene vi er 😉 Anonymkode: 16b0f...785 2
Missbehave Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 Jeg liker personlig ikke å få dyttet religion i halsen min, men dømmer ingen for å tro hva de vil - så lenge de ikke kaster religion etter meg. Jeg har vært i samme krets som kristne og læstadianere. Hyggelige folk de, og så lenge jeg får tro hva jeg vil, så kan de tro på det de vil. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 6 minutter siden, Missbehave skrev: Jeg liker personlig ikke å få dyttet religion i halsen min, men dømmer ingen for å tro hva de vil - så lenge de ikke kaster religion etter meg. Jeg har vært i samme krets som kristne og læstadianere. Hyggelige folk de, og så lenge jeg får tro hva jeg vil, så kan de tro på det de vil. Og jeg liker personlig ikke å få dyttet ateisme ned i halsen min. Så kan ikke alle bare si "m'm" og bytte tema istedet for å kverulere så mye. Folk er flinke til å jatte om været, om sladder, om andre meninger så hvorfor ikke med tro. Sånn som i denne tråden, du hadde ikke behøvd å dytte at du er ateist opp i ansiktet på alle som leser tråden. Du kunne bare ha skrevet at du var enig i at ingen VET. Kommentaren din er like irriterende tvangspropaganda som Jehovas vitner som i enhver anledning skal si hva de tror på og mener. Anonymkode: 7a997...a91
Frøkensina Skrevet 2. april 2020 #6 Skrevet 2. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og jeg liker personlig ikke å få dyttet ateisme ned i halsen min. Så kan ikke alle bare si "m'm" og bytte tema istedet for å kverulere så mye. Folk er flinke til å jatte om været, om sladder, om andre meninger så hvorfor ikke med tro. Sånn som i denne tråden, du hadde ikke behøvd å dytte at du er ateist opp i ansiktet på alle som leser tråden. Du kunne bare ha skrevet at du var enig i at ingen VET. Kommentaren din er like irriterende tvangspropaganda som Jehovas vitner som i enhver anledning skal si hva de tror på og mener. Anonymkode: 7a997...a91 I alle dager, den du svarer har ikke gjort noen «dytting» av noe som helst. Og på hvilket grunnlag skal du diktere hva folk får si i denne tråden? 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 2 minutter siden, Frøkensina skrev: I alle dager, den du svarer har ikke gjort noen «dytting» av noe som helst. Og på hvilket grunnlag skal du diktere hva folk får si i denne tråden? Har ikke diktert noen ting men påpeker hvor ironisk det er at personen ikke liker å få dyttet tro på seg, men faktisk gjør akuratt det samme selv med ateisme. 🤦♀️ Anonymkode: 7a997...a91
Frøkensina Skrevet 2. april 2020 #8 Skrevet 2. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke diktert noen ting men påpeker hvor ironisk det er at personen ikke liker å få dyttet tro på seg, men faktisk gjør akuratt det samme selv med ateisme. 🤦♀️ Anonymkode: 7a997...a91 Jeg liker det heller ikke når religiøse prøver å dytte religionen sin på meg. Hvordan kan du få det til å bety at jeg dytter ateisme på noen? Det henger jo ikke på greip. 1
Missbehave Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke diktert noen ting men påpeker hvor ironisk det er at personen ikke liker å få dyttet tro på seg, men faktisk gjør akuratt det samme selv med ateisme. 🤦♀️ Anonymkode: 7a997...a91 Jeg har ikke dyttet det noen steder. Jeg ga et grunnlag på hvorfor det er irriterende at religion blir dyttet ned i halsen på folk. Jeg skjønner også at det er irriterende for religiøse å høre om ateisme, det er ikke noe jeg prøver her. Poenget (som jeg også sa TO ganger i mitt innlegg) var at alle kan tro hva de vil, uansett om det er ateisme, kristendom, jødedom, buddhisme, hinduisme, det flyvende spagetti-monsteret så lenge de ikke trenger sin tro på andre. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 8 minutter siden, Frøkensina skrev: Jeg liker det heller ikke når religiøse prøver å dytte religionen sin på meg. Hvordan kan du få det til å bety at jeg dytter ateisme på noen? Det henger jo ikke på greip. Det var ikke deg jeg snakket om. Anonymkode: 7a997...a91
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #11 Skrevet 3. april 2020 2 minutter siden, Missbehave skrev: Jeg har ikke dyttet det noen steder. Jeg ga et grunnlag på hvorfor det er irriterende at religion blir dyttet ned i halsen på folk. Jeg skjønner også at det er irriterende for religiøse å høre om ateisme, det er ikke noe jeg prøver her. Poenget (som jeg også sa TO ganger i mitt innlegg) var at alle kan tro hva de vil, uansett om det er ateisme, kristendom, jødedom, buddhisme, hinduisme, det flyvende spagetti-monsteret så lenge de ikke trenger sin tro på andre. Men det hadde ingenting med tråden å gjøre hva ditt personlige ståsted og tro eller ikke-tro var. Allikevel måtte du øse det ut at du ikke likte at folk la sin tro på andre. Men du gjorde ironisk nok det selv i tråden med din ikke-tro. Det var offtopic og helt malplassert. Man må ikke si at man er ateist og ikke liker at folk dytter på en sin tro, bare fordi noen skriver at ingen kan jo vite, og det er jo sant. Hadde holdt lenge å skrive at ja det er sant, hverken troende eller ateister kan VITE, og dét handler tråden om, ikke din ateisme. Anonymkode: 7a997...a91
Frøkensina Skrevet 3. april 2020 #12 Skrevet 3. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke deg jeg snakket om. Anonymkode: 7a997...a91 Nei men jeg antar at du ville brukt den samme merkelige logikken på meg på like tynt grunnlag.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #13 Skrevet 3. april 2020 Tro er full visshet... står det i bibelen 🙂 Anonymkode: 47879...88a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #14 Skrevet 3. april 2020 Men tro er full visshet om det som håpes, overbevisning om ting som ikke sees. (Heb. 11) Anonymkode: 47879...88a 2
Rogadame Skrevet 3. april 2020 #15 Skrevet 3. april 2020 (endret) Jeg forholder meg til vitenskapen og hva forskerene bringer oss av naturlige forklaringer på fenomener. Dette er det hva JEG er nysgjerrig på. Det er min fulle rett å mene at spøkelser, guder og annet overnaturlig er tull . Også er det ikke noen brukere som kan bestemme antall smiley og hjerter det skal være i innlegg , bare fordi dem blir fornærmet at det er folk her med ulik mening og kaller det mobbing . Endret 3. april 2020 av Rogadame
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #16 Skrevet 3. april 2020 Jeg tror at Mikke Mus henter oss i en limousin og kjører oss til paradis når vi dør, men bare hvis du ber til Mikke. Hvis ikke så kommer Hitler og henter deg i en boble. Dere kan ikke si at dere VET at det ikke er sant. Ingen vet. Dere MÅ respektere at troen min... Anonymkode: daf58...a30 2
MortenMinstelønn Skrevet 3. april 2020 #17 Skrevet 3. april 2020 Jeg tror jeg vasket bootsene mine i går, men jeg vet ikke fordi vi drakk. Så jeg tror. Jeg vet ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #19 Skrevet 3. april 2020 1 time siden, Rogadame skrev: Jeg forholder meg til vitenskapen og hva forskerene bringer oss av naturlige forklaringer på fenomener. Dette er det hva JEG er nysgjerrig på. Det er min fulle rett å mene at spøkelser, guder og annet overnaturlig er tull . Også er det ikke noen brukere som kan bestemme antall smiley og hjerter det skal være i innlegg , bare fordi dem blir fornærmet at det er folk her med ulik mening og kaller det mobbing . Jeg tror alle kommentarene dine i den andre tråden ble slettet. Anonymkode: 16b0f...785
Rogadame Skrevet 3. april 2020 #20 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror alle kommentarene dine i den andre tråden ble slettet. Anonymkode: 16b0f...785 Stemmer det, jeg kan også få dette innlegget slettet hvis jeg skulle personlig føler meg krenket og forfulgt eks noen går etter min bruker personlig. Er bare å sende en beskjed til moderatoren det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå