Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barn f.eks på stortrinnet 5,6,7.  Hvor ofte er det vanlig å ta kontakt med læreren om ting og tang. Her taes det nokså lite kontakt utenom oppsatte utv. samtaler. Følger opp etter beste evne mht lekser etc. Kun ved spesielle hendelser.. Muligens max  6 ganger i året. Er jeg for lite tilgjengelig.? Hvor ofte ønsker egentlig lærerne kontakt med foreldre og foresatte ev. 

Anonymkode: 6209c...73a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg ønsker IKKE mer kontakt enn nødvendig. Dette er ikke fordi det ikke er hyggelig eller noe sånt, men hvis man skulle hatt jevnlig kontakt med alle foreldre for å snakke om at alt går fint, ville det blitt vannvittig tidkrevende. Husk at vi har mye papirarbeid og forberedelser til timer, i tillegg til jevnlige møter med kollegaer og ledelse. Så går det også en del tid til helt nødvendige saker hvor man må ha samtaler med elever og kanskje kontakte foreldre. Dette gjelder også i rolige klasser, det dukker opp saker man må bruke tid på med jevne mellomrom uansett. 

Anonymkode: 4040b...5f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes heller det var ganske mye p kontakte lærer 6 ganger i året utover de oppsatte samtalene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...