Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor 40min unna de fleste vennene mine. Et par bor nær meg. Er jeg ser som ikke tilbyr overnatting dersom jeg arrangerer noe på kvelden? Det går buss, men er jo selvsagt begrenset hvor ofte og tar litt tid, men det finnes tilbud. Ellers har også de fleste samboer/kjæreste (tenker mtp kjøring). Tingen er at jeg foretrekker å sove alene uten gjester. Liker også å avslutte kvelden nær jeg ønsker, er jo som regel begrenset hvor lenge folk blir om de skal hjem. Har før opplevd å ha overnattingsgjester som ville sitte oppe leeeenge, høre musikk og prate høylytt. Var ikke vits for meg å legge meg selv om jeg var stuptrøtt siden de ville holde på med høye lyder.

Synes også det er deilig å våkne opp og ikke føle at jeg må ta meg av noen som vertinne. Vil gjerne ta meg en dusj, rydde fra gårsdagen, kanskje jeg er litt bakfull og har også opplevd å måtte omtrent pushe gjestene hjem (gikk ikke før kl 15 dagen etter). 

Selv ordner jeg med samboer slik han kjører meg om jeg skal til de. Eller jeg ordner skyss sammen med de som også bør nær meg.

Anonymkode: 6ef4e...0f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor 40min unna de fleste vennene mine. Et par bor nær meg. Er jeg ser som ikke tilbyr overnatting dersom jeg arrangerer noe på kvelden? Det går buss, men er jo selvsagt begrenset hvor ofte og tar litt tid, men det finnes tilbud. Ellers har også de fleste samboer/kjæreste (tenker mtp kjøring). Tingen er at jeg foretrekker å sove alene uten gjester. Liker også å avslutte kvelden nær jeg ønsker, er jo som regel begrenset hvor lenge folk blir om de skal hjem. Har før opplevd å ha overnattingsgjester som ville sitte oppe leeeenge, høre musikk og prate høylytt. Var ikke vits for meg å legge meg selv om jeg var stuptrøtt siden de ville holde på med høye lyder.

Synes også det er deilig å våkne opp og ikke føle at jeg må ta meg av noen som vertinne. Vil gjerne ta meg en dusj, rydde fra gårsdagen, kanskje jeg er litt bakfull og har også opplevd å måtte omtrent pushe gjestene hjem (gikk ikke før kl 15 dagen etter). 

Selv ordner jeg med samboer slik han kjører meg om jeg skal til de. Eller jeg ordner skyss sammen med de som også bør nær meg.

Syntes ikke det er sært nei :) . Tror det egentlig er ganske vanlig. Syntes selv det er stress med overnatting. Både hjemme hos meg eller for meg og overnatte hos andre.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke, i hvert fall ikke ved vanlig besøk. I spesielle tilfeller blir det noe annet, men eller ikke. De fleste foretrekker vel å sove hjemme hos seg selv uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Ikkje sært men det hadde begrenset kor ofte eg hadde besøkt. 

Anonymkode: a4c92...555

AnonymBruker
Skrevet

40 minutter er da ingenting. 

Anonymkode: 06f9e...d54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt

Anonymkode: 7db93...8cb

Skrevet

40  minutter er da ingen reisevei å snakke om? Jeg ville hverken tenkt på å tilby eller ønske meg det, med mindre det var spesielle omstendigheter (og jeg har hverken bil eller noen som kan kjøre/hente).

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da kan jeg  påta meg rollen som "the odd man out". -Ja, jeg synes det er litt "sært" å ikke tilby overnatting.  Samtidig så er det jo litt sært om gjestene dine sitter oppe å bråker  når du har lagt deg...   :vetikke:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utifra det jeg leser, og hvis jeg skal sette meg i din situasjon - så ville jeg helst unngått å invitere folk hjem til meg på slike kvelder.
For det første så må du avslutte kvelden tidlig, og folk må dermed dra tidlig pga buss som ikke går så ofte. Bussen tar lang tid, og du mener gjestene dine må finne en vei hjem, og du vil "legge deg tidlig".

Det beste for deg er jo å heller dra på besøk, da kan du dra når du vil. Jeg ville ikke kommet på "fest" hos deg, som venninne, hvis du skulle ment at vi måtte reise tidlig og belage oss på en buss som bruker lang tid, og går sjeldent istedenfor å kunne overnatte o.l . Syntes egentlig det er litt frekt :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo sette som krav at de som er på besøk må dra kl 21 feks. Si at du kan ha besøk til kl 21 men så må besøket ta slutt fordi du må tidlig opp neste dag. Ingen trenger å vite hva du skal neste dag, og du kan også gjøre det slik at du ikke har noen overnattingsmulighet hos deg.

Anonymkode: 81762...9fc

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Rosatoast skrev:

Utifra det jeg leser, og hvis jeg skal sette meg i din situasjon - så ville jeg helst unngått å invitere folk hjem til meg på slike kvelder.
For det første så må du avslutte kvelden tidlig, og folk må dermed dra tidlig pga buss som ikke går så ofte. Bussen tar lang tid, og du mener gjestene dine må finne en vei hjem, og du vil "legge deg tidlig".

Det beste for deg er jo å heller dra på besøk, da kan du dra når du vil. Jeg ville ikke kommet på "fest" hos deg, som venninne, hvis du skulle ment at vi måtte reise tidlig og belage oss på en buss som bruker lang tid, og går sjeldent istedenfor å kunne overnatte o.l . Syntes egentlig det er litt frekt :P 

Siste buss hjem går kl 0015. Hvis jeg har fest pleier jeg å legge meg kanskje i 2-tiden. Så er ikke slik at jeg ønsker å legge med 22 akkurat. Det jeg ikke helt forstår er hvorfor de ikke kan ordne seg felles skyss hjem. De er 4 som bor nær hverandre (maks 15min mellom, og da kan man slippe av de første på veien). Jeg har tenkt på å invitere sjeldnere på kvelden, men samtidig synes jeg også det er deilig å en og annen gang ha noe hos meg slik jeg slipper å tenke på å komme meg hjem. De aller fleste gangene vi er sammen så er vi hos noen andre enn meg, så er ikke slik at jeg har problemer med å reise selv, men en og annen gang er det deilig å slippe reisevei og å kunne stelle i stand noe for andre. Jeg har også større plass enn de andre i min vennekrets så jeg kan også invitere flere enn de kan. 

Jeg er heller ikke tilbudt overnatting hos de, sånn hvis det har noe å si. Ville bare vite om jeg er sær eller ikke :) Vil ikke at vennekretsen min skal synes jeg er rar. Kan alltids tilby overnatting, men vet jeg kommer til å bli veldig sliten av det og sikkert ikke orker å gjøre noe annet fornuftig de helgene. Har også opplevd at de har spurt om ikke jeg kan kjøre de hjem dagen etter. Og joda, jeg kan jo det, men ikke så særlig artig hvis jeg er litt bakfull eller heller burde brukt tiden på å rydde og ordne etter sammenkomstene. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo sette som krav at de som er på besøk må dra kl 21 feks. Si at du kan ha besøk til kl 21 men så må besøket ta slutt fordi du må tidlig opp neste dag. Ingen trenger å vite hva du skal neste dag, og du kan også gjøre det slik at du ikke har noen overnattingsmulighet hos deg.

Anonymkode: 81762...9fc

Hvordan kan jeg gjøre det slik at jeg ikke har overnattingsmulighet? Jeg bor i en 4-roms, så kan ikke late som jeg ikke har ekstra rom. For de som lurer angående bråk, det er ekstremt lydtett til huset over (bor i kjellerleilighet). Lurer på hva de tenkte på og driver med da de bygget huset så tett 😂

AnonymBruker
Skrevet

Du bør heller invitere til brunsj eller noe som skjer tidligere på dagen. Jeg er en festløve og forventer at festen går ut i de sene timer. Selv om jeg skulle bli hentet ville jeg ikke avsluttet kl 23. Da er det ikke fest, men "middag".

Anonymkode: ccb2a...f44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan de ikke ta drosje hjem som vanlige folk? 

Anonymkode: 249b6...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...