Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Merkelig
Skrevet

Jeg lurer på en ting. Jeg bor ennå hjemme sammen med foreldrene mine. Fikk en NRK-lisens brevgiro på TV. Regning. Jeg har aldri fått det før. Hvorfor må jeg betale når foreldrene mine gjør det når de bor i samme hus.? Jeg er 25 år og har hatt TV siden jeg var liten, men aldri fått en regning før nå? Merkelig?

Også har jeg en leilighet et annet sted, men jeg har ikke meldt flytting fordi jeg bor litt hos foreldrene mine og litt i leiligheten min. Og da må jeg betale to NRK lisens da? Siden jeg har en TV på rommet, og en TV i leiligheten? Går det ann? At samme person må betale dobbel opp?

Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Om du har kjøpt tv selv, så vil du automatisk få tv-lisens. Får du to, så regner jeg med du har registrert en tv på dine foreldre sin adresse + en i leiligheten.

Skrevet

Da jeg bodde hjemme hadde vi flere TV'er i samme hus, og fikk bare en lisens. Da het det seg iallefall at det var en lisens pr husholdning uansett antall TV'er. Nå har vi også flere TV'er her vi bor nå, men får fortsatt bare en lisens.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Skal man ha flere TV'er i en husholdning, så bør man registrere alle på samme person. For ellers kan man faktisk få mange tv-lisenser per husholdning. For det er ikke lengre slik at det er per husholdning, men alle som kjøper tv og registrerer den på seg får tv-lisens

Skrevet

Vi har bare en TV som vi har kjøpt her da. Den andre vi bruker ble med meg hjemmefra da jeg flytta.

Skrevet

Hvis man kjøper videospiller får man også lisens... kan jo ta opp programmer... :roll: Vet ikke hvordan det er med DVD-spillere....

Skrevet

Når det gjelder videospiller så er den ikke lisenspliktig fordi man kan ta opp programmer med den, men fordi det er mottakerutstyr for tv-signaler i den. Dvd-spillere har normalt sett ikke mottaker for tv-signaler, og er derfor ikke lisenspliktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...