Gå til innhold

Holder dere avstand til de dere bor sammen med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, samboeren min har aldri vært av det hysteriske slaget, men nå nekter han å kysse meg eller generelt være nær meg på grunn av koronaviruset. Føler meg rett og slett avvist og oversett. 
Jeg holder avstand til alle andre, og er ikke ute blant folk mer enn nødvendig. Er det jeg som ikke tar reglene seriøst nok?
Er det flere som holder avstand innad i husstanden også?

Anonymkode: cb425...cbf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud nei. Da hadde forholdet vært over og ut for min del, og jeg tror jeg hadde satt ham på gata. 
Uansett så gir det lite mening når man deler bad, seng ol.

Anonymkode: 81d60...2f3

• Liker 5
Skrevet

Nei det er det absolutt ingen grunn til, selv om man lar vær å kysse klemme så er det tusenvis av kontaktpunker i huset man kan få smitte fra.   Man tar på alt.  Sover hver for dere også da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror korona bare er et vikarierende argument for han jeg 😌 Endelig slipper han å være nær deg. For noe reelt argument har han ikke.

Anonymkode: d3502...33b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud nei. Da hadde forholdet vært over og ut for min del, og jeg tror jeg hadde satt ham på gata. 
Uansett så gir det lite mening når man deler bad, seng ol.

Anonymkode: 81d60...2f3

Det gir veldig lite mening for meg også, blir en av oss syk blir mest sannsynlig den andre også det selv om vi holder avstand. 

Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Nei det er det absolutt ingen grunn til, selv om man lar vær å kysse klemme så er det tusenvis av kontaktpunker i huset man kan få smitte fra.   Man tar på alt.  Sover hver for dere også da?

Vi sover sammen, men ikke inntil hverandre. Hadde vi hatt en sofa som var god å sove på hadde han garantert evaluert dit. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor adskilt er dere? Hvis dere er veldig flinke til å vaske dere på hendene og opprettholde svært god og nøye hygiene (begge to!) og samtidig ikke sover sammen, unngår å være i samme rom sammen, vasker over dørhåndtak og flater etter dere... Kan det kanskje hende bare en av dere blir smittet, hvis smitten først kommer i hus.

Men hvis dere gjør noe som et vanlig samboerpar gjør, er det håpløst og bortkastet energi. Er dere begge frisk og ung? Hvis dere er det, vil det nok gå fint å bli smittet. Mange får ikke en gang symptomer heller, husk det.

Jeg og mannen holder ikke avstand i det hele tatt. Vi sover i samme seng, deler mat og drikke, koser og kysser som vanlig... Vi vet at hvis en av oss får det, vil den andre få det også, og tar det deretter.

Dette kan jo i verste fall pågå i flere uker til, så å holde avstand til den ene personen i livet mitt jeg "har lov til" å være nære nekter jeg. Man kan bli både fysisk og psykisk dårlig av ensomhet også. Det han gjør er tullete og bortkastet. De færreste andre par gjør det sånn.

Anonymkode: 4e6ba...43f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror korona bare er et vikarierende argument for han jeg 😌 Endelig slipper han å være nær deg. For noe reelt argument har han ikke.

Anonymkode: d3502...33b

Det er sånn jeg føler det akkurat nå. Totalt avvist. 

Skrevet

Nei. Vi holder ikke avstand. Ser ikke noe poeng med det. Hva begrunner han med at dere ikke kan ha kontakt? Vi bruker jo samme toalett, samme vask, tørker hendene på samme håndkle, bruker samme dusj, sitter sammen i sofaen osv. Vi er ikke hysteriske innad i husstanden. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde bare vært merkelig.

Anonymkode: 8d9fa...b56

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gir veldig lite mening for meg også, blir en av oss syk blir mest sannsynlig den andre også det selv om vi holder avstand. 

Vi sover sammen, men ikke inntil hverandre. Hadde vi hatt en sofa som var god å sove på hadde han garantert evaluert dit. 

Sover dere bare noen få cm fra hverandre så vil begge ha smitte uansett.  Er kjæresten din mindre begavet enn andre?

Skrevet

Sover dere ikke i samme seng? I så tilfelle er dere nok ganske sikker på å få de samme baseluskene uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi oppfører oss som vanlig her i huset. Sover i samme seng, kysser, drikker av hverandres glass osv.  

Anonymkode: e8d3f...775

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor adskilt er dere? Hvis dere er veldig flinke til å vaske dere på hendene og opprettholde svært god og nøye hygiene (begge to!) og samtidig ikke sover sammen, unngår å være i samme rom sammen, vasker over dørhåndtak og flater etter dere... Kan det kanskje hende bare en av dere blir smittet, hvis smitten først kommer i hus.

Men hvis dere gjør noe som et vanlig samboerpar gjør, er det håpløst og bortkastet energi. Er dere begge frisk og ung? Hvis dere er det, vil det nok gå fint å bli smittet. Mange får ikke en gang symptomer heller, husk det.

Jeg og mannen holder ikke avstand i det hele tatt. Vi sover i samme seng, deler mat og drikke, koser og kysser som vanlig... Vi vet at hvis en av oss får det, vil den andre få det også, og tar det deretter.

Dette kan jo i verste fall pågå i flere uker til, så å holde avstand til den ene personen i livet mitt jeg "har lov til" å være nære nekter jeg. Man kan bli både fysisk og psykisk dårlig av ensomhet også. Det han gjør er tullete og bortkastet. De færreste andre par gjør det sånn.

Anonymkode: 4e6ba...43f

Vi oppfører oss normalt ellers, bare en meter fra hverandre. Vi spiser sammen, deler bad og seng, sitter på sofaen, går tur osv. Vi er litt mer nøye på renhold enn tidligere, tørker av dørhåndtak og overflater oftere, vasker klær som er brukt på butikk. 
Vi er begge i 20-årene, han er helt frisk, jeg har astma og kan vel derfor risikere å bli litt mer syk av korona. 
Jeg er bare så lei. Hele verden er snudd på hodet, og ikke en gang hjemme kan ting være normalt. Jeg er sykemeldt og han er permittert, så vi går litt mye oppå hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Sylveon skrev:

Nei. Vi holder ikke avstand. Ser ikke noe poeng med det. Hva begrunner han med at dere ikke kan ha kontakt? Vi bruker jo samme toalett, samme vask, tørker hendene på samme håndkle, bruker samme dusj, sitter sammen i sofaen osv. Vi er ikke hysteriske innad i husstanden. 

Han begrunner det med at reglene sier at man skal holde avstand for å unngå smitte. 

6 minutter siden, Apocalypte skrev:

Sover dere bare noen få cm fra hverandre så vil begge ha smitte uansett.  Er kjæresten din mindre begavet enn andre?

Haha, jeg har aldri mistenkt han for å være før, men ble litt usikker nå 😂

Skrevet

Nei eg har fortsatt sex med mannen.

Eg har og eit lite barn som trenger nærhet. 

Vi holder oss unna alt og alle, føljer nasjonale råd. Det burde væra nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg holder ikke avstand til hverken mannen, barna mine eller barnet vi er avlastningshjem for.

Vis han dette: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/rad-og-informajon-til-befolkningen-om-nytt-koronavirus-coronavirus-2019-nco/?term=&h=1

Råd og tiltak for befolkningen generelt

• Personer som bor sammen kan omgås normalt.

Hjemmekarantene

Dette gjelder for personer som er i hjemmekarantene:

• Personer som bor sammen kan omgås normalt.

Hjemmeisolering

De som får påvist covid-19 må isoleres, enten hjemme, i helseinstitusjon eller et annet sted.

Dette gjelder for personer i isolering:

• Hold helst 2 meters avstand til de du bor sammen med når det er mulig.

Det er altså ikke før man eventuelt blir syk at man må holde avstand til de man bor sammen med.

Anonymkode: 451fb...4d7

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Her er det innført forbud mot mer enn 1 person på toalettet om gangen.

Anonymkode: 86b0c...530

AnonymBruker
Skrevet

Vi kysset mindre da jeg var syk, men nå er jeg frisk og vi har vanlig nærhet igjen.

Anonymkode: d5b14...573

AnonymBruker
Skrevet

Hehe nei! Meg og sønnen min sitter tett i sofaen,noen dager sover han i min seng,å jeg kysser og klemmer på han som normalt. 

Anonymkode: f3805...c81

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Hvilken funksjon skulle det hatt?

• Opprett ny...