Gå til innhold

Har dere avbestilt sommerferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har billetter i perioden juni/juli, skal dere eller har dere avbestilt?

Jeg har billetter til Bali i juni som jeg mest sannsynlig kommer til å avbestille, men venter til 14. april som er fristen for avbestilling, bare for å se an.

Anonymkode: cae74...5ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har billetter til en tur i midten av Juni. Har ikke avbestilt enda. New York i mai gikk til hel..te.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo finne et land som tillater innreise og som "bonus" får man 2 uker ferie (karantene) når man kommer hjem. :)

Anonymkode: a6319...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke avbestilt. Forsikringsselskapet betaler ikke ut for så lenge frem i tid, så avventer og ser hva som skjer. Må ta en vurdering i august om hva som gjelder. 

Anonymkode: 18f52...388

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, avbestiller ikke, taper garantert pengene da.

Anonymkode: 1420f...a18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har avbestilt, skulle til Spania, Frankrike og Italia i Mai. Nå blir det nok dagsturer her hjemme istedenfor. Ferie blir det uansett, bare ikke i utlandet. 

Anonymkode: 1cb6a...e14

AnonymBruker
Skrevet

Måtte avbestille turen til England i påska, rakk heldigvis aldri å bestille sommerferie da, så det slipper jeg å styre med. 

Anonymkode: 73895...d8b

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har avbestilt, skulle til Spania, Frankrike og Italia i Mai. Nå blir det nok dagsturer her hjemme istedenfor. Ferie blir det uansett, bare ikke i utlandet. 

Når bestilte dere disse reisene?

Anonymkode: c361f...7e5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo finne et land som tillater innreise og som "bonus" får man 2 uker ferie (karantene) når man kommer hjem. :)

Anonymkode: a6319...2f6

Dersom det fortsatt er krav om karantene etter utenlandsreiser så kan jeg garantere deg at arbeidsgiver kommer til å bestride egenmeldingen når du kommer tilbake, slik at denne «ferien» blir ulønnet. 

Anonymkode: b1f0d...1b8

• Liker 8
Skrevet

Vi har avbestilt bryllupsreisen til Nord-Italia som skulle gå i september og den til Mallorca som skulle gå i august. Har fått refundert begge reisene av forsikringsselskapet (fikk delvis tilbake fra ving og hotell, foriskringen dekket resten). 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rundt nyttår. Før Corona var kjent 

AnonymBruker
Skrevet

Har en reise jeg skal på i mai, har foreløbig ikke avbestilt. Avventer til jeg vet jeg kan få igjen på flybillettene, enten fra flyselskapet eller på forsikringen. All overnatting på reisen har gratis avbestilling, så det blir ikke noe problem der hvertfall. Har ikke bestilt noen flere reiser dette året, avventer situasjonen.

Anonymkode: c0f5b...460

AnonymBruker
Skrevet

Vi bestilte reise for flere måneder siden til syden. Den avbestiller vi ikke før vi får beskjed av reiseselskapet at vi ikke får lov til å reise. 

Anonymkode: 01d38...d23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer nok til å avbestille vår ferie som er i midten av mai. Men får vi penger tilbake når UD ikke enda har frarådet reiser på denne tiden? De kommer jo sikkert til å fraråde. 

Anonymkode: 53c39...e2c

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke avbestilt. Forsikringsselskapet betaler ikke ut for så lenge frem i tid, så avventer og ser hva som skjer. Må ta en vurdering i august om hva som gjelder. 

Anonymkode: 18f52...388

Samme her. Jeg skal til en europeisk storby i juni. Jeg ser det ikke vil skje. Men forsikringsselskapet åpner ikke for å sende inn krav ennå. Jeg har kontaktet Norwegian for refusjon (flyet er kansellert), men jeg har ikke hørt noe. De er nok opptatt med folk som skal reise i nærmeste fremtid. Hotellet kan ikke avbestilles, men jeg kan ikke ta det med forsikringsselskapet ennå pga fristen deres. 

Jeg skal til USA i høst - tviler sterkt på at det blir tur, men det er så lenge til at det gjør jeg ikke noe med nå. 

Familiefeiren er i Norge - der vet jeg ikke hva som vil skje ennå. Det vil komme an på hva reiserådene fra regjeringen er på det tidspunktet, mtp hytte i annen kommune og unødvendige reiser innenlands.

Anonymkode: e0ddc...318

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer nok til å avbestille vår ferie som er i midten av mai. Men får vi penger tilbake når UD ikke enda har frarådet reiser på denne tiden? De kommer jo sikkert til å fraråde. 

Anonymkode: 53c39...e2c

Ikke avbestill før UD fraråder reise. Dere risikerer å ikke få tilbake penger fra forsikringsselskapet. Smittefrykt i seg selv er ikke grunn til forsikringssak. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

I januar.

AnonymBruker
Skrevet

Bestilt til Hellas i juli. Avbestiller ikke ennå.

Anonymkode: be2c8...d4d

Skrevet

Ikke bestilt noe enda. 
Holder en knapp på hytta i sommer, og Florida i høstferien. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke avbestilt enda, får ikke dekket av forsikringsselskapet så lang tid i forveien.

Anonymkode: 28e45...287

• Opprett ny...