Gå til innhold

Dekker arbeidsgiver tapt reise (forbud mot reiser)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vernepleier. Akkurat nå forbys vi reiser til utlandet. Jeg har en reise tidlig i august. Kan avbestille via min egen forsikring, men vet jo ikke noe enda om det er lov å reise. Dersom jeg ikke avbestiller nå og tar med egen forsikring, og arbeidsgiver nekter reiser lengre frem i tid også, er det da arbeidsgiver som må dekke tapt reise?

Anonymkode: 3c533...a10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på det. Synes det er litt usympatisk av deg å spørre om det egentlig.

Anonymkode: 3beea...556

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helsepersonell med forhåndsbestilt tur?

Anonymkode: 23fca...420

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Fordi helsepersonell skal alltid stå parat og aldri kunne planlegge noe og alltid selv tape på det?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du helsepersonell med forhåndsbestilt tur?

Jeg bestilte turen i slutten av februar.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vernepleier. Akkurat nå forbys vi reiser til utlandet. Jeg har en reise tidlig i august. Kan avbestille via min egen forsikring, men vet jo ikke noe enda om det er lov å reise. Dersom jeg ikke avbestiller nå og tar med egen forsikring, og arbeidsgiver nekter reiser lengre frem i tid også, er det da arbeidsgiver som må dekke tapt reise?

Dersom du jobber på sykehus vil du få dekket kostnadene. Hvor da det er kommunen vet jeg ikke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Fordi helsepersonell skal alltid stå parat og aldri kunne planlegge noe og alltid selv tape på det?

Ja, ikke sant. Det er noen som tror det er helsepersonell sin plikt å bare tenke på alle andre bortsett fra seg selv. Penger og ferie betyr ingenting 🙄

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte turen i slutten av februar.

Jeg spurte den personen som svarte deg aller først.

Jeg er forresten i samme båt som deg.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke en vanlig situasjon, men helsevesenet har vel nok av utgifter om de ikke skal betale for reisene dine? Ville heller snakka med forsikringsselvskapet ditt. 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette har vart en måneds tid - hvorfor snakker du om alltid og aldri? Dette er unntakstilstand, vi er mange utenfor helsevesenet som også har tapt titusenvis på tapte reiser nå. 

Anonymkode: 7843f...b42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir dekket. Det informerte de jo om på første pressekonferansen. Hvem som dekker husker jeg ikke. 

Anonymkode: 5ae67...808

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i Trondheim kommune. Fikk beskjed om at de dekker reiser , så lenge disse reglene varer. Foreløpig er det ut april.

Anonymkode: 1994a...db1

• Opprett ny...