AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Hei ! Jeg og naboen har avtalt at barna våre på cirka samme alder kan leke sammen. Verken min eller hennes familie er sammen med noen andre , og de barna har kun hverandre som lekevenn. De er også kun ute. Begge har også lillesøsken som er så små at de ikke kan lekes med. Nå sendte moren til en i klassen hennes melding om at hennes barn ikke har en lekevenn og har vært alene helt siden skolen sluttet.. hun lurte på om mitt barn kunne leke med hennes, siden det er jo lov med 1-2 lekevenner.. Og at barnet hennes er veldig lei seg over å ikke ha en lekevenn. Jeg kjenner at det er et lite dilemma.. jeg får vondt av den andre jenta , men hadde samtidig ikke lyst på mer enn en lekevenn.. Dersom jeg sier ja, må jeg jo også si dette til naboen. Hva hadde dere gjort? Og hvordan praktiserer dere dette ? Anonymkode: cd9f8...efe
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 Finnes det prsoner i risikogruppen hos deres, nabojentas, eller den andre jentas familie? Er alle de voksne i de tre familiene hjemme? Hvis ikke, er det mange som fysisk reiser på jobb? Dersom det ikke var personer i risikogrupen involvert, og få eller ingen trengte å reise på jobb hadde jeg tenkt at det var greit, men hadde da uansett først spurt hva naboen mente. I så fall hadde min betingelse vært at alle de tre jentene da kun forholdt seg til hverandre. Hvis jeg ikke hadde sagt ja, hadde jeg prøvd å invitere den andre jenta til aktiviteter på skype/facetime, og prøvd å hjelpe dem med å finne på ting som det gikk ann å gjøre der. Jeg så en tråd her om dagen om noen unger som hadde funnet på at det gikk ann å lek gjemsel på skype, det er kreativt! Ellers kan de kanskje sitte sammen å bygge hvert sitt byggverk av lego, leke mimelek, spille brettspil (brettet står hos den ene, bege har terninger), det er bare fantasien som setter grensene! Anonymkode: cac5a...b72 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #3 Skrevet 2. april 2020 Jeg ville selvsagt sagt JA!!! Anonymkode: 9a5d1...752 8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det prsoner i risikogruppen hos deres, nabojentas, eller den andre jentas familie? Er alle de voksne i de tre familiene hjemme? Hvis ikke, er det mange som fysisk reiser på jobb? Dersom det ikke var personer i risikogrupen involvert, og få eller ingen trengte å reise på jobb hadde jeg tenkt at det var greit, men hadde da uansett først spurt hva naboen mente. I så fall hadde min betingelse vært at alle de tre jentene da kun forholdt seg til hverandre. Hvis jeg ikke hadde sagt ja, hadde jeg prøvd å invitere den andre jenta til aktiviteter på skype/facetime, og prøvd å hjelpe dem med å finne på ting som det gikk ann å gjøre der. Jeg så en tråd her om dagen om noen unger som hadde funnet på at det gikk ann å lek gjemsel på skype, det er kreativt! Ellers kan de kanskje sitte sammen å bygge hvert sitt byggverk av lego, leke mimelek, spille brettspil (brettet står hos den ene, bege har terninger), det er bare fantasien som setter grensene! Anonymkode: cac5a...b72 I vår familie er det astma, men er vel litt uklart om det er risikogruppen.. Mannen min jobber i en jobb som blir regnet som samfunnskritisk, så han er på jobb hver dag. I den andre familien vi har en avtale med er alle hjemme . I familien til de som spurte jobber moren i en samfunnskritisk jobb (lege). Barnet mitt og hennes har videochattet mange ganger de siste ukene og lekt med Lego og diverse "sammen. " Anonymkode: cd9f8...efe
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 Hadde selvsagt sagt ja!!! Det er utrolig tungt psykisk å sitte uten venner i nesten 3 uker og man kan faktisk ha flere lekevenner. Barn med astma er ikke i risikogruppen. Kan de ha fast utetid sammen istedenfor å leke inne? Anonymkode: e62d3...44e 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 Jeg ville uten tvil sagt ja ❤️ Anonymkode: 6c53d...05b 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #9 Skrevet 3. april 2020 Jeg hadde ønsket å si ja, men hadde spurt naboen først. Siden dere har en avtale bør de få et ord med i laget. Anonymkode: 0157a...5e1 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #10 Skrevet 3. april 2020 Jeg hadde sagt ja så lenge det er greit for naboen. Jeg kjenner jeg får skikkelig vondt inni meg når jeg hører om dette med "én lekevenn" fordi jeg vet at jeg selv som barn ikke hadde vært noens førstevalg. Jeg var veldig sjenert og hadde ikke så mange venner, og de jeg hadde foretrakk andre hvis de måtte velge. Så jeg hadde aldri fått noen lekevenn i en sånn periode. Anonymkode: 01e34...4bd
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #11 Skrevet 3. april 2020 Vanskelig problemstilling. Vi har akkurat flyttet hit så kjenner veldig få. Har alenebarn i småskolealder. Vi spurte foreldrene til det barnet han har lekt mest med, men fikk nei, de hadde allerede ett lekebarn. Jeg skjønner at det blir sånn og respektere svaret, men samtidig blir det veldig trist og ensomt her da han er helt alene som barn. Anonymkode: 9c7fc...66f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå