Gå til innhold

Skal flytte ut av Oslo, men hvor?

Arwen

Anbefalte innlegg

er det jo greit å kjøre til fergen..
Det kunne jo vært en løsning...en bil på Nesodden som brukes fra hjem til ferge...og en bil i Oslo. :ler:

Saken er løst Arwen....flytt til Nesodden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kunne jo vært en løsning...en bil på Nesodden som brukes fra hjem til ferge...og en bil i Oslo. :ler:

Saken er løst Arwen....flytt til Nesodden. :ler:

Du er ikke antydning til spydig du vel :tunge1:

(Firmabil stående på jobben er jo egentlig ingen dum løsning .. da blir det ikke fordelsbeskatning eller noe .. :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de reiser ofte rett hjemefra og ut på jobb, blir skikkelig omvei hvis de skal innom kontoret hver dag. Derfor skatter de ikke av det heller.

Diverse vaktordninger o.l gjør han totalt avhengig av å ha bilen hjemme. Vanskelige vi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E6 sørfra er veldig variabel.

Kan være ille på mandager.

Har en kollega som bor i Ski, og det går som oftest greit. Hun kjører bil, jeg tar kollektivtransport (fra Søndre Nordstrand), og når vi starter hjemmefra omtrent samtidig, er hun oftest før meg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

E6 sørfra er veldig variabel.

Kan være ille på mandager.

Har en kollega som bor i Ski, og det går som oftest greit. Hun kjører bil, jeg tar kollektivtransport (fra Søndre Nordstrand), og når vi starter hjemmefra omtrent samtidig, er hun oftest før meg på jobb.

Takk!

Akkurat sånn info jeg er ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg foreslå Ullensaker (kommunen Jessheim ligger i). Jeg bor ca 1 mil nord for Jessheim, og jeg bruker nøyaktig en halv time inn til alnabru hvis jeg kjører bil. Rushtrafikken kan ikke sammenlignes med den som går ut mot Bærum og ned mot Moss. Jeg opplever av og til at det kan være tett trafikk ved bompengeringen på Alnabru. Jeg kjører som regel forbi der før halv 8, og da er det aldri kø - med mindre det har vært en ulykke. Hvis jeg starter hjem før halv 4, er det heller sjelden kø. På fredagene er det ofte litt tettere trafikk. Jeg tror toget bruker litt lengre tid enn hvis man bruker bil. Det er stor parkeringsplass ved togstasjonen på Jessheim. Så hvis man bor et stykke unna stasjonen, er det mulig å parkere bilen ved stasjonen. Lykke til i husjakten. Det hadde vært spennende å høre hvor du ender opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skedsmokorset, Lillestrøm, Strømmen.

Ikke så langt som til Jessheim, gode kollektivforhold og ikke stillestående kø inn til byen om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bor i ullensaker kommune (sør i kommunen). med bil tar det ca. 30 min. til byen i rushen, ca. 40 hjem på ettermiddagen. Selv bruker jeg toget (du kan jo ta det, selv om mannen må ha bil), det tar 25 min til oslo s, er stort sett i rute.

De har begynt å fokusere på barnehageutbygging nå (selv var vi heldige og fikk plass i en helt nyoppstartet).

Husprisene varierer, men dere burde kunne få et OK hus til ca. 2 mill (som er det vårt ble taksert til nylig, og, nei, vi skal ikke selge, bare refinansiere lånet).

Mye nybygg (lave dokumentavgifter).

Ville aldri bosatt meg i retning av Ski eller Drammen. Vi ar venner og familie i de retningene, og hver ang vi kjører dit i rushen, så sverger jeg på at det er siste gang jeg gidder! Hadde aldri orket å sitte i en slik kø hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har foreslått Drammen!

Du får det ikke mer sentralt. 35 min med tog, det samme med bil dersom rushen ikke er så ille, og det er den virkelig ikke. Dessuten skjer det mye bra i byen, på bakgrunn av en erkjennelse av at den har vært litt harry og selvopptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor bor på Strømmen og bruker 20 minutter inn til byen NÅR HUN KJØRER 06.45 OM MORGENEN. I rushtiden står det bom fast på Riksvei 4.

Min far bor i Drammen og jobber i Oslo. Han kjører hjemme fra KLOKKEN 06.30 FOR Å UNNGÅ DEN VERSTE KØEN. Han bruker minst 40 minutter innover. Køen til og fra Oslo/ Drammen er håpløs.

Min erfaring er dermed at biltrafikken er mer eller mindre stappa på innfartsårene til Oslo. Det beste er å starte himla tidlig på morgenen hvis dere velger å bosette dere utenfor byen.

Selv kjører jeg ring 3 hver dag. Det står veldig ofte der pga bilberging o.lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er dermed at biltrafikken er mer eller mindre stappa på innfartsårene til Oslo. Det beste er å starte himla tidlig på morgenen hvis dere velger å bosette dere utenfor byen.
Dette støtter jeg deg på. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bankboksen

Hi, hi.. Det høyrest akkurat ut som oss.. Min kjære trenger også bil i jobben og reiser ofte direkte på oppdrag osv.

Vi har bodd både i Ås, Frogn (der Drøbak ligger) og Nittedal.

Nittedal var bonn!! Frogn og Ås var bra. En kamerat av oss bor på Vinterbro og jeg ville absolutt vurdert det dersom vi fremdeles var Oslo-basert.

Vi har i midlertid "tatt skjeen i en annen hånd" og flyttet til Lillehammer.. Her får du bra hus til ca 2,1 mill og bor fremdeles urbant nok for meg (vi har gangavstand til sentrum med uteliv og restauranter)

Ikke at jeg anbefaler alle dere andre å gjøre akkurat det samme altså.. Hver tar sine valg..

Lykke til med husjakten.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte opp i Askim, mannen min jobber også i Oslo (som elektriker) og er avhengig av bil. Klart det tar litt tid å komme seg til sentrum i ruchen, men mannen min kan heldigvis styre tiden litt selv så han reiser ofte innover før det store ruchet setter inn.

Dessuten.. Hvis vi tenker litt langsiktig, - for dere skal vel bli boende der noen år?

De MÅ jo bare gjøre noe med mosseveien snart, de holder jo på med hele E18 nå så det skjer nok noe lenger inn mot Oslo snart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med noen av kollegaene mine i dag og tror området etter Lillestrøm er veldig aktuelt. Sjeldent det står på E6.

Jeg trives så enormt godt både med jobben min og i den regionen jeg jobber at det blir nok en stund til jeg bytter jobb. Hadde ikke forventet at det skulle gå så bra, så når det nå først gjør det blir jeg der jeg er. Derfor er nok Lillehammer også litt uaktuelt ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja' date=' men enebolig i Asker til max 2.000.000' date='-. :klø:[/quote'']

.. det skal vel kanskje godt gjøres - men noen er det (hvertfall i Heggedal) - og så er det en del å velge mellom i Lier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....sjekk linkene dine. Hos Finn må man linke til hvert enkelt objekt...ellers så lever det sitt eget liv (det vet jeg alt om etter å ha linket til en side med kistebord i Osloområdet...som gjenoppstod som kommoder i Larvik :ler: ). Men ja, får vel hus i Heggedal til den prisen ja. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...