LilleBille Skrevet 23. juni 2005 #41 Del Skrevet 23. juni 2005 Kanskje en kommode i Larvik kan være et passende boligobjekt .. men det var 8-10 hus i Heggedalsområdet - og en del i Tranby .. så det er hvertfall mulig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bankboksen Skrevet 24. juni 2005 #42 Del Skrevet 24. juni 2005 Derfor er nok Lillehammer også litt uaktuelt Regnet med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berry Skrevet 24. juni 2005 #43 Del Skrevet 24. juni 2005 Skedsmokorset, Lillestrøm, Strømmen. Ikke så langt som til Jessheim, gode kollektivforhold og ikke stillestående kø inn til byen om morgenen. Men du får ikke mange hus til 2 mill her! (Hvis du finner, tar jeg gjerne i mot tips! ) Hvis du derimot kommer deg ut mot Leirsund finner du mer. Det er ikke langt fra Lillestørm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 24. juni 2005 #44 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg anbefaler Drøbak! Mannen min bruker 40 minutter med buss herfra til Oslo Sentrum! Bussene går ofte i rushen. Her får du hus til omtrent 2 mill. hvis du er villig til å bo et lite stykke unna sentrum og ikke behøver å ha knallutsikt over fjorden. Vi flytta hit i fjor og trives veldig godt! Drøbak om sommeren er knallfint... strender, koselige små hus, sørlandsidyll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 24. juni 2005 Forfatter #45 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg anbefaler Drøbak! Mannen min bruker 40 minutter med buss herfra til Oslo Sentrum! Bussene går ofte i rushen. Her får du hus til omtrent 2 mill. hvis du er villig til å bo et lite stykke unna sentrum og ikke behøver å ha knallutsikt over fjorden. Vi flytta hit i fjor og trives veldig godt! Drøbak om sommeren er knallfint... strender, koselige små hus, sørlandsidyll men hva når en av oss er totalt avhengig av bil? tror jeg har skrevet det 10 ganger alt i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 25. juni 2005 #46 Del Skrevet 25. juni 2005 Hva med Lørenskog? Du er inne på Lillestrøm selv. Lørenskog ligger rett på grensa til Oslo. Mange fine kjøpesentre og kort vei til alt. Pappa jobber på Grorud, og på det meste bruker han 10 min fra Lørenskog til Grorud i rushtrafikken. Og Lørenskog vil gå oppover (sies det) etterhvert når det gjelder boligpriser. Greit når det gjelder parkering også, siden jeg regner med at dere har bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 25. juni 2005 #47 Del Skrevet 25. juni 2005 Greit når det gjelder parkering også, siden jeg regner med at dere har bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 25. juni 2005 #48 Del Skrevet 25. juni 2005 Hva ler du av, frøken sixx? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 25. juni 2005 #49 Del Skrevet 25. juni 2005 Sorry...ikke pent egentlig da....men les det innlegget som er rett før ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 25. juni 2005 #50 Del Skrevet 25. juni 2005 Jammen, det er ikke sikkert at de HAR bil selv da! :oops: Kan hende at han parkerer den, hm, et annet sted vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 25. juni 2005 Forfatter #51 Del Skrevet 25. juni 2005 vi har to bilder, en firmabil og en privat og ja - den skal kjøres helt hjem Vi har vel egentlig funnet ut hvilket område vi skal titte på. Må bare overbevise B litt til, han hater å flytte og er derfor skeptisk til alt. På Lørenskog får man desverre ikke noen enebolig til under 2 000 000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 25. juni 2005 #52 Del Skrevet 25. juni 2005 Samboeren min hater også å flytte, er vel ingen som liker det akkurat. All den pakkinga og pes! Men når man kommer inn i ny bolig...da er alt glemt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ås-boer Skrevet 26. juni 2005 #53 Del Skrevet 26. juni 2005 Vi vurderer å flytte ut av Oslo neste år og har veldig lyst på enebolig. Regner med vi må et stykke utenfor, for vi har bare maks 2 000 000 å bruke, og det er virkelig maks - ønsker ikke mer gjeld. Vårt kriterie er at vi fortsatt kan jobbe i Oslo og at reiseveien ikke blir altfor lang. Vi har jo lyst på barn om ikke altfor mange år, og vi må jo da rekke å hente i barnehage Noen som har noen tips til fine steder hvor vi har råd? Vi er veldig usikre... Da skal dere være velkommen til ÅS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomfru74 Skrevet 27. juni 2005 #54 Del Skrevet 27. juni 2005 vi har to bilder, en firmabil og en privat og ja - den skal kjøres helt hjem Vi har vel egentlig funnet ut hvilket område vi skal titte på. Må bare overbevise B litt til, han hater å flytte og er derfor skeptisk til alt. På Lørenskog får man desverre ikke noen enebolig til under 2 000 000. Du har nok også problemer med enebolig til 2 mill i Skedsmo, men det er større sannsynlighet enn Lørenskog. Har i 3 år kjørt skedsmo-bærum som jobbdistanse, og har holdt ut. Sjelden det har tatt mer enn 40-45 min tvers gjennom byen (dvs ca 25-40 min til Oslo S). Skulle det være aktuelt med rekkehus, har dere gode muligheter på Skjetten/Skedsmokorset. Har desverre ikke sett eneboliger til deres pris før lenger utover (Aurskog/Bjørkelangen). Da blir det fort 1/2-3/4 time lengre reisevei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #55 Del Skrevet 27. juni 2005 Vi tenker på Fetsund området og der har vi råd. Vet at det ikke tar mer en en time Fetsund - Bryn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 27. juni 2005 #56 Del Skrevet 27. juni 2005 Fetsund, Sørum, Maura, Jessheim, Vinterbro. Vet om folk som pendler fra disse stedene og til Oslo. Sjekket litt priser på finn.no, og du får enebolig under 2 mill. Jeg er litt glad i å se på annonser på finn.no. Jessheim er jo ikke gærnt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 27. juni 2005 #57 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei. Jeg vet ikke hvor mannen din skal med bilen sin, men min erfaring med å kjøre fra Eidsvoll til Oslo i rushtrafikk er at halve reisetiden er fra Alnabru og til Majorstua (dit jeg skal). Bruker da ca 1 t 15 min. Samme strekning uten trafikk kjører jeg på 50 min. På Eidsvoll får dere fint en enebolig til under 2 mill, men det er jo også mer "på landet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 18. juli 2005 #58 Del Skrevet 18. juli 2005 Hei *Arwen* Kommer jo selv fra samme sted som deg og vi bråbestemte oss for å flytte for 3 år siden (skulle vente minst ett år til før vi skulle flytte..) Av alle steder havnet vi i våler i østfold og jeg som jobber på fornebu.. ! Vi er også helt avhengig av bil og vi pendler til oslo og fornebu hver dag. Nå som det er fellesferie bruker jeg 50-55 min helt inn i garasjen på jobben, men ellers på året bruker jeg ca 1time og 15min (tar av mosseveien og kjører over hauketo/nordstrand....) Hadde vi skulle flytte idag, tror jeg at vi kanskje hadde vi kanskje kikket litt rundt vinterbro også, vi har flere vennepar som har flyttet dit og det er utrolig koseligt der. Når vi flyttet hadde vi egentlig bestemt oss for å flytte til rælingen/enebakk, men det gikk go den veien høna sparker Huset kjøpte vi for 1.590.000 og solgte leiligheten vår for 1.540.000. Vi bor nå i ett svært hus på 200kvm i bo areal ( ) og flyttet fra en leilighet med 65kvm i bo areal ( ) Kan ikke si annet enn at vi trives utrolig godt, selv om det var en stor avgjørelse å bestemme seg for å flytte fra det urbane bylivet. Nå bor vi virkelig på landet, mye jorder og bønder rundt oss og midt i en husklynge på kun 6 hus... men kunne aldrig tenke oss å bo i oslo igjen Lykke til med huskjøp uansett hvor dere havner ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. juli 2005 #59 Del Skrevet 23. juli 2005 Hei på seg Arwen, dere er hjertelig velkommen til Blaker/Sørum kommune! Tar i underkant av en time inn til Oslo (45-50 min), meget landlig og stille, og vi kjøpte oss akkurat en splitter ny enebolig (riktignok ikke så stor, men passe for oss med ett barn) for under 1,4 mill. Det går tog og buss ofte og presis. Det eneste problemet (men det er det jo forsåvidt uansett hvor du skal i rushen) er for ham som må kjøre Fet-veien. Der er det om å gjøre å være tidlig ute, eller å kunne bakveiene. Etter Fetsund er det ikkeno' problem, null kø. Trives kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym nå ;) Skrevet 23. juli 2005 #60 Del Skrevet 23. juli 2005 Fetsund, Sørum, Maura, Jessheim, Vinterbro. Vet om folk som pendler fra disse stedene og til Oslo. Sjekket litt priser på finn.no, og du får enebolig under 2 mill. Jeg er litt glad i å se på annonser på finn.no. Jessheim er jo ikke gærnt! ← Det er litt forskjell på Fetsund i forhold til Sørum, Maura, Jessheim og Vinterbro da. Fra Fetsund er det 2 mil til Rådhusplassen i Oslo, 5 km til Lillestrøm, 10 minutter med tog til Nationalteateret osv. Sørum, Maura, Jessheim og Vinterbro er alle mye lenger unna Oslo. Fetsund er i tillegg et flott sted å vokse opp for barn. Pent og idyllisk og landlig samtidig som det er så utrolig nært Oslo. Også har Lillestrøm blitt en hyggelig liten by, med stadig utvidet reportoar! Hvis det blir Fetsund kan vi ha Fetsund-treff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå