AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Del Skrevet 2. april 2020 Hei! :) Vet at dette varierer enormt, men vil gjerne høre hva dere har erfart. Vi skal pusse opp kjøkkenet, og jeg er veldig nysgjerrig på hva elektriker og rørlegger vil komme på med tanke på pris (jeg aner ikke!). Vi skal ikke flytte på noe annet enn komfyren som skal opp i et høyskap sammen med en ny micro. Bor i gammel blokk. Hva betalte du når du pusset opp kjøkkenet? Anonymkode: 2d5b8...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mon_nom Skrevet 2. april 2020 #2 Del Skrevet 2. april 2020 (endret) Vil først og fremst anbefale å legge oppdragene ut på mittanbud.no Jeg har nettopp pusset opp kjøkkenet og hadde både elektriker og rørlegger. timepris på elektrikeren var 695 kr timen. Jeg betalte ca 13000 for arbeid og utstyr. Rørlegger kom på rundt 7000 inkl blandebatteri på 2600kr. Hvis du er medlem i f eks Obos kan det være de har avtaler med rørlegger og elektriker der du får rabatt. Hadde jeg brukt den type fordel som et boligbyggelag har hadde timeprisen blitt ca 655 for elektrikerog det hadde vært litt rabatt på div deler som trengs Endret 2. april 2020 av mon_nom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #3 Del Skrevet 2. april 2020 Takk for svar! Det hørtes jo ikke så verst ut det. Jeg har lagt ut jobben, har bare ikke fått svar enda og er så spent! Anonymkode: 2d5b8...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #4 Del Skrevet 2. april 2020 Vi pusset opp kjøkkenet, hadde nøyaktig lik "planløsning" på kjøkkenet som før, byttet ikke komfyr eller kjøleskap og ikke noe fancy elektrisk, bare nye skap, platetopp, ventilator og lys + uttak under overskap på samme sted de gamle var. Elektrikerregning kom på rett under 20.000kr. Halvparten av det gikk på komfyrvakt og ny kurs til stekeovn, som visstnok er nye krav. Rørlegger var veldig billig i forhold, kom på ca 2300kr. Vi burde nok ha sjekket priser mye mer, for elektriker vi brukte tok timespris på 850 😱 Anonymkode: 9dac8...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Del Skrevet 2. april 2020 Tusen takk for svar, veldig informativt. Da er det nok elektrikeren vi må uroe oss for også, ja. Her er det sikkert mye gammelt som må oppdateres mtp nye krav. Vi får få flere tilbud på jobben! Anonymkode: 2d5b8...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #6 Del Skrevet 2. april 2020 Vi pusset nettopp opp kjøkkenet og måtte oppgradere en del elektrisk, få jording og nye kurser på kjøkkenet, samt han anbefalte flere stikkontakter på kjøkkenet enn det som var der opprinnelig (70-tallshus som ikke hadde pusset opp kjøkkenet før). Ellers flyttet vi ikke på ovnskontakt, lot platetoppen være der stekeovnen var før og flyttet stekeovnen opp i høyskap. Stekeovn trenger bare vanlig kontakt. Det endte på 11000 for kjøkkenet samt øke stikkontakter til TV-veggen (siden den veggen allerede var åpen). Vi stod for en del av utstyret selv, og han var der vel kanskje 12 timer totalt. Spør elektrikeren om han vil anbefale å øke stikkontakter når dere først har det åpent, vi hadde gått på en real smell om vi ikke hadde økt! Rørlegger hadde vi ikke behov for så det vet jeg ikke prisen på Anonymkode: 7eed9...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå