Gå til innhold

Dere som har hatt tungpust ved korona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan artet det seg for deg? Var du tung i pusten hele tiden, eller gikk det i bølger gjennom dagen? Når ble det bedre? 

Anonymkode: 856bf...cd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ut som noen her inne har hatt corona. 

Anonymkode: c6bff...3f7

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kg, alle har corona...

Anonymkode: 47e72...b30

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det startet med influensa symptom og etter 5-6 dager fikk jeg plutselig tørrhoste og tung pust. Den tunge pusten hadde jeg hele tiden, noen dager litt bedre andre dager litt verre. Grunnen til at man får tung pust er jo at mange ender opp med bronkitt eller virus lungebetennelse. 

Anonymkode: 525cf...47f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt tørrhoste, slim i hals og tungpusten (ikke mye men litt) i flere uker. Aldri opplevd maken. Vet ikke om det er korona, men tørr ikke sjekke. Håper det bare går over av seg selv.

Anonymkode: a107b...a25

Gjest tranedatter
Skrevet

Vet jo ikke om det er covid 19 da man ikke testes. Men lege tror det.

Først ble jeg litt forkjøla, men på annerledes måte enn vanlig (kan ikke helt forklare, kjentes bare merkelig). Mye trøttere, kjentes i kroppen. Så ble jeg bedre og var på jobb 1 uke. 

Kom hjem fra jobb, sov en stund for var fortsatt så trøtt. Våknet med tung pust, sår hals og lett feber. Vært sånn i over en uke. Fikk ikke hoste før dag 6 eller noe. Sjukt tung over brystkorgen, vanskelig å puste, fikk liksom ikke oksygen uansett for ofte jeg pustet. Peste mer som en hund, som om lungene ikke kunne utvide seg ordentlig. Ble totalt utslitt av bare ta på joggebukse. 

Nå på dag 8 stikker det i lungene om jeg puster dypt. Fort trøtt og utmattet. 

Idag krafset jeg løv i hagen for å teste formen, ble etter på mye dårligere igjen, Hosten tilbake og trykk over lunger/brystet. 

Har hatt bronkitt og vanlig lungebetennelse, dette var noe helt annet! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tranedatter said:

Først ble jeg litt forkjøla, men på annerledes måte enn vanlig (kan ikke helt forklare, kjentes bare merkelig). Mye trøttere, kjentes i kroppen. Så ble jeg bedre og var på jobb 1 uke. 

Kom hjem fra jobb, sov en stund for var fortsatt så trøtt. Våknet med tung pust, sår hals og lett feber. Vært sånn i over en uke. Fikk ikke hoste før dag 6 eller noe. Sjukt tung over brystkorgen, vanskelig å puste, fikk liksom ikke oksygen uansett for ofte jeg pustet. Peste mer som en hund, som om lungene ikke kunne utvide seg ordentlig. Ble totalt utslitt av bare ta på joggebukse. 

Idag krafset jeg løv i hagen for å teste formen, ble etter på mye dårligere igjen, Hosten tilbake og trykk over lunger/brystet. 

Vet ikke om det er noe trøst, men det var jeg som postet rett over deg. Jeg har noelunde det samme som deg. Håper det går over!

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, tranedatter skrev:

Dette er symptomer jeg kjenner meg igjen i. I tillegg hadde jeg smerter i muskler, ledd og hode. Jeg var også tett i hodet; bihulene og nesa i tillegg til at jeg hostet opp endel slim.
Jeg vet heller ikke om det var covid-19 jeg hadde, men det var annerledes enn annet jeg har hatt tidligere.

Jeg tenker jeg skal ta en test for å se om jeg har vært smittet av viruset når de testene blir klare. Jeg leste at det skal være mulig om et par uker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, The Kavorka said:

Dette er symptomer jeg kjenner meg igjen i. I tillegg hadde jeg smerter i muskler, ledd og hode. Jeg var også tett i hodet; bihulene og nesa i tillegg til at jeg hostet opp endel slim.
Jeg vet heller ikke om det var covid-19 jeg hadde, men det var annerledes enn annet jeg har hatt tidligere.

Jeg tenker jeg skal ta en test for å se om jeg har vært smittet av viruset når de testene blir klare. Jeg leste at det skal være mulig om et par uker. 

Samme som meg det. Bilhuleproblemer (selv om jeg har det 2 ganger i året) og slim, muskler og ledd smerter er vanlig hos meg

Skrevet

Jeg har vært tungpustet i 3-4 uker nå, men er ikke testet. Brystsmertene og åndenøden varierer litt fra dag til dag, og time til time. Generelt har problemet vært ganske lite for min del. Samboeren min har sterkere smerter som til gjengjeld bare dukker opp en sjelden gang, men hun blir ofte kortpustet og svimmel av å gå i små motbakker. Hun var også "vanlig" influensasyk samtidig som meg (for 1 mnd siden), og jobber på sykehus uten smittevernutstyr. Hun ble avvist da hun ba om testing. 

Jeg ser ingen grunn til å kontakte helsevesenet med min tilstand, bl.a. fordi jeg ser eksempler på at langt hardere rammede folk blir avvist av helsevesenet og får beskjed om å ringe til 113 når de ikke lenger kan puste. Så syk er jeg ikke ennå. Jeg har sett flere her inne som skriver at de hoster opp blod og ikke får puste, men at de likevel blir avvist av fastlege og legevakt. Testkriteriene er også ekstremt strenge.

Man får vel ta tiden til hjelp og satse på å bli bedre av seg selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Norge burde teste alle som er syke og ønsker det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Norge burde teste alle som er syke og ønsker det. 

Vi har ikke kapasitet til det, så det går ikke. Vi må forholde oss til ting slik de er.

Det er ikke nødvendigvis slik at massetesting har så mye for seg heller da. Hva skal vi bruke informasjonen til? For å estimere hvor langt vi er kommet i pandemien vil antistofftester på et tilfeldig utvalg gi mer informasjon. 

Anonymkode: 7f8ea...a4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har satt opp en teststasjon i bydelen jeg bor i, man må få henvisning fra fastlege. Tror man kan få henvisning per telefon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mange av symptomene på corona. Tørrhoste, slimhoste, tungpust, litt feber, svimmel og hodepine. Jeg jobber i helsevesenet og fikk testet meg som en av de første i min kommune. Testet negativt. Så jeg hadde faktisk bare helt vanlig influensa. Var syk 1,5 uke. Testet på dag 8.

Anonymkode: f379d...8b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har hatt tørrhoste, slim i hals og tungpusten (ikke mye men litt) i flere uker. Aldri opplevd maken. Vet ikke om det er korona, men tørr ikke sjekke. Håper det bare går over av seg selv.

Det har jeg og :s Har ikke sjekka.

Anonymkode: 53dc6...349

AnonymBruker
Skrevet

fordi menn skal det mye til før dem går til doktor. 

Anonymkode: 5ef71...8fa

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, tranedatter said:

Sånn artet det seg hos meg også. Føltes som jeg hadde steiner inni brystet som lå og klemte på lungene.

Anonymkode: 6a8e8...1df

Gjest tranedatter
Skrevet

Tenk om det er helt vanlig forkjølelse eller sesongsinfluensa! 😭 Og vi risikerer Covid 19, mens vi tror vi er blitt ferdige med det!! Jobber i barnehage med barn i risikosonen, kollegaer som er eldre. :( 

Håper de kommer med en test snart så man kan finne ut om man er ferdig med skiten.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste som tror de har hatt Covid-19 har hatt vanlig influensa. Årets influensa har vært veldig hard, og har ikke vært helt typisk vanlig influensa.

Anonymkode: 204ef...f29

Gjest tranedatter
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som tror de har hatt Covid-19 har hatt vanlig influensa. Årets influensa har vært veldig hard, og har ikke vært helt typisk vanlig influensa.

Anonymkode: 204ef...f29

:cry3:

Interessant, noen kilde på det? For om "noen" vet dette, så må de jo vært testa for både covid og influensa.

Håper virkelig ikke jeg risikerer en runde til med dette! Aldri hatt influensa før, også kommer det i ÅR liksom! :sur:

• Opprett ny...