Gjest Staffebull Skrevet 17. juni 2005 #1 Skrevet 17. juni 2005 Har møtt et par staffebuller nå, og pluss at jeg kjenner en som har en som jeg møter nesten daglig. Denne hunden har tatt meg vel i mot med første øyekast. Utrolig vakre, og supersnille hunder! Har snakket med hun som eier den jeg kjenner, men oppdretteren der har gitt seg med oppdrett etter mange år (i England), så derfor lurer jeg på om noen som har denne rasen her, som kan anbefale noen oppdrettere til meg? Gjerne i Sverige også, da utvalget er "større" der
Cherie Skrevet 17. juni 2005 #2 Skrevet 17. juni 2005 håper du mener vanlig staff. bull terrier nå for amstaffen er forbudt, men det vet du vel? sjekk canis.no for oppdrettere eller google....
Gjest Staffebull Skrevet 17. juni 2005 #3 Skrevet 17. juni 2005 Mener selvfølgelig staffordshire bull terrier, ellers hadde jeg skrevet amerikansk staffordshire terrier Vil helst høre av folk som har erfaring med rasen, google har ikke så mye å si om slikt.
Cherie Skrevet 17. juni 2005 #4 Skrevet 17. juni 2005 klebager om jeg hørtes belærende ut... ikke meninga. Tenkte på oppdrettere når jeg nevnte canis og google. Erfaring med rasen kan jeg ikke hjelpe deg med ettersom jeg har ridgeback ..som er ganske langt fra staff uansett type
Teddy Skrevet 18. juni 2005 #6 Skrevet 18. juni 2005 http://home.online.no/~aalbrekk/forsiden.htm Lykke til Staffbull er skjønne hunder, selv om jeg foretrekker amstaffen.
Gjest Staffebull Skrevet 18. juni 2005 #7 Skrevet 18. juni 2005 Takk, har du erfaring med Aalbull? Noen som vet noe om Goodstaff? Liker også amstaffen, synd de er forbudt. Har hatt pitbull for mange herrens år siden, fantastiske hunder.
Teddy Skrevet 18. juni 2005 #8 Skrevet 18. juni 2005 Ikke personlig, men kjenner folk som har derfra og de virker veldig seriøse. Goodtaff vet jeg ingenting om. Pitbull er flotte hunder! Elsker dem. Litt for glade i folk etter min smak da Søren ta raseforbud :-( Skjønner godt de som flytter til Sverige og Danmark! Drømmer om en Fila Brasileiro, men det kommer nok aldri til å skje i dette nisselandet.
Cherie Skrevet 18. juni 2005 #9 Skrevet 18. juni 2005 Drømmer om en Fila Brasileiro, men det kommer nok aldri til å skje i dette nisselandet. Brasiliansk dogge.... " Rasen har ord på seg for å være meget skarp, og i den opprinnelige rasebeskrivelsen var dette også et krav." " (...) fila brasilerio en rase som inngir respekt og maner til forsiktig omgang." Hva skal du med en slik hund da? skremme vannet av folk?
Englepus Skrevet 18. juni 2005 #10 Skrevet 18. juni 2005 http://www.campingfilas.com/our_dogs.html Så da ikke så skumle ut de. Så heller litt rare ut syns jeg.
Teddy Skrevet 18. juni 2005 #11 Skrevet 18. juni 2005 Brasiliansk dogge.... " Rasen har ord på seg for å være meget skarp, og i den opprinnelige rasebeskrivelsen var dette også et krav." " (...) fila brasilerio en rase som inngir respekt og maner til forsiktig omgang." Hva skal du med en slik hund da? skremme vannet av folk? Hvorfor i allverden skal jeg skremme vannet av folk? Det kan da hende at rasen har andre egenskaper jeg ser at passer til meg. Dessuten er det forskjell på hvordan rasen er i sitt hjemland hvor den blir brukt som utegående vakthund og de f.eks. i Danmark som er familie og brukshunder og blir avlet deretter.
Cherie Skrevet 18. juni 2005 #12 Skrevet 18. juni 2005 er jeg helt på jordet når jeg har lest at de er kamphunder fra gammelt av? så ikke så skumle ut kanskje, men de er visst ganske skarpe.... holder det ikke med dober og slikt her i landet da?
Teddy Skrevet 18. juni 2005 #13 Skrevet 18. juni 2005 Ja det er du. De er brukt som vakthunder, men har en fortid som sporhunder etter rømte slaver. Såvidt jeg vet finnes det få slaver igjen i verden, så det er vel et bruksområde som er gått ut på dato på lik linje som RR og løvejakt I tillegg er filaen blitt brukt til jakt på jaguar og villsvin. Man kan jo si det samme om alle andre raser...hvorfor skal vi ha flatcoated retriever når vi har golden?
Cherie Skrevet 18. juni 2005 #14 Skrevet 18. juni 2005 Såvidt jeg vet finnes det få slaver igjen i verden, så det er vel et bruksområde som er gått ut på dato på lik linje som RR Man kan jo si det samme om alle andre raser...hvorfor skal vi ha flatcoated retriever når vi har golden? RR-jaktet vel også på rømte slaver o.l. RR jager da fortsatt løver den .. i miniformat *knis*. Poenget mitt var at man kanskje ikke trenger flere hunder som har en tendens til å trekke til seg FEIL eiere. men .... for å spørre om noe Hvorfor vil du da ha den hunden?
Teddy Skrevet 19. juni 2005 #15 Skrevet 19. juni 2005 RR-jaktet vel også på rømte slaver o.l. RR jager da fortsatt løver den .. i miniformat *knis*. Poenget mitt var at man kanskje ikke trenger flere hunder som har en tendens til å trekke til seg FEIL eiere. men .... for å spørre om noe Hvorfor vil du da ha den hunden? Det visste jeg ikke. *flire* stakkars de trønderske miniløvene! Jeg forstår hva du mener, men se på filaen...ser den virkelig ut som en typisk machohund? Den ligner da mer på en godslig blodhund? Hadde man innført en slags kontrollinstans for oppdrettere og eiere hadde man ikke hatt behov for raseforbud, men det er en annen diskusjon. Det har noe med hva jeg trives med å gjøre. Forøvrig har jeg tatt denne diskusjonen på et annet forum også, da med en annen rase jeg får neste år. Fullt lovlig i Norge altså, men med mye høyere machofaktor enn filaen Jeg flytter ut av byen og langt ut på landet om noen år uansett, så det har ingenting med å "tøffe seg" for folk ute å gjøre. Kort sagt driter jeg i hva folk synes :-) Nå har jeg en liten hund, en typisk tantebikkje, og jeg er da ikke flau av den grunn. Men altså, jeg er et Gruppe 2-menneske. Molossere og pinschere, det er de jeg liker. Jeg liker hunder som ikke kaster seg rundt halsen på fremmede, som har en viss grad av vaktinstinkt og er allsidige. Altså kan brukes til alt. Potetgruppa Også er det noen raser man bare får en feeling for etter å ha studert dem, "DEN passer meg perfekt" liksom. Sånn som du hadde det med RR, forhåpentligvis :-)
Gjest Staffebull Skrevet 19. juni 2005 #16 Skrevet 19. juni 2005 Beklager, kan dere starte et nytt emne om dette?
Teddy Skrevet 19. juni 2005 #17 Skrevet 19. juni 2005 Beklager' date=' kan dere starte et nytt emne om dette? [/quote'] Sorry at vi kuppet tråden din! Har du kontaktet oppdretter?
Gjest Staffebull Skrevet 19. juni 2005 #18 Skrevet 19. juni 2005 Nei, men har derimot kjøpt meg boka "The Ultimate Staffordshire Bull Terrier" i første omgang :-) God lesing, har jo fortsatt mye å lære før jeg anskaffer meg en staffebull
MissDarkness Skrevet 20. juni 2005 #20 Skrevet 20. juni 2005 Jeg har en staffordshire bull terrier tispe... Q-Tip... Meld meg på den derre private greia, pm eller hva den nå kalles, så snakkes vi der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå