AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #21 Skrevet 2. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Anonymkode: 3c221...7ef Den du siterer har helt rett. Anonymkode: 00ae3...f17 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #22 Skrevet 2. april 2020 Flere butikker har jo holdt oppe hele tiden, så tviler på at noe forandrer seg så lenge folk holder avstand. Det er nok mer smitte på Kiwi enn det er der. Anonymkode: 57a30...795 6
Fjaselina Skrevet 2. april 2020 #23 Skrevet 2. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Neste bølge? Det er synkende tilfeller av koronasyke, om du ikke har fått det med deg. Vi er i fase 5 Etter påske er det over, men viktig at tiltak overholdes i hele påske. Anonymkode: 1cd9d...65d Du tullar, reknar eg med. Det er 2.april i dag, og aprilsnarr var i går. Vi er sjølvsagt ikkje i fase 5 her i landet. Sannsynligvis vil smitten auke vidare i Oslo-området og Viken, det er der smitten er størst for tida. 8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #24 Skrevet 2. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Neste bølge? Det er synkende tilfeller av koronasyke, om du ikke har fått det med deg. Vi er i fase 5 Etter påske er det over, men viktig at tiltak overholdes i hele påske. Anonymkode: 1cd9d...65d Link? Så vidt jeg har lest, er vi i fase 2. Fase 3 blir mye, mye verre. Anonymkode: 0d347...01f 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #25 Skrevet 2. april 2020 De stengte aldri her, så hvorfor de andre har stengt vet jeg ikke. Flere butikker er stengt her, men de fleste er åpne med begrensede åpningstider. Frisørene har også begynte å holde åpent for varesalg, samme har optikerne gjort hele tiden. rimelig få smittede i min by, riktignok har noen eldre død ved sykehjem. Anonymkode: bbe59...dff 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #26 Skrevet 2. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Neste bølge? Det er synkende tilfeller av koronasyke, om du ikke har fått det med deg. Vi er i fase 5 Etter påske er det over, men viktig at tiltak overholdes i hele påske. Anonymkode: 1cd9d...65d Flott med optimisme, altså. Men enda bedre med realisme. Ts: hva mener du? skal skoler, bedrifter, kafeer, hoteller, barnehager etc være stengt til uti juli neste år? Tror du det funker? Vi skal ha «neste bølge» når dine kommer. Og etter det skal vi ha enda en bølge. Og så en til. Og enda en. Helt til vaksinen kommer utpå sommeren 2021. Det er jo ikke noe dramatisk i det. Norge har på det jevne en så lav dødelighet at vi som samfunn godt tåler en støyt av litt ekstra dødelighet nå noen år. Spør bare bestemoren din: de levde med en høyere dødelighet da hun var ung enn Italia har i år. Og de stengte ikke butikker. Anonymkode: c16e2...d42
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #27 Skrevet 2. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Neste bølge? Det er synkende tilfeller av koronasyke, om du ikke har fått det med deg. Vi er i fase 5 Etter påske er det over, men viktig at tiltak overholdes i hele påske. Anonymkode: 1cd9d...65d Vi er ikke i "fase 5", hva du nå legger i det. Hvis vi slipper opp så tidlig, vil det eksplodere. Det er krise at folk tror synkende tall = fritt fram for å leve som normalt. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Målet er sakte spredning, og flokkimmunitet. Bare positivt at det åpnes opp litt igjen. Jeg handler vanligvis ikke nips, men med hjemmepåske er det jo kjekt med litt pynt her hjemme. Så tar en tur for å støtte. Anonymkode: 3efa4...f10 Vi vil ikke oppnå flokkimmunitet. Flokkimmunitet uten en vaksine er utopi. https://www.sciencealert.com/why-herd-immunity-will-not-save-us-from-the-covid-19-pandemic https://www.dagsavisen.no/nyheter/det-vil-ta-mange-ar-a-oppna-flokkimmunitet-1.1692300 Anonymkode: 16ec2...c4e 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #28 Skrevet 2. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: 18 åringer kommer ikke til å risikere liv og helse for å valfarte til kremmerhuset 1 hour ago, AnonymBruker said: her burde de heller lage en form for bestilling og utkjøring av varer til kundene Korona er ikke svartedauen folkens... Det er ingen 18-åringer som går rundt og er livredde 😀 Anonymkode: 80f80...11e 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #29 Skrevet 2. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 18 åringer kommer ikke til å risikere liv og helse for å valfarte til kremmerhuset for å kjøpe grelle påskekyllinger, det er det de I det øvre alderskiktet som kommer til å gjøre. Anonymkode: 84f0f...e62 De fleste 18-åringene rundt her jeg bor ser ut til å gi blaffen i smitterestriksjoner. Virker ikke som de greier å bevege seg utendørs uten å gå i flokk. Anonymkode: 6ea13...e16 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #30 Skrevet 2. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De har kanskje en del grelle ting på Kremmerhuset, men påskekyllinger er det lite av faktisk. Kanskje du ikke burde uttale deg om ting du ikke vet noe om? Jeg skjønner for så vidt butikkene, men her burde de heller lage en form for bestilling og utkjøring av varer til kundene. Eller at de pakker bestilte varer i en pose/eske og så avtaler kunden et tidspunkt for å hente, sånn at de kan selge uten å fylle butikken med masse kunder på samme tid. Mange muligheter uten å åpne butikken helt. Det er egentlig bare å være kreativ, og mange butikker har allerede funnet nye måter å nå kundene på. Anonymkode: 235cf...e82 Det er ikke lite påskekyllinger på Kremmerhuset, men det er nok færre grelle kyllinger enn grelle harer. De er det mange av de! Anonymkode: 84f0f...e62
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #31 Skrevet 2. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste 18-åringene rundt her jeg bor ser ut til å gi blaffen i smitterestriksjoner. Virker ikke som de greier å bevege seg utendørs uten å gå i flokk. Anonymkode: 6ea13...e16 Her er de unge kjempeflinke, de har fått masse skryt. Gamle damer derimot har fått kjeft, de klarer rett og slett ikke å holde seg unna hverandre. De "er jo bare sammen med andre som er friske, det må jo være lov" Anonymkode: 84f0f...e62 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #32 Skrevet 2. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Neste bølge? Det er synkende tilfeller av koronasyke, om du ikke har fått det med deg. Vi er i fase 5 Etter påske er det over, men viktig at tiltak overholdes i hele påske. Anonymkode: 1cd9d...65d Vi er i fase 3. Anonymkode: 7b8ed...912
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #33 Skrevet 2. april 2020 Norge er et langstrakt land. Er det mulig at en del av landet er i en tidligere fase? Nordland vs østlandet, feks? Anonymkode: f1a1d...46e 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #34 Skrevet 2. april 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Korona er ikke svartedauen folkens... Det er ingen 18-åringer som går rundt og er livredde 😀 Anonymkode: 80f80...11e Nei 18 åringer er kanskje generelt sett ikke så glupe. De har generelt sett kanskje ikke empati med at de potensielt smitter og dreper andre heller. Viktigere med exonthebeach, trening og some kanskje. Anonymkode: 92023...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #35 Skrevet 3. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: De har kanskje en del grelle ting på Kremmerhuset, men påskekyllinger er det lite av faktisk. Kanskje du ikke burde uttale deg om ting du ikke vet noe om? Jeg skjønner for så vidt butikkene, men her burde de heller lage en form for bestilling og utkjøring av varer til kundene. Eller at de pakker bestilte varer i en pose/eske og så avtaler kunden et tidspunkt for å hente, sånn at de kan selge uten å fylle butikken med masse kunder på samme tid. Mange muligheter uten å åpne butikken helt. Det er egentlig bare å være kreativ, og mange butikker har allerede funnet nye måter å nå kundene på. Anonymkode: 235cf...e82 fra Kremmerhuset Anonymkode: 7d3e5...9d6 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #36 Skrevet 3. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er de unge kjempeflinke, de har fått masse skryt. Gamle damer derimot har fått kjeft, de klarer rett og slett ikke å holde seg unna hverandre. De "er jo bare sammen med andre som er friske, det må jo være lov" Anonymkode: 84f0f...e62 Det er dessverre mitt inntrykk også. Jeg jobber på et kjøpesenter og det vi ser er de eldre (dvs. 70+) som handler, går på kafe og koser seg, mens de unge holder seg hjemme. Anonymkode: 2aded...ec2 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #37 Skrevet 3. april 2020 Hva med matbutikker da? Er ikke mulig å holde en meter avstand der heller? Anonymkode: 07c23...901
Pipaluk Skrevet 3. april 2020 #38 Skrevet 3. april 2020 Er dette en positiv nyhet? At folk er mindre redde enn før viser jo bare at tiltakene ikke har effekt! Skal man da åpne flere butikker og la folk tro at faren er over? Jeg forstår ikke tankegangen! Det burde heller være en slags click og hent funksjonen, hvor de ikke trenger å oppholde seg inne i butikken Oslo city er fortsatt åpen. Er det forsvarlig med antall folk som er der? jeg var på Normal i går for å kjøpe antibac. I den lille butikken var det en gruppe på ca seks tenåringsjenter som ikke hadde sett hverandre på lenge. Der var det klemming på hele gjengen. Kanskje de skulle kjøpe antibac? Det viser jo at de enten glemte seg, eller ikke tok situasjonen på alvor. 1
parmanoia Skrevet 3. april 2020 #39 Skrevet 3. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dessverre mitt inntrykk også. Jeg jobber på et kjøpesenter og det vi ser er de eldre (dvs. 70+) som handler, går på kafe og koser seg, mens de unge holder seg hjemme. Anonymkode: 2aded...ec2 Oh Yes, her også! De henger på den ene kafeen som er åpen, og de går flokktur uten avstand fra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #40 Skrevet 3. april 2020 Vi kommer Kanskje til å slite i Norge om et halvt års tid, når Svenskene har blitt immune, og vi fremdeles må sitte i karantene. Spredningen i Norge går for sakte til at det er bærekraftig. Derfor applauderer jeg sakte men sikker åpning av samfunnet igjen. Så lenge det er kontrollert. Anonymkode: b6c9a...968 4
Anbefalte innlegg