AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #21 Skrevet 2. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om foreldre flest har skjønt dette i det hele tatt. Men jeg tror det eneste de skjønner er at de kan sende barna sine avgårde mesteparten av dagen så de får fred fra sine egne barn, litt fri. Slik mange foreldre gjør når de tar ut 4 ukers ferie om sommeren, men kun 3 uker for barna sine så de kan ha den ene uken barnefri. Anonymkode: 6d392...950 Jeg kjenner ingen slike foreldre du beskriver. selv sliter jeg vettet av meg med to små barn hjemme og hjemmekontor. Likevel håper jeg barnehagene forblir stengt. Det frister lite å sende det kjæreste jeg har ut i samfunnet som prøvekaniner. Anonymkode: dc6df...014 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #22 Skrevet 2. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner ingen slike foreldre du beskriver. selv sliter jeg vettet av meg med to små barn hjemme og hjemmekontor. Likevel håper jeg barnehagene forblir stengt. Det frister lite å sende det kjæreste jeg har ut i samfunnet som prøvekaniner. Anonymkode: dc6df...014 Barnehage vil fortsatt være frivillig selv om de åpner, så du kan uansett fortsette som før etter påske. Ingen kommer til å nekte deg hjemmekontor Anonymkode: d8497...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #23 Skrevet 2. april 2020 Borten Moe er en skam for Senterpartiet. Han er tungt involvert som kapitalist i olje m.m., og tenker kun på egen lommebok. Anonymkode: 724fb...4ef 1
Gjest Nimbus2000 Skrevet 2. april 2020 #24 Skrevet 2. april 2020 55 minutter siden, O.G. skrev: Hmm, jeg har fremdeles noen festbilder av Ola Borten Moe fra midten av nittitallet som kan selges til Se&Hør, for å si det sånn. Ola er helt sprengt, broren derimot er utrolig hyggelig. De bildene blir gull verdt når Ola blir statsminister.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #25 Skrevet 2. april 2020 "Ola Borten Moe" er synonymt med "dårlig dømmekraft": Anonymkode: fd6a0...317
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #26 Skrevet 2. april 2020 Hvis noe skal åpne etter påske så håper jeg det blir lokalt. At enkelte kommuner kan få tillatelse til å åpne, men ikke alle. Oslo og Viken har ikke kontroll. Må ikke finne på å åpne skoler der. Sorry. Anonymkode: 5611b...a32 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #27 Skrevet 2. april 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehage vil fortsatt være frivillig selv om de åpner, så du kan uansett fortsette som før etter påske. Ingen kommer til å nekte deg hjemmekontor Anonymkode: d8497...6b1 Å kalle barnehage for «frivillig» er vrient. Kan man feks likevel benytte omsorgsdager for å være hjemme med barna? Vil arbeidsgiver akseptere at man ikke yter 100% på hjemmekontoret? Anonymkode: dc6df...014 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #28 Skrevet 2. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De kronisk syke,de som har kreft, de gamle som har bygget landet og osv - disse grupper har vel ikke barn i barnehage/barneskolealder. Hvis de har det, kan de få lov å holde sine barn hjemme. Anonymkode: 03446...ae2 Nei, men vi som jobber med kreftsyke og gamle, vi har jo ofte barn, og de kan smitte oss, og vi kan dermed smitte pasientene være! Eller skal vi som har barn permitteres? Hvem skal da jobbe i helsevesenet? Anonymkode: 1b9a4...094 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #29 Skrevet 2. april 2020 1 time siden, O.G. skrev: Ja, la oss bare glemme trusselen fra COVID_19 og la ungene og lærerne ta støyten.... Det vil igjen være pasienter i helsevesenet som også får støyten, fordi vi som jobber i helsevesenet også har barn! Lurer på hva folk egentlig tenker med, de tenker i hvert fall ikke langt! (Denne var ikke tiltenkt deg, o.g.) Anonymkode: 1b9a4...094 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #30 Skrevet 2. april 2020 Uredelig og useriøs uttalelse av Borten Moe der. Hadde forventet bedre av han, det aller minste man kan forvente er at han også hadde lagt fram et begrunnet estimat på hvor mange mennesker den oppmykningen vil drepe. Befolkningen fortjener å få se den siden av medaljen også. Anonymkode: 815c5...809 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #31 Skrevet 2. april 2020 Jeg mener at man burde kunne åpne både skoler og arbeidsplasser forsøksvis i de områdene som fortsatt er smittefrie, forutsatt at de fortsatt får holde på med "søringkarantene" og strenge inn- og utreiseregler. Mange bygder og mindre tettsted er svært transparente og det er lett å ha oversikt over folk. Det er ikke noe poeng i felles regler for hele landet slik vi har det nå. Områder med mye smitte bør ikke åpne. Områder med lite smitte kunne eventuelt forsøkt med en slags mellomting, reduserte klasser etc, men med regler som ivaretar smittevernet så godt som mulig og mulighet til å stenge igjen umiddelbart ved behov. Hvis folk slipper ungene løs på lekeplassen eller drar de med på shopping eller til bestemor fordi barnehagen/skolen er stengt og de er trøtte av å ha de hjemme, så går kanskje vinninga opp i spinninga, det er også noe man må ta en vurdering på. Men det burde primært være som et avlastningstilbud til foreldre og for å holde en viss oversikt over barn som kan være i belastede familier, ikke for at foreldrene skal presses ut i jobb. Anonymkode: fd6a0...317 1
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2020 #32 Skrevet 2. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil igjen være pasienter i helsevesenet som også får støyten, fordi vi som jobber i helsevesenet også har barn! Lurer på hva folk egentlig tenker med, de tenker i hvert fall ikke langt! (Denne var ikke tiltenkt deg, o.g.) Anonymkode: 1b9a4...094 Nemlig, ergo vi må holde barnehager og skoler stengt ut skoleåret nå og så må folk bare belage seg på å holde seg inne til da og med restriksjoner ut oktober i hvertfall.
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2020 #33 Skrevet 2. april 2020 55 minutter siden, Nimbus2000 skrev: De bildene blir gull verdt når Ola blir statsminister. Blir han det så flytter jeg til København.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #34 Skrevet 2. april 2020 22 minutter siden, O.G. skrev: Nemlig, ergo vi må holde barnehager og skoler stengt ut skoleåret nå og så må folk bare belage seg på å holde seg inne til da og med restriksjoner ut oktober i hvertfall. Stenger man det meste til oktober, spiller det egentlig ingen rolle lenger, for da har Norge gått i dass uansett. Ja, der var visst den vestlige sivilisasjonens tidsalder over gitt... Anonymkode: 34483...15a 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #35 Skrevet 2. april 2020 Jeg ser flere lærergrupper jeg er medlem av begynner å merke seg presset fra NHO og aktører som Borten Moe. Basert på reaksjonene der, så er det mange lærere som er redd for at skolene skal åpne for tidlig. Jeg er svært spent på hva som kommer etter påske. Anonymkode: b398f...95b 3
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2020 #36 Skrevet 2. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stenger man det meste til oktober, spiller det egentlig ingen rolle lenger, for da har Norge gått i dass uansett. Ja, der var visst den vestlige sivilisasjonens tidsalder over gitt... Anonymkode: 34483...15a Gud, så dramatisk.
Tarmegenbolle Skrevet 2. april 2020 #37 Skrevet 2. april 2020 (endret) 2 timer siden, O.G. skrev: Nemlig, ergo vi må holde barnehager og skoler stengt ut skoleåret nå og så må folk bare belage seg på å holde seg inne til da og med restriksjoner ut oktober i hvertfall. Det vil sannsynligvis medføre problemer det vil ta samfunnet årevis å komme ut av. Foreløpig har vi forhåpentligvis ikke gjort ubotelig skade på mer enn de 2-3 neste årene. Endret 2. april 2020 av Tarmegenbolle 2
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2020 #38 Skrevet 2. april 2020 57 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Det vil sannsynligvis medføre problemer det vil ta samfunnet årevis å komme ut av. Foreløpig har vi forhåpentligvis ikke gjort ubotelig skade på mer enn de 2-3 neste årene. Hvilken skade på samfunnet hadde det ikke blitt hvis mer enn halvparten av arbeidsstokken og ungene døde av COVID_19?
Tarmegenbolle Skrevet 2. april 2020 #39 Skrevet 2. april 2020 4 minutter siden, O.G. skrev: Hvilken skade på samfunnet hadde det ikke blitt hvis mer enn halvparten av arbeidsstokken og ungene døde av COVID_19? Enorm. Men nå har jo aldri det vært et sannsynlig scenario heller. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #40 Skrevet 2. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4qe7y9/borten-moe-vil-ha-debatt-om-det-er-ok-med-oppmykning-selv-om-flere-doer-av-corona Helt enig, alt må åpnes tirsdag etter påske, samfunnet må på igjen. Så får det heller revurderes om smittetall og innleggelser skulle øke på en måte som gjør at ting sklir ut av ctrl med mindre man strammer inn igjen. Anonymkode: a6400...f91 Hvor mange dager tror du det skal til før vi har svenske/amerikanske smittetilstander da tror du? Smitten er jo nå godt spredd ute i samfunnet nå og svært få har rukket å bli immune. Blir jo som å tømme bensin på et bål hvor det fortsatt gløder av kullet. Regner med at dette også betyr at hytteforbud og kommunale karantener oppheves? Anonymkode: 47362...a44
Fremhevede innlegg