AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4qe7y9/borten-moe-vil-ha-debatt-om-det-er-ok-med-oppmykning-selv-om-flere-doer-av-corona Helt enig, alt må åpnes tirsdag etter påske, samfunnet må på igjen. Så får det heller revurderes om smittetall og innleggelser skulle øke på en måte som gjør at ting sklir ut av ctrl med mindre man strammer inn igjen. Anonymkode: a6400...f91 15
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #3 Skrevet 2. april 2020 Helt uenig. Og hvilken autoritet har denne fyren til å mene noe som helst i denne situasjonen? Han er usympatisk så det holder! Anonymkode: 6e453...5f5 19
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4qe7y9/borten-moe-vil-ha-debatt-om-det-er-ok-med-oppmykning-selv-om-flere-doer-av-corona Helt enig, alt må åpnes tirsdag etter påske, samfunnet må på igjen. Så får det heller revurderes om smittetall og innleggelser skulle øke på en måte som gjør at ting sklir ut av ctrl med mindre man strammer inn igjen. Anonymkode: a6400...f91 Hvor dum går det an å bli? Det vil øke smitten betydelig. Tenk på de kronisk syke, de som har kreft, de gamle som har bygget landet osv. Det vil igjen også bidra til at flere pleiere på aldershjem osv vil bli smittet og føre viruset hit og dit. Jeg mener at dere som vil ha alt åpent igjen er noen store egoister! Anonymkode: 397f6...909 16
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor dum går det an å bli? Det vil øke smitten betydelig. Tenk på de kronisk syke, de som har kreft, de gamle som har bygget landet osv. Det vil igjen også bidra til at flere pleiere på aldershjem osv vil bli smittet og føre viruset hit og dit. Jeg mener at dere som vil ha alt åpent igjen er noen store egoister! Anonymkode: 397f6...909 De kronisk syke,de som har kreft, de gamle som har bygget landet og osv - disse grupper har vel ikke barn i barnehage/barneskolealder. Hvis de har det, kan de få lov å holde sine barn hjemme. Anonymkode: 03446...ae2 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #6 Skrevet 2. april 2020 Borten Moe sier vel at vi må diskutere om tiltakene bør mykes opp. Det er vel ikke like kategorisk som å kreve at skoler åpnes og folk må tilbake på jobb igjen. Er selv enig i at det bør diskuteres. Men det er jo i Stortinget og Regjeringen den diskusjonen må tas og jeg regner også med at den tas. Vi velgere kan jo ikke bestemme hva lovene og reglene skal være og med mindre man er arbeidsledig så har man sikkert ikke tid til å sette seg inn i alle diskusjonene heller. Anonymkode: 75af2...d3f 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 Helt uenig, og han er den dust. Se hvor bra det går i Sverige. Ikke har de kontroll på viruset og økonomien går dårlig uansett. Så lenge de som MÅ ha barna i skole får tilbudet, samt barna med spesielle behov er det ingen grunn til å sleppe opp nå noe vi er bare i starten. I tillegg venter vi på smittevernsutstyr, respiratorer, medisin (skrevet de vet mer til sommeren) osv osv. Økonomien kommer til å få en smell uansett, vi er avhengig av det som skjer i utlandet og folk vil ikke føle seg trygg alt over påske. Anonymkode: d986e...dca 8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #8 Skrevet 2. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Helt enig, alt må åpnes tirsdag etter påske, Slutt med tullet, det er overhodet ikke det han sier. Det er ingen som sier at alle tiltak skal oppheves. Det som sies er at man nå må vurdere det mest ekstreme tiltaket, stenging av barnehager og skole for de minste. Alle forstår at du prøver å fyre opp, og at du er en av de som vil at alt skal stenges til evig tid... Men gjett hva, det går ikke. Vi kommer ikke unna korona, vi må hele tiden tilpasse tiltakene og konsekvensene. Og vi må og ha nok spredning til at vi faktisk kommer gjennom dette Anonymkode: d8497...6b1 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt med tullet, det er overhodet ikke det han sier. Det er ingen som sier at alle tiltak skal oppheves. Det som sies er at man nå må vurdere det mest ekstreme tiltaket, stenging av barnehager og skole for de minste. Alle forstår at du prøver å fyre opp, og at du er en av de som vil at alt skal stenges til evig tid... Men gjett hva, det går ikke. Vi kommer ikke unna korona, vi må hele tiden tilpasse tiltakene og konsekvensene. Og vi må og ha nok spredning til at vi faktisk kommer gjennom dette Anonymkode: d8497...6b1 Det eneste gode argumentet for å åpne skoler og barnehager er den sosiale gevinsten det vil gi barna. De tusener av permitterte rundt om i landet får ikke jobben tilbake av at barn går tilbake til skoler og barnehager. Foreldre kommer heller ikke til å shoppe mer av den grunn, eller bo mer på hotell. Den økonomiske gevinsten av å slippe de minste ut i smittefest er minimal. Anonymkode: dc6df...014 7
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4qe7y9/borten-moe-vil-ha-debatt-om-det-er-ok-med-oppmykning-selv-om-flere-doer-av-corona Helt enig, alt må åpnes tirsdag etter påske, samfunnet må på igjen. Så får det heller revurderes om smittetall og innleggelser skulle øke på en måte som gjør at ting sklir ut av ctrl med mindre man strammer inn igjen. Anonymkode: a6400...f91 Hmm, jeg har fremdeles noen festbilder av Ola Borten Moe fra midten av nittitallet som kan selges til Se&Hør, for å si det sånn. Ola er helt sprengt, broren derimot er utrolig hyggelig.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #11 Skrevet 2. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt med tullet, det er overhodet ikke det han sier. Det er ingen som sier at alle tiltak skal oppheves. Det som sies er at man nå må vurdere det mest ekstreme tiltaket, stenging av barnehager og skole for de minste. Alle forstår at du prøver å fyre opp, og at du er en av de som vil at alt skal stenges til evig tid... Men gjett hva, det går ikke. Vi kommer ikke unna korona, vi må hele tiden tilpasse tiltakene og konsekvensene. Og vi må og ha nok spredning til at vi faktisk kommer gjennom dette Anonymkode: d8497...6b1 Nei, jeg vil at barnehager og småskolen skal åpnes på flekken! Anonymkode: a6400...f91 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #12 Skrevet 2. april 2020 Alle PR-kåte kjendiser fra andre og tredje rekke som kommer frem nå burde rett og slett holde kjeft. La eksperter og regjeringen gjør jobben sin. De diskuterer det opp og ned allerede, trenger ikke så mange synsere i tillegg. Anonymkode: 3490c...6fb 3
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2020 #13 Skrevet 2. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg vil at barnehager og småskolen skal åpnes på flekken! Anonymkode: a6400...f91 Ja, la oss bare glemme trusselen fra COVID_19 og la ungene og lærerne ta støyten....
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #14 Skrevet 2. april 2020 Hvis noe skal åpnes så burde det være livsnødvendige ting som behandlinger, legetimer og operasjoner. Jeg kan gjerne noen uker til med hjemmeskole om slike ting kan åpne. Fysio etc. Anonymkode: 0f87e...6c9 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #15 Skrevet 2. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste gode argumentet for å åpne skoler og barnehager er den sosiale gevinsten det vil gi barna. De tusener av permitterte rundt om i landet får ikke jobben tilbake av at barn går tilbake til skoler og barnehager. Foreldre kommer heller ikke til å shoppe mer av den grunn, eller bo mer på hotell. Den økonomiske gevinsten av å slippe de minste ut i smittefest er minimal. Vet ikke om foreldre flest har skjønt dette i det hele tatt. Men jeg tror det eneste de skjønner er at de kan sende barna sine avgårde mesteparten av dagen så de får fred fra sine egne barn, litt fri. Slik mange foreldre gjør når de tar ut 4 ukers ferie om sommeren, men kun 3 uker for barna sine så de kan ha den ene uken barnefri. Anonymkode: 6d392...950 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #16 Skrevet 2. april 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kronisk syke,de som har kreft, de gamle som har bygget landet og osv - disse grupper har vel ikke barn i barnehage/barneskolealder. Hvis de har det, kan de få lov å holde sine barn hjemme. Anonymkode: 03446...ae2 Ikke de gamle, men en god andel småbarnsforeldre har både kroniske sykdommer og kreft, selv om den gjennomsnittlige forelder ikke har det. Kroniske sykdommer kan jo være astma og diabetes. Tror du ikke de som har disse sykdommene får barn? Anonymkode: 089dd...f47 8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #17 Skrevet 2. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis noe skal åpnes så burde det være livsnødvendige ting som behandlinger, legetimer og operasjoner. Jeg kan gjerne noen uker til med hjemmeskole om slike ting kan åpne. Fysio etc. Anonymkode: 0f87e...6c9 Hvordan skal noe åpne uten barnehager og skoler? Anonymkode: d8497...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #18 Skrevet 2. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, jeg vil at barnehager og småskolen skal åpnes på flekken! Anonymkode: a6400...f91 Hvorfor i alle verdens dager det? Hva vinner vi på det? Anonymkode: 89d15...f83 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #19 Skrevet 2. april 2020 Jeg syns han har mange gode poenger, men samtidig så er jeg ekstremt glad for at jeg ikke er politiker om dagen. Uansett hva man velger i en sånn situasjon så er det noen som kommer til å bli ekstremt sure og føle at man ikke tar hensyn til samfunnet. Det er de som skriker om økonomien så man må vurdere en gradvis åpning også er det de som skriker om lockdown og at alle skal isoleres. Anonymkode: 27ed9...a6c 1
Tarmegenbolle Skrevet 2. april 2020 #20 Skrevet 2. april 2020 Selvsagt må det være debatt om dette. Det er det nok også.
Anbefalte innlegg