AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Vi har tenkt tanken på å gifte oss samtidig som vi døper ungen vår, og vil gjerne ha litt tips fra folk som har gjort det samme? Suprise bryllup. Hvordan gjorde dere selve feiringen? Hva mat hadde dere? Inviterte dere en større antall venner til middag eller til kaffe els? Vi lurer på om vi skal ha en fest på kvelden (etter kaffe og kake) med venner og deler av familien (da noen er oppi årene, og skal være barnevakt) Men lurer litt på hvordan jeg skal fremlegge at folk må holde av kvelden? Evt få dem til å bringe med alkohol (vi skal kun stå for litt av alkohol pga antall gjester)? Anonymkode: 9b169...2ba
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 - tenker i utganspunktet surprise-bryllup er en dårlig ide, da mange gjeste vil føle seg «underdressed» og ikke til mote da de ikke har med bryllupsgave - gjester vil lure på hvorfor de skal ha med seg alkohol i en dåp Er selv døpt samtidig som mine foreldre giftet seg, men nå er de skilt og det meste av bilder er med andre ord gjemt bort... Hadde ingen gode råd, men anbefaler at dere tenker nøye gjennom dette, synes dere bør få skinne og få full oppmerksomhet hver deres dag😊 Anonymkode: f6039...bc4 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 Jeg tenker at enten må dere invitere skikkelig til bryllupsfest - Eller så gifter dere dere i dåpen som en overraskelse, uten å ha bryllupsfest. Kan jo allikevel bli koselig med kake og kaffe på formiddagen med venner og familie. Men folk kan ikke bare slippe alt og bli med på bryllupsfest når de forventer en dåp. Dere kan nok ikke få både bryllupsfest og surprisebryllup uten at det blir rart. Anonymkode: e2016...1e0
Ullvott Skrevet 2. april 2020 #6 Skrevet 2. april 2020 (endret) Siden barnedåper med ytterst få unntak er lagt til søndagsgudstjenesten vil dere ikke akkurat gifte dere på en dag hvor det er naturlig å ta seg en fest etterpå, i alle fall. Dermed står dere igrunnen igjen med kun etpar alternativer. Det ene er et enkelt selskap med snitter eller annen enkel mat, og deretter kaffe og kake. Det andre er en litt større middag, med påfølgende kaffe og kaker, altså noe a'la et konfirmasjonsselskap. Selskapet vil være ferdig sen ettermiddag/tidlig kveld uansett. Eventuelt kan dere invitere til en fest ved et annet tidspunkt for å feire at dere har giftet dere. Endret 2. april 2020 av Ullvott 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 - Vi ønsker ikke at folk skal dolle seg opp eller føle behov for å gi oss bryllupsgave, de fleste går i kjoler og dress ved våre feiringer. Så tviler sterkt på at de vil føle seg underdressed. Og tviler sterkt på at de føler seg ukomfortabel ved å ikke ha gave når de ikke har fått informasjon om dåp. - Vi ønsker ikke den fulle oppmerksomheten, noe som er en av grunnene for at vi ønsker å gjøre det i dåp. - Det har vært mulig med dåp på lørdager, som da ga meg tanker om ha fest. Lurer på om jeg skal skrive i invitasjonen at en må holde av ettermiddagen/ kvelden. Så får vi heller stå for alkohol. Anonymkode: 9b169...2ba
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #8 Skrevet 2. april 2020 Fått informasjon om bryllup ** Anonymkode: 9b169...2ba
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har tenkt tanken på å gifte oss samtidig som vi døper ungen vår, og vil gjerne ha litt tips fra folk som har gjort det samme? Suprise bryllup. Hvordan gjorde dere selve feiringen? Hva mat hadde dere? Inviterte dere en større antall venner til middag eller til kaffe els? Vi lurer på om vi skal ha en fest på kvelden (etter kaffe og kake) med venner og deler av familien (da noen er oppi årene, og skal være barnevakt) Men lurer litt på hvordan jeg skal fremlegge at folk må holde av kvelden? Evt få dem til å bringe med alkohol (vi skal kun stå for litt av alkohol pga antall gjester)? Anonymkode: 9b169...2ba Invitere flere enn dere har råd til altså.....
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 1 minutt siden, O.G. skrev: Invitere flere enn dere har råd til altså.... Du misforstår. Jeg ønsker ikke å kjøpe inn utallige mengder med alkohol for å skjenke alle dritings. Er vanlig at en står for litt alkohol og de som ønsker å gjøre mer ut av det legger ut for det selv, enten om det er i bar (på fest stedet) eller om de har medbragt selv. Anonymkode: 9b169...2ba
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #11 Skrevet 2. april 2020 Avslutter tråden da jeg var ute etter gode råd og tips fra folk som har gjort noe liggende selv. Ikke meninger om vi bør ha bryllup og dåp i lag, det er noe vi finner ut av selv. 😁 Anonymkode: 9b169...2ba
Anim92 Skrevet 2. april 2020 #12 Skrevet 2. april 2020 Hvis du søker, så finnes det flere tråder her om dette som kanskje er til hjelp😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå