Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

I en artikkel står det at det å bli født som kvinne er dårlig karma fordi en kvinne får et hardere liv, men er det så sant? At det er sånn, er vel mer som det har vært ellers i samfunnet som har vært relativt mannsdominert hvor det er en slags usynlig regel som har sagt at kvinner skal være husmødre og sørge for å ta vare på mennene og barna, mens mennene er der ute og realiserer seg selv utenfor huset gjennm en jobb. Sånn var det veldig på 50 tallet.

Jeg er kvinne selv og synes ikke det er noe dårlig karma. Når jeg tenker meg om er det og kvinne jeg vil være. Jeg vil ikke være mann.

http://kjonnsforskning.no/nb/2002/12/kvinnekropp-et-tegn-på-dårlige-gjerninger

Anonymkode: 2cae2...ac6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei

I en artikkel står det at det å bli født som kvinne er dårlig karma fordi en kvinne får et hardere liv, men er det så sant? At det er sånn, er vel mer som det har vært ellers i samfunnet som har vært relativt mannsdominert hvor det er en slags usynlig regel som har sagt at kvinner skal være husmødre og sørge for å ta vare på mennene og barna, mens mennene er der ute og realiserer seg selv utenfor huset gjennm en jobb. Sånn var det veldig på 50 tallet.

Jeg er kvinne selv og synes ikke det er noe dårlig karma. Når jeg tenker meg om er det og kvinne jeg vil være. Jeg vil ikke være mann.

http://kjonnsforskning.no/nb/2002/12/kvinnekropp-et-tegn-på-dårlige-gjerninger

Anonymkode: 2cae2...ac6

Tror ikke det er det altså :) som kvinne er det lettere å finne en mann😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere former for buddhisme, og noen mener nok det som står i artikkelen. Forskjellige land, kvinnesyn, livsvilkår, slikt kan gi seg utslag i forskjellige karmateorier. I forbindelse med religionsvitenskapelige studier har jeg møtt mange buddhister, en tibetansk lama, og en thailandsk munk. Kvinner kan ifølge disse nå Nirvana, på lik linje som menn.

Anonymkode: e6659...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...