Gå til innhold

Til dere som har klaget på NAV vedtak, hjelp?! Jeg blir gal snart!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Så jeg sendte inn en klage på ung ufør tillegg på AAP vedtaket mitt fordi jeg fikk avslag, det var 9 uker siden. Det er en advokat som har sendt inn klagen for meg. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle få svar om 10 uker, det har gått 10 uker den 13. april... Nå får jeg en oppdatering på klagen på "mine saker" og på oppdateringen står det "instilling på klage" og det betyr tydeligvis at de har sendt brev videre til advokaten min og at det kan ta opp til 25 uker å få svar på klagen!!! 25 UKER!!! Jeg blir gal. Økonomien min er så dårlig nå og jeg gleda meg så mye til å få svar neste om litt over en ukes tid, nå må jeg kanskje vente 6 måneder til???

Please, jeg trenger seriøst å puste fordi jeg tror jeg får en panikk anfall snart. Er det noen som har fått svar lenge før? Jeg kan ikke forestille meg å vente til på slutten av året og leve på den måten her, aldri ha nok penger til mat. Bruker bare penger på å betale gjeld, regninger og husleie... Jeg vet ikke om jeg takler det her mer!!! Jeg som gledet meg til å få etterbetaling også fordi da kan jeg betale ned mye av gjelden min!! Jeg er så lei meg og oppgitt nå. 😭

Anonymkode: b6220...a0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke allerede aap da, så du får penger hver mnd? Eller har du 0 kroner nå? Siden du sier at du ikke har råd til mat

Anonymkode: fefbb...851

AnonymBruker
Skrevet

Du kan heller søke om å få utsatt nedbetalinger av gjelda di. Det er fullt mulig i disse dager.

Anonymkode: b8824...a8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du har penger ti snus og sånt ser jeg

Anonymkode: b8824...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandlingstiden på klage er på mange ting et halvt år ja. Hjelper ikke å klage på at klagen tar langt tid. Det er ikke noe du får gjort med den saken. NAV har litt å gjøre for tiden.

Anonymkode: 0642b...b7a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Så jeg sendte inn en klage på ung ufør tillegg på AAP vedtaket mitt fordi jeg fikk avslag, det var 9 uker siden. Det er en advokat som har sendt inn klagen for meg. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle få svar om 10 uker, det har gått 10 uker den 13. april... Nå får jeg en oppdatering på klagen på "mine saker" og på oppdateringen står det "instilling på klage" og det betyr tydeligvis at de har sendt brev videre til advokaten min og at det kan ta opp til 25 uker å få svar på klagen!!! 25 UKER!!! Jeg blir gal. Økonomien min er så dårlig nå og jeg gleda meg så mye til å få svar neste om litt over en ukes tid, nå må jeg kanskje vente 6 måneder til???

Please, jeg trenger seriøst å puste fordi jeg tror jeg får en panikk anfall snart. Er det noen som har fått svar lenge før? Jeg kan ikke forestille meg å vente til på slutten av året og leve på den måten her, aldri ha nok penger til mat. Bruker bare penger på å betale gjeld, regninger og husleie... Jeg vet ikke om jeg takler det her mer!!! Jeg som gledet meg til å få etterbetaling også fordi da kan jeg betale ned mye av gjelden min!! Jeg er så lei meg og oppgitt nå. 😭

Anonymkode: b6220...a0b

Synes det er vel litt optimistisk å ha et utgangspunkt at du skal få ung ufør tillegget innfridd. Du har bare klaget, det betyr at du kan bli avslått igjen etter 25+ uker. Bare så du vet det. Så det er ingen automatikk i at du kommer til å få dette. 

Det eneste de har opplyst deg om er når svaret eventuelt kommer. Hva svaret kommer til å bli er noe helt annet. 

Ja, du vil måtte vente hele perioden, spesielt nå pga virussituasjonen, dessverre. Selv om du hadde fått svar til neste uke, så betyr det ikke at du kommer til å like svaret du får.

Anonymkode: 00503...e20

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...