Gå til innhold

Selvskading i forbindelse med hjemmeskole.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner at jeg er så sliten og lei av å jobbe fullt samtidig som jeg skal følge opp hjemmeskole med alt dette innebærer. Barna er ikke så store at de klarer å jobbe selvstendig så jeg blir forstyrret hele tiden. I tillegg er det all slags prosjekter og forsøk man skal finne frem utstyr til. Jeg blir helt matt av hele opplegget og kjenner at nå klarer jeg ikke snart mer. Har begynt å skade meg selv hver gang jeg kjenner at begeret holder på å renne over. Nå er armer og ben fulle av blåmerker. Jeg ser jo at dette ikke er bra. Noen råd?

Anonymkode: bd600...eb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner at jeg er så sliten og lei av å jobbe fullt samtidig som jeg skal følge opp hjemmeskole med alt dette innebærer. Barna er ikke så store at de klarer å jobbe selvstendig så jeg blir forstyrret hele tiden. I tillegg er det all slags prosjekter og forsøk man skal finne frem utstyr til. Jeg blir helt matt av hele opplegget og kjenner at nå klarer jeg ikke snart mer. Har begynt å skade meg selv hver gang jeg kjenner at begeret holder på å renne over. Nå er armer og ben fulle av blåmerker. Jeg ser jo at dette ikke er bra. Noen råd?

Du må til legen din og be om hjelp til å takle utfordringer bedre. 

Anonymkode: 44adb...427

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du drevet med selvskading tidligere?

Om du vet at du sliter psykisk til vanlig så er nok dette tidspunktet or å be om plass på skole/bhg. Foreldre som står i fare for å skade seg selv eller andre er høyt prioritert - men jeg tenker du vet best hva du legger i selvskading.

Anonymkode: 9ee2e...0fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk hjelp!!

Anonymkode: b5d71...2a3

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Har ikke drevet med selvskading tidligere, men fikk en fødselsdepresjon etter andremann kom. Har vært bra lenge, men nå virker det som depresjonen har kommet tilbake. Har også tanker om å avslutte livet når ting står på som verst. Skal ta kontakt med fastlegen min. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fastlege. I denne situasjonen er også barna dine i en sårbar situasjon, og du har rett til at de får tilbud om å gå på skole. Men, det forutsetter at skolen får informasjon om at du er i en vanskelig situasjon. At det hele blir for mye.

Ikke gå med dette alene! Og involver skole, slik at barna kan gå på skolen noen dager gjennom uka. 

Anonymkode: 98dda...40b

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta omsorgspermisjon/sykt barn dager. Får du ikke jobbet, så får du ikke jobbet.

Anonymkode: 5d566...8d5

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta omsorgspermisjon/sykt barn dager. Får du ikke jobbet, så får du ikke jobbet.

Anonymkode: 5d566...8d5

Jobber kun kveld pga korona og mannen jobber dag for å få kabalen til å gå opp. Forsøker å få unna noe husarbeid på dagtid, men det er nesten umulig.

AnonymBruker
Skrevet

Kjempebra at du skal snakke med fastlegen. Tenker du bør gjøre begge deler, både bli sykemeldt og få barnehageplass. Da kan du få ro, hvile og mindre stress slik at det blir lettere å håndtere vanskelige følelser.

Håper det ordner seg for deg. ❤ Du er kjempetøff som tør å be om hjelp. 💪

Anonymkode: 75566...c1b

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre.

Med vennlig hilsen,

Matas, mod. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...