AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Hei, jeg vil lage en egen bok og utgi den. Bare en random om historie! hvordan går jeg frem? hvordan Lager jeg selve boka? Hvor skal bøkene selges? Osv? Anonymkode: 275bf...ab9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 Å lage en bok, må du sette deg ned å skrive den. Har du et skriveprogram så skriv i det? For at det skal bli en god historie, bør det jo være noe budskap. For å selge bøkene kan du sende inn manuset til et forlag , men ikke sikkert du får ja siden boken må vel være bra. Mange må sende inn manuset sitt til flere forlag før de får et ja. Anonymkode: 18f48...b3b
Gjest Familytree Skrevet 2. april 2020 #3 Skrevet 2. april 2020 (endret) Du må få kontakt med forleggere. Helst nye og unge forleggere, vil de helt sikkert vedde på lite kjente eller unge forfattere i det litterære miljøet. Hvis du ikke vil gjøre dette, kan du lage en leseblogg og dele den med relevante nettsider. Instagram, Facebook, Wattpad er gode elementer. Så lenge så lenge du tjener noen flere følgere, det vil fungere. Hvis du vet ikke hvordan du skal skrive boken din, jeg gir deg et stoicistisk råd. Det begynner med spørsmålet: Hva mener jeg med denne boken? Jeg vil at det skal være metaforisk eller ha en direkte melding? Karakterene vil ha en utforsket psykologisk bakgrunn / kontekst, ellers vil handlingen være lineær? Dette er viktig. Du kan ha naturlig talent, men planlegging er key til suksess. Kafkas eksistensialisme er det beste eksemplet. Lineær struktur med enkle skisser av fortellerens sinn som introduserer oss for den mentale oppfatningen av livet hans. Franz Kafka kunne skrive en bok på tre timer. Og les kontraktene. Endret 2. april 2020 av Familytree
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #4 Skrevet 3. april 2020 22 hours ago, Familytree said: Og les kontraktene. Amen Dette gjelder i alle fag og jobber... Anonymkode: f6d14...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå