AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Hei alle, Noen som vet hva som skjer med realfagene for privatister? Får de komme inn uten disse, siden eksamen er avlyst..? Skal inn til høsten og er så redd dette vil påvirke snittet på studiet jeg skal inn på.... Anonymkode: f1a66...cc8
Mhmjadda Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 Sannsynligvis ikke, de har nok nok av søkere som fyller inntakskravene uten å være avhengig av eksamen nå. 4
Sokkar Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei alle, Noen som vet hva som skjer med realfagene for privatister? Får de komme inn uten disse, siden eksamen er avlyst..? Skal inn til høsten og er så redd dette vil påvirke snittet på studiet jeg skal inn på.... Anonymkode: f1a66...cc8 Eksamener er ikke avlyst for privatister.
Stoltskeiv Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 2 minutter siden, Sokkar skrev: Eksamener er ikke avlyst for privatister. Takk! Holdt på å legge fra meg bøkene her! haha. Myndighetene har ikke sagt noe om privatist enda. Tror det er de man skal høre på og ikke andre kilder 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #6 Skrevet 2. april 2020 30 minutter siden, gladjenta96 skrev: Takk! Holdt på å legge fra meg bøkene her! haha. Myndighetene har ikke sagt noe om privatist enda. Tror det er de man skal høre på og ikke andre kilder Jo, eksamen er avlyst står det på udir. Men, de skal prøve å få det til. Men, er jo ingen garanti! Anonymkode: f1a66...cc8
Stoltskeiv Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, eksamen er avlyst står det på udir. Men, de skal prøve å få det til. Men, er jo ingen garanti! Anonymkode: f1a66...cc8 Men det er bare grunnskole og VGS skriftlig? Har du lest alt eller bare overskrift? Fordi det har ikke kommet noen ting nytt om privatister enda. Jeg har lest alt som står på udir, men de prøver å gjøre slik at privatister skal ta eksamen nå 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 7 minutter siden, gladjenta96 skrev: Privatisteksamen i april i Oslo er i alle fall avlyst. Anonymkode: 20e83...54a 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Privatisteksamen i april i Oslo er i alle fall avlyst. Anonymkode: 20e83...54a Tolker det mer som utsatt enn avlyst, men uvisst når den blir utsatt til. Skulle ønske de kunne komme med konkret informasjon snart. Forstår at det er vanskelig å finne en løsning, men det er veldig vanskelig å finne motivasjon når det er så usikkert om man får fullført alle eksamenene man trenger denne våren eller ikke. Hjelper på en måte ikke om jeg får tatt 3 av 4 eksamener nå til våren 😕 Anonymkode: b6309...61a 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #11 Skrevet 2. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tolker det mer som utsatt enn avlyst, men uvisst når den blir utsatt til. Skulle ønske de kunne komme med konkret informasjon snart. Forstår at det er vanskelig å finne en løsning, men det er veldig vanskelig å finne motivasjon når det er så usikkert om man får fullført alle eksamenene man trenger denne våren eller ikke. Hjelper på en måte ikke om jeg får tatt 3 av 4 eksamener nå til våren 😕 Anonymkode: b6309...61a Det er jo bare å lese som om eksamen blir gjennomført? Skal selv ta matte og norsk etter 23/5-regelen. Har virkelig ingen problemer med å forberede meg til eksamen... Anonymkode: 67808...5af 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #12 Skrevet 2. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare å lese som om eksamen blir gjennomført? Skal selv ta matte og norsk etter 23/5-regelen. Har virkelig ingen problemer med å forberede meg til eksamen... Anonymkode: 67808...5af Jo, og jeg gjør foreløpig det, men er det slik at jeg blir nødt å sette utdanningen på vent et år pga en eller flere eksamener blir avlyst, kunne jeg heller prioritert jobb nå. Anonymkode: b6309...61a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #13 Skrevet 2. april 2020 Jeg jobber ved en videregående skole, og fylkeskommunen jobber på spreng i samarbeid med skolene for å finne en løsning som gjør at privatister ikke 'mister et år'. Oslo har ikke avlyst, men foreløpig utsatt eksamener som hadde dato i april. De løsninger man kommer fram til, avhenger av hva som blir bestemt fra nasjonalt hold. Hvor mange kan være i samme rom under skriftlig eksamen? Hvor stor avstand mellom pultene? Har vi eksamensvakter nok som vil stille i disse tider, eller er de redde for smitte? Hvordan løser vi det med muntlig eksamen dersom hygienetiltak må være like strenge? Vi snakker om å sluse kandidatene inn med mellonrom slik at de ikke møtes. At det er flere rom til evt forberedelsesdel før muntlighøringen, og at rommene må rengjøres mellom kandidatene. Hvordan får vi det til med evt praktiske eksamener? Kan ikke holde to meters avstand som sensor hvis du skal se hva kandidaten gjør ved en dreiebenk. Vanskelig å desinfisere et verksted mellom hver kandidat. Vil sensorer stille opp eller er de redde for smitte? Har vi lokaler og ekstra folk nok til å håndtere eksamensavvikling med masse restriksjoner? Alt dette tar tid å finne ut av. Siden det ikke blir ordinære skriftlige eleveksamener vil det gi tid litt senere i vår til privatisteksamener. Fra skoleverkets innside opplever jeg iallefall at det jobbes på spreng og at hver stein snues for å finne løsninger som sikrer at privatister får avlagt sin eksamen. Til og med eksamensvaktene tilknyttet min skole, som stort sett er 65-75 år har sagt klart fra at de stiller 'Vi må jo hjelpe ungdommene våre!' Jeg råder deg til å lese som om du skal opp til eksamen. Kanskje får du bare litt lengre tid å forberede deg på siden endel eksamensdatoer må flyttes. Anonymkode: 6be93...91e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå