AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Merker at det har vært mye fordommer rundt at unge ønsker snike seg unna jobbing fordi de har vondt i viljen og de ønsker bare gå hjemme på dank. Lurer på om de i isolasjon eller karantene og som ellers tilbringer mye av dagene hjemme alene eller med kjæreste har fått et litt annet inntrykk. For det er jo ikke morsomt å gå hjemme hver eneste dag! De fleste blir gal etter 1 uke, tenk å tilbringe dag ut og dag inn, år etter år som det. Tror dere virkelig at denne "late ungdommen" syntes det er morsomt og gjør alt de kan for å slippe arbeide så de kan tilbringe hver dag som en coronakarantene? Anonymkode: 195d2...689
Tibbie Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 Hva mener du? Du skriver om de som ikke vil jobbe, og heller vil ligge hjemme for å "drive dank". Så vil du at vi skal synes synd i de som vil drive dank og gjør det, fordi kanskje synes at det er kjedelig? 🤔 Jeg elsker å jobbe. Skal de synes synd i meg, bare fordi de selv ikke liker det? Kanskje jeg misforsto teksten din 🤷♂️ 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #3 Skrevet 2. april 2020 Det er jo to forskjellige grupper. De fleste ønsker ikke drive dank, men ønsker å jobbe. Da er det kjipt å ikke få jobb, men det løser seg for de fleste hvis man er villig til å begynne et sted og ikke krever supre goder fra dag en i jobb. Den andre gruppen er de som ikke vil og snor seg unna, og det vil alltid være en del av dem. Kjenner noen av dem selv (og ja, jeg vet at det ikke er evner eller mulighet til jobb det står på, for de har takket nei til jobber), og noen er rett og slett skrudd sammen slik at man ikke ønsker å bidra. Anonymkode: 5c022...96c 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 De ungdommene som driver dank er jo ikke inni huset hele tiden. de drar på cafe osv uten å jobbe. Anonymkode: d3c40...654 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 Jo, noen synes det er "ok" å drive dank. Og dank avler dank. Det kan være vanskelig å begynne å jobbe, og jo lenger man går uten jobb, desto vanskeligere kan det bli. Dessverre er det ofte også en del ungdom som det aldri er blitt stilt noen krav til, og som derfor har "vondt i vilja" på grunn av omsorgssvikt. Disse synes jeg synd på. Anonymkode: 3bb9e...998
money Skrevet 2. april 2020 #6 Skrevet 2. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Merker at det har vært mye fordommer rundt at unge ønsker snike seg unna jobbing fordi de har vondt i viljen og de ønsker bare gå hjemme på dank. Lurer på om de i isolasjon eller karantene og som ellers tilbringer mye av dagene hjemme alene eller med kjæreste har fått et litt annet inntrykk. For det er jo ikke morsomt å gå hjemme hver eneste dag! De fleste blir gal etter 1 uke, tenk å tilbringe dag ut og dag inn, år etter år som det. Tror dere virkelig at denne "late ungdommen" syntes det er morsomt og gjør alt de kan for å slippe arbeide så de kan tilbringe hver dag som en coronakarantene? Anonymkode: 195d2...689 Hadde mye heller hatt fri til å gjøre det jeg ville til en hver tid enn å ha en jobb. Det er noe fundamentalt galt med noen som ikke heller vil ha dette enn å jobbe bort livet sitt. Det de kaller jobb, kan umulg være en reell jobb, om dette er tilfellet. Det å hate å være hjemmestasjonert er noe helt annet enn å heller ville være hjemme å drive dank. Det hadde jeg mye heller gjort enn å jobbe, men å jobbe hjemme er et lite helvete grunnet at det er verre å få gjort ting, og det er vanskeligere for mange andre du jobber og, og som er avhengig av at gjør ting, får gjort ting
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 Tror nå da flertallet ønsker å jobbe, av de unge. Min datter fikk seg jobb da hun var 17 år, og elsker å jobbe. Nå er hun permittert fra jobben sin, og holder å gå på veggen. Og har inntrykk av at sånn er hennes venner og. Anonymkode: ef701...53b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #8 Skrevet 2. april 2020 Er 100 tusner av folk i norge som ønsker å jobbe, men ikke får tak i jobb. delvis uføre f.eks. Og det har vært en greie i mange mange år nå at selv lagerjobber og kassa på kiwi jobber mottar hundrevis av søknader. man skal helst være student på vei til doktorgrad for å ha noe særlig sjanse. for å ikke glemme all arbeidsinnvandring osv. folk som arbeidsgiverne kan betale mindre, og behandle dårligere med kast og bruk. bestill en ny. Ja, det er litt av et sirkus dere har stelt istand her i landet. Anonymkode: 5eecf...ef3 2
334 Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 100 tusner av folk i norge som ønsker å jobbe, men ikke får tak i jobb. delvis uføre f.eks. Og det har vært en greie i mange mange år nå at selv lagerjobber og kassa på kiwi jobber mottar hundrevis av søknader. man skal helst være student på vei til doktorgrad for å ha noe særlig sjanse. for å ikke glemme all arbeidsinnvandring osv. folk som arbeidsgiverne kan betale mindre, og behandle dårligere med kast og bruk. bestill en ny. Ja, det er litt av et sirkus dere har stelt istand her i landet. Anonymkode: 5eecf...ef3 ☝️
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 Tror egentlig de fleste ikke ønsker å jobbe i 40 år, spesielt med noe man ikke liker. Ikke alle som finner "drømmejobb/yrke" med det første.. Og sammen med det som forrige person skrev over. Er det ikke alltid lett Anonymkode: 5eecf...ef3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #11 Skrevet 2. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, noen synes det er "ok" å drive dank. Og dank avler dank. Det kan være vanskelig å begynne å jobbe, og jo lenger man går uten jobb, desto vanskeligere kan det bli. Dessverre er det ofte også en del ungdom som det aldri er blitt stilt noen krav til, og som derfor har "vondt i vilja" på grunn av omsorgssvikt. Disse synes jeg synd på. Anonymkode: 3bb9e...998 Dank is da shit. Stay trygda! Anonymkode: 9d878...845
Anbefalte innlegg