Gå til innhold

Fargehjelp - barnerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen fargeglade kan hjelpe meg litt.

Vi pusser opp rommet til sønnen min som snart blir 4 år. Han ELSKER rødt, så jeg har veldig lyst til å bruke rødt i interiøret, men synes helt røde vegger blitt litt vel mye. Jeg har sett på denne fargen (bilde) og liker den veldig godt. Liker generelt veldig godt fargene på bildet sammen med veggen. Har lagt ved et dinosaurbilde han er veldig glad i som skal opp på veggen, så tenkte kanskje å bruke litt grønt og gult også.

Har noen av dere forslag til hvordan rødtoner som kan være fint å bruke til den fargen jeg liker? Evt tips til rødfarge som er fin til barnerom på veggene som kunne passet til fargen(e) jeg liker så jeg evt kunne brukt de i interiøret ellers?😊

Hovedmålet er jo å få inn noe rødt så mini blir glad, men hvis det kan gjøres på en måte så rommet ser pent ut for meg også så hadde jeg blitt veldig glad for det😅

Tips mottas med takk😊❤️

0E7DCEC7-6FBF-4249-8346-9706E0B0EBDC.png

image.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen interiørekspert, men jeg tenker jo at man kan male en kommode rød, eller en type "to barnestoler og et bord"-møbelsett, altså ting som uansett kan byttes ut etter hvert. Eller andre møbler i rommet som kan få farger, eventuelt. 

Anonymkode: 878a9...ed8

Skrevet

Synes at rød er en veldig grell og vanskelig farge, alt jeg har prøvd av rød og rosatoner har jeg gått veldig lei veldig fort 🙈

https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/jotuns-beste-rodfarger/

Her er forøvrig noe som kanskje kan inspirere? Isåfall så tror jeg du skal kombinere fargene med beige eller grått eller hvitt.. Grønt og rødt, da får jeg litt sånn god jul-følelse. Så spørs det om jotun sine rødfarger er rødt i et lite barn sine øyne 😅

Skrevet
1 time siden, addict skrev:

Synes at rød er en veldig grell og vanskelig farge, alt jeg har prøvd av rød og rosatoner har jeg gått veldig lei veldig fort 🙈

https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/jotuns-beste-rodfarger/

Her er forøvrig noe som kanskje kan inspirere? Isåfall så tror jeg du skal kombinere fargene med beige eller grått eller hvitt.. Grønt og rødt, da får jeg litt sånn god jul-følelse. Så spørs det om jotun sine rødfarger er rødt i et lite barn sine øyne 😅

Takk, kan også høre i malebutikken, så kanskje de har noen tips. Evt om jeg finner en annen pen farge som jeg kan leve med og som passer bedre med sterk rødfarge..

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke la barnet velge? Det er jo han som skal bo der 😊 Så kan du styre om det er gardiner med noe rødt i, eller en kommode det er snakk om. 

Anonymkode: eced7...ce3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...