AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Møter dere opp hos fastlegen nå? Anonymkode: daed4...915
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 Nei, har ikke behov for å gå til fastlegen heldigvis. Anonymkode: 974fd...926
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #3 Skrevet 2. april 2020 Nei, min fastlege har kun videokonsultasjoner for øyeblikket. Jeg bør egentlig ta meg en tur til fastlegen for å få sjekket noe, men det kan ikke bli gjort over video, så da får jeg vel vente til sensommer/høsten Anonymkode: d05fa...6af
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 Så de har helt sluttet med en vanlig time? Anonymkode: daed4...915
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 Jeg skulle ha en legetime forrige uke. De ringte fra legekontoret noen dager før, og informerte om at jeg kunne velge om jeg ville utsette timen eller ha telefonkonsultasjon. Jeg valgte telefonkonsultasjon, og legen ringte meg den dagen jeg egentlig skulle hatt timen. Veldig greit. På dette legekontoret tar de ikke i mot pasienter for øyeblikket. Anonymkode: 04646...dcf
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #6 Skrevet 2. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så de har helt sluttet med en vanlig time? Anonymkode: daed4...915 Nei. Er nok variasjoner fra sted til sted med hvor enkelt det er å få det, men "de" som i alle fastleger i hele Norge har ikke sluttet med oppmøtetimer. Jeg bestilte legetime idag, ikke noe problem. Anonymkode: 4a977...4d2
trøndermann38 Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 Ja er faktisk en god del mindre folk der nå enn vanlig
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #8 Skrevet 2. april 2020 Ja, hadde time på legekontoret i går. De har det roligere nå, så ta kontekst nå hvis det er noe. Plutselig kan det eksplodere igjen med for mye å gjøre pga korona. Anonymkode: bd671...965
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 Helsemyndighetene har påpekt at man må fortsette å gå til fastlegen hvis det er noe. Min far fikk dobbeltime med oppmøte i påskeuka da han er tjukk i hodet og ikke vært hos legen på fire år med høyt blodtrykk, stoffskiftetrøbbbel og diabetes. Først var det avtalt telefonkonsultasjon, men når legen så litt igjennom papirene endret ut det til full sjekk. Anonymkode: 1e69d...faa
Mezzosoprena Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 Jeg går til fastlegen hvis jeg må, ja....
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #11 Skrevet 2. april 2020 Har vært hos fastlegen fordi det skulle tas blodprøve og blodtrykk så måtte nesten møte opp fysisk. Men var livredd for å gå inn i "løvens hule". Så jeg hadde ihvertfall på meg FFP3 maske og nitril hansker (måtte ta av den ene for å ta blodprøven for blodsukker). På den måten unngår jeg ihvertfall luftsmitte, dråpesmitte og overflatesmitte fra dørhåndtak og knapper i heisen, ol. Men man er selvfølgelig fremdeles borti overflater med klærne, med armene når man tar blodprøve og blodtrykk, man henger fra seg jakka på stolen, osv. Jeg har vært flere ganger innom dette fastlege kontoret i de siste to månedene pga en skade og operasjon jeg har hatt (og mye forskjellige plager i forbindelse med det). Og det er ikke uten grunn jeg er redd for å bli smittet der for å si det slik. Før de innførte videokonssultasjoner, ol. så måtte man sitte tett i tett i venterommet i over en time etter at man hadde avtale hver gang mens folk hoster og står i rundt deg, og jeg ble flere ganger forkjølet etter disse besøkene. Og gangen før den siste gangen jeg var der så var dama i resepsjonen ekstremt hes og hostet mye. Og også denne siste gangen så hostet fastlegen minst 4 ganger den korte stunden jeg var inne der, og hun på laben (som også er den som bemannet resepsjonen) hørte jeg også hoste noen ganger etter jeg hadde vært inni der. Anonymkode: c0d94...e0f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #12 Skrevet 2. april 2020 Nei, jeg utsetter det til jeg har fått den fastlegen jeg vil ha. Jeg ble plutselig tildelt en ny fastlege i et område jeg ikke engang reiser til og et legekontor jeg aldri har hatt kontakt med tidligere. Slik det er nå så får jeg ikke engang brukt kollektiv transport for å komme meg dit. Det vil kreve 2 ulike transportmidler, en stor omvei og over 40 minutters reise kun en vei, da kollektivtrafikken også har begynt med sommerruter og begrensede antall avganger pr dag. Må si jeg ikke skjønner hvordan de kunne sette meg opp på denne legens fastlegeliste. Dette legekontoret ligger ikke engang i et naturlig område for min registrerte adresse. Dermed holder jeg meg hjemme. Anonymkode: 61341...b0d
Anbefalte innlegg