Gjest Selger Skrevet 17. juni 2005 #1 Skrevet 17. juni 2005 Jeg har solgt en Gameboy Advance med 5 spill, lader og veske på Finn.no. Fikk mail fra en kar på andre siden av landet som lurte på tilstanden til spilleren. Jeg svarte at det er noen ubetydlige riper i glasset - men ellers ok. Han kjøpte alt for kr 900,- + frakt og oppkrav. Noen dager senere fikk jeg en mail om at de mente ripene er av stor bestydning og datteren hans syntes det var vanskelig å se når hun spilte. Han ville ha avslag hvis han måtte skaffe nytt glass. Jeg sa at det var ok...kunne gå ned kr 150,- i pris. I dag fikk jeg mail om at de ikke fikk tak i glass og ønsker å returnere spilleren. Hva kan jeg si? Er det greit at jeg forlanger at han selv må dekke porto og evnt. oppkrav? L
Cr@sh Skrevet 17. juni 2005 #2 Skrevet 17. juni 2005 Hvor lenge har han hatt varen? Sånn i utgangspunktet syntes jeg ikke du skal la ham heve kjøpet. Han var klar over ripene da han kjøpte + at du har gitt ham avslag...
Gjest Melk Skrevet 17. juni 2005 #3 Skrevet 17. juni 2005 Han har ikke krav på retur, særlig ikke om du har vært ærlig om spillets tilstand. Dette er en risiko ved å kjøpe brukt, og den risikoen tar han med åpne øyne. Om du sier ja til retur er du snill, og kan i høyeste grad kreve at hyan dekker kostnadene.
Gjest Selger Skrevet 17. juni 2005 #4 Skrevet 17. juni 2005 Hvor lenge har han hatt varen? Sånn i utgangspunktet syntes jeg ikke du skal la ham heve kjøpet. Han var klar over ripene da han kjøpte + at du har gitt ham avslag... Han har bare hatt varen et par dager. I malien han sendte i forkant av kjøpet svarte jeg at ripene var ubetydelige. Men de var visst ikke det når datteren hans skulle spille (jeg har ikke prøvd å spille på den selv..)
Gjest Selger Skrevet 17. juni 2005 #5 Skrevet 17. juni 2005 Han har ikke krav på retur, særlig ikke om du har vært ærlig om spillets tilstand. Dette er en risiko ved å kjøpe brukt, og den risikoen tar han med åpne øyne. Om du sier ja til retur er du snill, og kan i høyeste grad kreve at hyan dekker kostnadene. Det var vel det jeg ville ha bekreftet - at jeg kan be han dekke kostnaden ved retur. Jeg må jo legge spilleren ut til salg enda en gang (stønn..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå