Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har handlet på asos etter 1.4 uten å ha betalt moms. Kjøpte 4 forskjellige pakker på rundt 350 kr, så virker ikke som den regelen er aktivert enda.

Anonymkode: 3fef6...24e

AnonymBruker
Skrevet
On 4/2/2020 at 12:43 AM, ingriddå said:

Hei fine kvinneguiden mennesker :)

Jeg har lyst å bestille meg noen fine solbriller på asos.com. Jeg har prøvd å google meg litt fram til de nye tollreglene, men skjønner de egentlig ikke. Tidligere var det ikke toll på denne nettsiden, men vet noen om det er det nå?

Takk for svar! 

Jeg har betalt både moms og toll fra Asos.

Anonymkode: e3213...260

• 2 uker senere...
Skrevet
On 5/29/2020 at 2:03 PM, AnonymBruker said:

Jeg har betalt både moms og toll fra Asos.

Anonymkode: e3213...260

Hvordan har du mottatt pakken da? Jeg prøvde meg igjen (dum som jeg sikker er, men måtte bare ha noe da). En bukse til 450 kr. Den kom med vanlig postpakke/brevpost. Ikke fått noe ekstra gebyr på den. Og et par sko og solbriller til 1050, kom også som postpakke/brevpost. Prisene sto spesifisert på forsiden, men ikke VAT. Spent på om jeg får regning fra posten på den. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om det er samme greia fra Pretty Little Thing? Det er også VOEC-registrert, men så ingenting om VAT i kassa da jeg bestilte derfra for en uke siden.

Anonymkode: 1d1aa...9b7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg henter pakken i posten på Rema. Ikke fått noe regning eller noe :)

Anonymkode: cb6ed...123

AnonymBruker
Skrevet

Så hva blir konklusjonen her?😁 er momsen allerede inkludert i prisen man får opp? Kan man trygt bestille for over 350kr uten å risikere gebyrer? Synes det er så rart at de skriver selv at man kan få gebyrer og at de ikke er ansvarlig for det

Anonymkode: fbb75...b11

• Liker 1
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Så hva blir konklusjonen her?😁 er momsen allerede inkludert i prisen man får opp? Kan man trygt bestille for over 350kr uten å risikere gebyrer? Synes det er så rart at de skriver selv at man kan få gebyrer og at de ikke er ansvarlig for det

Anonymkode: fbb75...b11

Jeg blir ikke klok i alle fall. 😅 

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Nå da, i september, har vi funnet ut av det, går det an å shoppe på Asos nå? 😃

Anonymkode: 59436...171

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Noen som vet??

Anonymkode: c31a2...540

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

2021 nå.. noen som vet noe mer? veldig lyst å handle fra asos, syntes de har mye bedre utvalg enn f.eks zalando....

Anonymkode: c6f45...415

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

2021 nå.. noen som vet noe mer? veldig lyst å handle fra asos, syntes de har mye bedre utvalg enn f.eks zalando....

Asos er VOEC registrert og tar inn norsk mva så det du betaler ved utsjekk er det du betaler. Kommer ikke noen flere gebyrer senere

Anonymkode: 2eb9d...49e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Asos er VOEC registrert og tar inn norsk mva så det du betaler ved utsjekk er det du betaler. Kommer ikke noen flere gebyrer senere

woho, god nyhet

takk for svar ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

woho, god nyhet

takk for svar ❤️

Bare hyggelig🙂

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg måtte betale drøyt 270,- i mva og fortollingsgebyr ved utlevering hos Posten for en blazer til 500 kroner, så prisen du ser hos ASOS er definitivt ikke den du nødvendigvis betaler til slutt. Sitter og småkrangler med kundeservice nå. Syns det er ganske sleipt at ASOS er VOEC-registrert når man risikerer å måtte betale mva og fortollingsgebyr - hva er da poenget med VOEC? Dessuten passet ikke blazeren, så dette var en begredelig opplevelse :( 

• Liker 5
Annonse
Skrevet
yo mama skrev (7 minutter siden):

Jeg måtte betale drøyt 270,- i mva og fortollingsgebyr ved utlevering hos Posten for en blazer til 500 kroner, så prisen du ser hos ASOS er definitivt ikke den du nødvendigvis betaler til slutt. Sitter og småkrangler med kundeservice nå. Syns det er ganske sleipt at ASOS er VOEC-registrert når man risikerer å måtte betale mva og fortollingsgebyr - hva er da poenget med VOEC? Dessuten passet ikke blazeren, så dette var en begredelig opplevelse :(

Høres ut som en sak for TV2 hjelper deg. 

Anonymkode: c707e...4b0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som en sak for TV2 hjelper deg. 

Anonymkode: c707e...4b0

Kanskje ikke så dumt! Den første kundebehandleren forlot meg etter at jeg begynte å spørre om VOEC-ordningen, så nå har jeg funnet meg en ny jeg kan plage. Dessuten opprettet jeg bruker her på kvinneguiden kun for å drive folkeopplysning om Asos' ufine fremgangsmåter, så dette har plutselig blitt min nye hjertesak 😅

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, yo mama said:

Veldig rart.

Har handlet for over både 1000 og 2000 på Asos nå i høst uten noe problem

Skrevet

^ Har nok bare vært uheldig. Jeg har f.eks. handlet flere ganger på etsy uten problemer, mens en venn fikk et stort krav fordi pakken ikke var merket korrekt. 

Anonymkode: de02b...cf2

• 8 måneder senere...
Skrevet (endret)

https://lightinthebox.com Veldig bra, med gode priser! De har billige klær og også litt mer kostbare merkevarer.

Endret av alltemmeee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...